اخبار 726 روز پیش
بدون دیدگاه

جزئیات کاهش ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به هیچ‌وجه حذفیات کتاب درسی در هیچ مقطعی نخواهیم داشت، گفت: همه دانش‌آموزان در قالب یک گروه حضور دارند و ۵ روز هفته به مدرسه می‌روند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان باید ۵ روز هفته به مدرسه بروند، اظهار کرد: همه دانش‌آموزان در قالب یک گروه در مدرسه حضور دارند و ۵ روز هفته به مدرسه می‌روند؛ البته به استثنای ۳ دسته دانش‌آموز که یا مبتلا به کرونا هستند، یا علائم ابتلا به بیماری کرونا را دارند یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند؛ این ۳ گروه از دانش‌آموزان می‌توانند از بستر «شاد»، آموزش‌ها را دنبال کنند.

وی به کاهش ساعت آموزش اشاره کرد و گفت: موضوع مهم، کاهش ساعت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه است که مدرسه به اقتضای شرایط دوره تحصیلی یا محیطی می‌تواند نسبت به این مهم از طریق ظرفیت شورای مدرسه اقدام کند؛ در حقیقت این ظرفیت را برای شورای مدرسه پیش‌بینی کردیم که نسبت به کاهش زمان حضور دانش‌آموز در کلاس درس بتوانند اقدام کنند.

زمان هر کلاس درس بیش از یک ساعت نباید باشد

ستاری‌فرد درباره دانش‌آموزان روزه‌دار نیز با بیان اینکه آنچه حائز اهمیت است مراعات حال دانش‌آموزان روزه‌دار است، افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان باید ماسک بزنند و زمان چند ساعته را در مدرسه باشند، پیشنهاد ما این است که مدارس نسبت به حال دانش‌آموزان روزه‌دار مراعات کنند و حتی‌المقدور به نحوی مدیریت کنند که زمان هر کلاس درس بیش از یک ساعت نباشد.

وی با اشاره به سرویس مدارس گفت: ظرفیت شورای مدرسه و منطقه و انجمن اولیا برای ساماندهی سرویس مدارس به جد مدنظر است تا ان‌شاءالله این مهم پشتیبانی شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش موضوع با اشاره به آزمون‌های پایان سال تحصیلی، اظهار کرد: به هیچ‌وجه حذفیات کتاب درسی در هیچ مقطعی نخواهیم داشت؛ برای دروس پایه دوازدهم که به صورت نهایی و هماهنگ کشوری برگزار می‌شود و همچنین سایر پایه‌ها، حذفیات کتاب درسی را نداریم.

وی با تأکید بر اینکه آزمون‌ها از تمام محتوای درسی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم هم معلمان و هم کادر آموزشی و هم محصلان و خانواده‌ها نسبت به برگزاری حضور کلاس‌های درسی برای اتمام کتاب درسی و اهداف تحصیلی در بازه زمانی باقی‌مانده همراهی لازم را داشته باشند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *