اخبار 64 روز پیش
بدون دیدگاه

با این روش هم می‌شود لاغر شد

یک تحقیق معتبر منتشر شده در مجله «چاقی» (Obesity) نشان داده است که چه به طور منظم ورزش کنید یا فقط یک تا دو بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشید، نتیجه یکی است و هر دو گزینه باعث کاهش وزن می‌شود.


به گزارش خبرآنلاین، تا به امروز متخصصان بیشتر تاکید بر فعالیت ورزشی در همه روزهای هفته داشتند، اما نتایج یک تحقیق جدید بیانگر آن است که برای کاهش وزن نیاز به ورزش مداوم نیست. بنابراین پاسخ به این سوال که اگر هدف شما کاهش وزن است، چند روز در هفته باید ورزش کنید؟ ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.

به گزارش همشهری آنلاین، یک تحقیق معتبر منتشر شده در مجله «چاقی» (Obesity) نشان داده است که چه به طور منظم ورزش کنید یا فقط یک تا دو بار در هفته فعالیت بدنی داشته باشید، نتیجه یکی است و هر دو گزینه باعث کاهش وزن می‌شود.

به گزارش هلت لاین، مطالعه جدید نشان داد افرادی که محققان آن‌ها را «جنگجویان آخر هفته» توصیف کرده‌ند و در واقع افرادی هستند که از ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی مورد نیاز در هفته ۵۰ درصد یا بیشتر از آن در یک یا دو جلسه انجام می‌دهند نیز می‌توانند به طور مشابه با افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند وزن کم کنند.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که کاهش وزن برای «جنگجویان آخر هفته» به طور خاص زمانی اتفاق افتاد که آن‌ها توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) را برای ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هفته برآورده کردند.

دکتر بورلی چانگ، استادیار پزشکی بالینی در کلینیک پزشکی ویل کورنل در نیویورک، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این تحقیق تا حد زیادی، ضرب المثل قدیمی در مورد فعالیت بدنی و سلامتی که می‌گوید: «هر فعالیتی بهتر از بی فعالیتی است.» را دوباره تأیید میکند. اما نکته اصلی این است که افراد باید به هر شکلی که مناسب سبک زندگی آن‌ها است فعال باشند.

اما تژال پاتل، مربی شخصی تمرینات ورزشی، از یافته‌های این مطالعه شگفت زده نشده است. او گفت: توجه به این نکته مهم است که این مطالعه تفاوت در کاهش وزن بین تمرینات منظم و تمرینات آخر هفته را نشان نمی‌دهد.

به گفته وی، این مطالعه فعالیت بدنی «جنگجویان آخر هفته» را در برابر افراد غیرفعال اندازه گیری کرده و ثابت می کند که فعالیت داشتن از فعالیت نداشتن مهم تر و نتیجه بخش تر است. با این حال، هیچ نشانه ای وجود ندارد که کدام گروه جنگجویان آخر هفته یا افرادی که به طور منظم به تمرینات ورزشی می‌پردازند بیشترین درصد کاهش چربی را به دست آورده‌اند.

این مربی ورزشی اما در ادامه ضمن امیدوار کننده خواندن نتایج این تحقیقات، گفت: البته دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش فقط یک یا دو بار در هفته به کاهش وزن کمک می‌کند. اولا، ورزش کالری می‌سوزاند دوما می‌تواند به رشد توده عضلانی کمک کند، که هر دوی این عوامل می توانند منجر به از دست دادن چربی شوند. علاوه بر این، جنگجویان آخر هفته ممکن است به بدن خود زمان بیشتری برای استراحت بدهند، که می‌تواند به این معنی باشد که آن‌ها می‌توانند هنگام تمرین شدیدتر ورزش کنند.

پاتل در توضیح این مطلب گفت: به احتمال زیاد کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند مجبور می‌شوند در ساعات قبل یا بعد از کار روزانه و زمانی که بدن خسته است به فعالیت بدنی بپردازند، که خستگی ناشی از کار و استراحت ناکافی خود مانع ورزش با شدت بالای این افراد است. او افزود: حتی اگر ورزش مکرر باشد، شدت آن عنصر مهمی است که بر مصرف انرژی و در نتیجه بر کاهش چربی تاثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *