اخبار 243 روز پیش
بدون دیدگاه

با خوردن این غذاها خود را به کشتن می‌دهید

افزایش خطر حمله قلبی با غذاهای فوق فراوری شده.


نتایج دو تحقیق نشان داد که غذاهای فوق فرآوری شده خطر حمله قلبی و سکته را افزایش می‌دهد. این تحقیقات به نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا، ارائه شده و این انجمن خواستار اقدامات جدی در این مورد شده است.
غذای فوق فراوری شده

به گزارش همشهری آنلاین، بر اساس این دو تحقیق که به گفته یکی از کارشناسان تغذیه باید به عنوان «زنگ خطری برای همه دولت‌های سراسر جهان» عمل کند، غذاهای فوق فرآوری شده به طور قابل توجهی خطر فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

مصرف جهانی اقلام به شدت فرآوری شده مانند غلات، اسنک‌های پروتئینی، نوشابه‌های گازدار، غذاهای آماده و فست فود در سال‌های اخیر افزایش یافته است. در بریتانیا و آمریکا، در حال حاضر بیش از نیمی از متوسط ​​رژیم غذایی شامل غذاهای فوق فرآوری شده (UPF) است. برخی از افراد، به ویژه افرادی که جوان‌تر، فقیرتر یا از مناطق محروم هستند، ۸۰ درصد رژیم غذایی‌شان حاوی «غذاهای فوق فراوری شده» است که استفاده از این مقدار غذای فوق فراوری شده این امری معمول در میان این اقشار است.

تحقیقات جدید «استارک» به شواهد فزاینده مضر بودن غذاهای فوق فراوری شده اضافه می‌کند. کارشناسان معتقدند این تحقیقات «موج جزر و مدی آسیب» را که مستقیما توسط «غذاهای فوق فراوری شده» ایجاد می‌شود آشکار می‌کند. دو تحقیق بزرگ ارائه شده در بزرگترین کنفرانس قلب جهان نشان داد که «غذاهای فراوری شده» تاثیر مخربی بر سلامت قلب و عروق دارد.

اولین مطالعه که ۱۰ هزار زن را به مدت ۱۵ سال مورد بررسی قرار داد، نشان داد کسانی که بیشترین نسبت «غذاهای فوق فراوری شده»(UPF) را در رژیم غذایی خود داشتند، ۳۹ درصد بیشتر از کسانی که کمترین میزان UPF را داشتند، در معرض ابتلا به فشار خون بالا بودند.

فشار خون بالا، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی جدی از جمله بیماری قلبی، بیماری شریان محیطی، آنوریسم آئورت، بیماری کلیوی و زوال عقل عروقی را افزایش می‌دهد.

تحقیق دوم، متاآنالیز استاندارد طلایی (متاآنالیز عبارت است از ترکیب داده‌ها و نتایج بدست آمده از یک مرور سیستماتیک با بهره‌گیری از روش‌های آماری) روی بیش از ۳۲۵ هزار مرد و زن، نشان داد افرادی که بیشترین میزان «غذاهای فوق فراوری شده» را مصرف کرده بودند، ۲۴ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض قلبی و عروقی از جمله حملات قلبی، سکته مغزی و آنژین قرار داشتند.

با خوردن این غذاها خود را به کشتن می‌دهید | افزایش خطر حمله قلبی با غذاهای فوق فراوری شده

افزایش مصرف روزانه «غذاهای فوق فراوری شده» در کالری دریافتی به میزان ۱۰ درصد با افزایش ۶ درصدی خطر بیماری قلبی همراه بود. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط چهارمین دانشگاه پزشکی نظامی در شیان در کشور چین، افرادی که UPF کمتر از ۱۵ درصد رژیم غذایی آن‌ها را تشکیل می‌دهند، کمترین خطر ابتلا به مشکلات قلبی را داشتند.

این یافته‌ها در نشست سالانه انجمن اروپایی قلب و عروق در آمستردام اعلام شد، جایی که به هزاران پزشک، دانشمند و محقق برجسته قلب جهان درباره این تحقیقات توضیح داده شد. این نتایج باعث شد که کارشناسان خواستار اقدام فوری در رابطه با «غذاهای فوق فراوری شده» شوند.

غذاهای فوق فرآوری شده محصولاتی هستند که فرآیندهای متعددی را در طول تولید طی کرده‌اند. آن‌ها اغلب سرشار از نمک و شکر هستند و ممکن است حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده باشند. اغلب این غذاها فیبر کمی دارند و فاقد مواد مغذی موجود در غذاهای تازه یا کم فرآوری شده مانند میوه و سبزیجات تازه، ماست ساده و نان خانگی هستند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *