اخبار 2407 روز پیش
بدون دیدگاه

عکس | جنجال دو ایرانی در کانادا

سوژه‌ای داغ این روزها در رسانه‌های کانادا مطرح شده که نام یک ایرانی هم در آن دیده می‌شود.

گردشگر آنلاین: سایت کانادایی ونکورنامه درتوضیح بیشتر در این رابطه نوشت:اول با یک زن و شوهر آشنا شوید که حالا از هم جدا شده‌اند: سارا پرسگلاو ۴۵ ساله و رابرت اویسترلاند ۴۲ ساله. پرسگلاو می‌گوید سبک زندگی آنها در دوران ازدواج‌شان تجملی و سطح بالا بوده و واقعا هم همین طور است.

این زوج اروپایی از طریق سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اینترنت به ثروت زیادی رسیدند و به همراه دو فرزندشان در جت خصوصی و سه قایق خصوصی‌شان به نقاط زیادی از دنیا سفر کردند. آنها سوار مرسدس و ماشین‌های لوکس دیگر می‌شدند و املاک بسیار مجللی در نقاط مختلف دنیا داشتند.

 اویسترلاند، بنایی و پرسگلاو

این زوج در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفتند در تورنتو مستقر شوند. به همین منظور پنت‌هاوس مجلل هتل فورسیزنز را خریدند.
اما درست قبل از آنکه این معامله نهایی شود، پرسگلاو متوجه شد که اویسترلاند به او خیانت کرده و با زنی به نام آزاده بنایی که در تورنتو طراح داخلی است وارد رابطه شده و این رابطه مدت زیادی تداوم داشته است.

 

وقتی تورنتو استار از آزاده بنایی در این خصوص سوال کرد، او در ایمیلی این ‌گونه جواب داد: «رابطه طولانی‌مدت آن‌طور که ادعا شده بین من و رابرت وجود نداشت. من بعد از جدا شدن او از خانم پرسگلاو در فوریه ۲۰۱۴ با رابرت بیشتر اشنا شدم.»

اما حالا دعوای اصلی در این میان چیست؟

پرسگلاو و اویسترلاند از زمان جدایی‌شان یک دعوای حقوقی گسترده را دنبال کرده‌اند. ماجرا فقط سر حضانت فرزندان‌شان نیست، بلکه سر اموالی هم هست که آنها در شانزده سال ازدواج‌شان جمع کرده‌اند. مهم‌ترین بخش این اموال، همان پنت‌هاوس 30 میلیون دلاری به مساحت ۹۰۳۸ فوت مربع در طبقه پنجاه و پنجم در تقاطع خیابان‌های Bay و Yorkville تورنتو است.

وکلای دو طرف به شدت مشغول‌اند و هر یک می‌خواهند برنده دعوای حقوقی باشند. اسناد و مدارک این دعوا بیش از هزار صفحه است.

پرسگلاو می‌گوید اویسترلاند بعد از جدایی موفق شده برخی دارایی‌ها را از طریق بانک‌های خارج از کشور و شبکه پیچیده‌ای از شرکت‌های مختلف پنهان کند. اویسترلند این اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید ساختار کسب و کار او از مدتها قبل تغییر کرده بوده و دارایی‌هایش در اختیار یک trust قرار گرفته است.

پرسگلاو می‌گوید تخمین دارایی‌های آنها در دوران ازدواج‌شان به صورت نسبی ۴۱۵ میلیون دلار بوده اما در سال ۲۰۱۴ وکلای اویسترلاند اموال آنها را بالغ بر ۲.۶ میلیون دلار دانستند.
این پرونده حالا به یک دعوای حقوقی بزرگ با شمار زیادی وکیل و قاضی تبدیل شده است.

پنت‌هاوس هتل فورسیزنز همچنان در راس این دعوا قرار دارد. البته این ملک از اول هم مورد توجه زیادی قرار داشت و وقتی در آن زمان به قیمت ۲۸ میلیون دلار فروش رفت، نام خریدار تا مدت زیادی محفوظ مانده بود. این قیمت بالاترین قیمتی بود که در آن زمان برای معامله یک آپارتمان در کانادا ارائه شده بود.

حالا اویسترلاند مدعی است که این پنت‌هاوس در اختیار Valion Holdings قرار گرفته و او یا پرسگلاو دیگر صاحبش نیستند. پرسگلاو این مساله را به شدت رد می‌کند. او در این هولدینگ هیچ سهمی ندارد.
با این اوصاف به نظر می‌رسد این دعوای حقوقی تا مدت زیادی ادامه پیدا کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *