ایرانیان از سفر غیر ضروری به ترکیه خودداری کنند
اخبار 2278 روز پیش
بدون دیدگاه

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: ایرانیان از سفر غیر ضروری به ترکیه خودداری کنند

ایرانیان از سفر غیر ضروری به ترکیه خودداری کنند

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد با توجه به وضعیت فوق العاده در ترکیه از ایرانیان مقیم ترکیه و مسافران ایرانی به این کشور خواست که از حضور در مراکز خرید و مراکز تجمع خودداری کنند.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به برقراری وضعیت فوق العاده در ترکیه و هشدار مقامات امنیتی این کشور، هموطنان از سفرهای غیر ضروری و حضور در تجمعات و مراکز عمومی در ترکیه خودداری کنند.

وی افزود: به اطلاع هموطنان مقیم و ایرانیان عازم ترکیه می‌رساند، اداره پلیس کشور ترکیه ضمن انتشار اطلاعیه ای در خصوص اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه در ایام جشن های سال نو میلادی نکات مهمی را متذکر شده است.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه گفت: در چارچوب تدابیر، شب کریسمس (سال نو میلادی) در مراکز و اماکن شلوغ از جمله اماکن تفریحی، مراکز خرید و خیابان های اصلی به منظور ممانعت از وقایعی نظیر سرقت، کلاه برداری و جیب بری، شمار نیروهای پلیس گشت و پلیس موتور سوار افزایش داده خواهد شد. از سوی دیگر در فرودگاه ها، ترمینال ها و ایستگاه های قطار و بنادر هم شمار نیروهای گشت پلیس افزایش خواهد یافت.

ابراهیمی اظهار کرد: در مراکز عمومی و اماکن تفریحی به منظور ممانعت از وقوع حوادث و رفتارهایی که آسایش عمومی را بر هم خواهد زد، تدابیر امنیتی و نظارت پلیس افزایش داده خواهد شد. با توجه به افزایش ترافیک و حمل و نقل شهری در شب کریسمس، در این زمینه نیز کنترل‌ها افزایش خواهد یافت. در میادین تدابیر امنیتی فشرده در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: با در نظر گرفتن شرایط فعلی ترکیه و احتمال وقوع اقدامات تحریک آمیز برای بر هم زدن آرامش و امنیت مردم، نظم و امنیت عمومی و به دلیل وجود اسکله و خط حمل و نقل دریایی میان دو بخش آناتولی و اروپای استانبول و گذرگاه های حمل و نقل عمومی، مناطق فاتح بی اوغلوف بشیکتاش، مجیدیه کوی، شیشلی و میدان بارباروس استانبول، تجمع مناسب ارزیابی نشده است.

ابراهیمی از هموطنان درخواست کرد که با توجه به برقراری وضعیت فوق العاده در ترکیه و هشدارهای مقامات امنیتی این کشور، از انجام سفرهای غیر ضروری و حضور در تجمعات و مراکز تجمع، پرهیز کنند.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه همچنین توصیه کرد مردم در صورت بروز هرگونه مشکل سریعا با بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و سرکنسولگری های کشورمان در ارزروم، استانبول و ترابوزان تماس بگیرند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *