کشف لاشه یک پلنگ در پارک ملی ساریگل
اخبار 2277 روز پیش
بدون دیدگاه

کشف لاشه یک پلنگ در پارک ملی ساریگل

کشف لاشه یک پلنگ در پارک ملی ساریگل

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسانی شمالی، از کشف لاشه یک پلنگ نر با سن بیش از ۱۰ سال خبر داد و علت احتمالی مرگ را کهولت سن اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسانی شمالی، از کشف لاشه یک پلنگ نر با سن بیش از 10 سال خبر داد و علت احتمالی مرگ را کهولت سن اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در این باره گفت :طی گشت و کنترل محیط بانان پارک ملی ساریگل لاشه یک قلاده پلنگ نر کشف گردید.
سید اصغر مطهری ادامه داد:لاشه این پلنگ بزرگ جثه که چند روز ازمرگ آن میگذرد به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی منتقل شد تا بررسی های بیشتری بر روی لاشه آن انجام پذیرد.
وی افزود:طی بررسی های اولیه مشخص گردید این پلنگ بیش از ده سال عمر دارد و به احتمال قریب به یقین در اثر کهولت سن تلف شده است.
وی خاطرنشان کرد:پارک های ملی سالوک و ساریگل در استان خراسان شمالی یکی از زیستگاههای خوب این جانور باشکوه کشورمان است و وجود پلنگ در راس هرم غذایی حیات وحش منطقه باعث کنترل جمعت گرگ،گراز و تشی می شود.
مطهری با بیان اینکه پلنگ ایرانی بزرگ جثه ترین زیرگونه پلنگ در جهان است، افزود: پلنگ تنها در زمان احساس خطر برای بدست آوزدن فرصت فرار حمله میکند و در شرایط معمولی و طبیعی این حیوان انسان گریز است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *