لوگوی 'همدان، پایتخت گردشگری آسیا' رونمایی شد
اخبار 2243 روز پیش
بدون دیدگاه

لوگوی ‘همدان، پایتخت گردشگری آسیا’ رونمایی شد

لوگوی 'همدان، پایتخت گردشگری آسیا' رونمایی شد

همدان – ایرنا – لوگوی ‘همدان، پایتخت گردشگری آسیا’ دوشنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی و با حضور مسئولان استانی به صورت رسمی رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، برنامه رونمایی از لوگوی ‘همدان، پایتخت گردشگری آسیا’، از شبکه استانی همدان به صورت زنده پخش شد و همزمان در برخی شبکه های سراسری سیما نیز به نمایش درآمد.
در این لوگو که توسط اساتید برجسته استان همدان و با موضوع گردشگری طراحی شده است، نمایی از قله الوند به عنوان نماد گردشگری استان همدان جلوه گری می کند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: همدان در سال 2018 در میان 34 شهر آسیایی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شد که افتخار ارزشمندی برای استان است.
حمیدرضا حاجی بابایی افزود: رویداد همدان 2018 نباید به میزبانی چند رویداد بین المللی ختم شود بلکه باید از این رویداد برای رونق گردشگری استان فرصت سازی کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار همدان نیز در این برنامه تلویزیونی گفت: از رویدادهایی همچون همدان 2018 باید برای شناساندن ظرفیت های همدان در ابعاد جهانی بهره برد.
محمود رضا عراقی افزود: همدان ظرفیت های بسیاری در حوزه گردشگری دارد که باید از این ظرفیت برای رونق همه جانبه استان بهره برد.
به گزارش ایرنا، استان همدان در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی و بیش از 500 عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری خواهد بود.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و گردشگری، در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *