اخبار 598 روز پیش
بدون دیدگاه

جزئیات قتل عام ۱۰ نفر توسط مرد افغان در بهرمان کرمان

مرد تبعه افغانستانی که به خاطر مصرف ماده مخدر شیشه با ضربه‌های چاقو ۶ تبعه افغانستانی و ۴ ایرانی را در باغ‌های کشاورزی منطقه بهرمان رفسنجان به قتل رسانده بود وقتی خود را در محاصره پلیس دید، دست به خودزنی زد اما در نهایت دستگیر شد.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در این باره به ایرنا گفت: این حادثه عصر یکشنبه حوالی چاه کشاورزی احمدآباد شور در رفسنجان رخ داد و وقتی مأموران پلیس به محل حادثه رسیدند مشخص شد یک تبعه غیرمجاز افغانستانی با انگیزه اختلاف شخصی ۲ نفر از کارگران موتور چاه را با چاقو به قتل ‌رسانده و پس از آن هم تعدادی از افراد ایرانی را که در محدوده زمین‌های کشاورزی شهرستان بهرمان بخش نوق حضور داشتند با چاقو مورد حمله قرار داده است.

وی در ادامه افزود: با شروع این ماجرا اتباع افغانستانی دیگری هم در محل حضور پیدا کردند و در مجموع ۶ نفر از اتباع بیگانه و چهار ایرانی به قتل رسیدند که تحقیقات نشان داد برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل هستند و اختلاف قبلی بین اتباع که برخی از آنان به‌عنوان کارگر کار می‌کرده‌اند جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم محلی نداشته است، البته یک نفر هم مجروح شده بود که بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و در حال حاضر هم حال وی مساعد گزارش شده است.

جلالی با تأکید بر این موضوع که حادثه به هیچ عنوان جنبه امنیتی نداشته و اختلافات شخصی دلیل درگیری بوده خاطرنشان کرد: پس از حادثه جلسه شورای تأمین شهرستان نیز با فوریت تشکیل و ابعاد مختلف حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان درباره حضور پلیس هم عنوان کرد: به محض اطلاع از حادثه و با اقدام قاطع و فوری مأموران پلیس، عملیات تعقیب و گریز برای بازداشت قاتل که پس از این جنایات متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت شد. برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی – روانی و اعتیاد داشته و در افغانستان نیز جزو دسته اراذل و مخلان امنیت بوده است و حتی خانواده خود و سایر اتباع را نیز به قتل تهدید کرده بود.
به گفته جلالی،قاتل قبل از خروج از استان کرمان در شهرستان انار توسط مأموران انتظامی بازداشت شد و قبل از بازداشت هم اقدام به خودزنی کرده بود.

حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این باره گفت: ساعاتی پس از اعلام این حادثه مأموران پلیس قاتل را در حالی که قصد خروج از استان را داشت دستگیر کردند. ضمن اینکه ضارب در زمان دستگیری اقدام به خودزنی کرده بود که جراحات وی سطحی بوده است. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ضارب از تعادل روحی و روانی برخوردار نبوده است.

ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان نیز با بیان اینکه قاتل خودزنی کرده و هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت بازجویی است در این باره گفت: این درگیری در بخش بهرمان از توابع رفسنجان رخ داده است.

وی با بیان اینکه از همان ابتدای دستگیری متهم، بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان در شهرستان انار- فاصله ۵۰ کیلومتری از نوق رفسنجان- حضور داشته است، افزود: متهم تحت مصرف روانگردان از نوع شیشه دست به این اقدام مرگبار زده است.

لافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل این حادثه صادر شد و در نهایت قاتل پس از یک عملیات تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره مأموران پلیس دید اقدام به خودزنی کرد اما دستگیر شد. تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده‌اند مرد جوان یا میانسال بوده‌اند که در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بودند.

برچسب‌ها:, ,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *