اخبار 878 روز پیش
بدون دیدگاه

خبر خوب وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات مسکن

وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها به بخش مسکن خبر داد و گفت: چنانچه بانکی این تسهیلات را نپرداخت، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم چهارمین همایش ملی پدافند شهری که صبح امروز در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزارشد، اظهار کرد: ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز به تاسیس شهرک‌های جدید و توسعه فضای شهری دارد و فرصت خوبی است که در طراحی شهرک‌های جدید موضوع پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همکاران در بخش پدافند غیرعامل هماهنگ هستیم تا سازوکارها در شهرهای بزرگ و شهرک‌های جدید با تکیه بر پدافند غیرعامل باشد، ادامه داد: هر چقدر به سمت هوشمندی و تکنولوژی برویم خطر جنگ‌های سایبری بیشتر خواهد بود و از آنجایی که جنگ‌های آینده جنگ‌های سایبری است لازم است در طراحی شهری موضوع پدافند غیرعامل لحاظ شود و ادامه مسیر کار امن باشد.
طراحی شهرهای جدید بر پایه پدافند غیرعامل است

وی گفت: برای اینکه بتوانیم تعهدات خود نسبت به ابلاغ قانون جهش تولید مسکن را که ساخت ۴ میلیون مسکن است، انجام دهیم نیازمند ضوابط و اقداماتی هستیم که نشان‌دهنده رویکرد اصلی ما یعنی «شهرک سازی» به جای خانه سازی باشد. بنابراین همزمان تلاش می‌کنیم در طراحی شهرهای جدید با همکاری همکاران در بخش پدافند غیرعامل کارها پیش رود.
همچنین در ادامه این برنامه وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و گوی آنلاین با شهرداران و استانداران سراسر کشور با توجه به ابلاغ اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: از آنجایی که استانداران رییس شورای شهرسازی استان نیز هستند تقاضا داریم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه تلاش خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سهمیه‌ها بر اساس جمعیت هر استان ابلاغ شده است و استانداران هر چه سریعتر باید عملیات اجرایی را آغاز کنند، گفت: جلسه مشترک روز گذشته با نماینده بانک مرکزی داشتیم و بر این اساس از امروز به بانک‌‌ها ابلاغ می‌شود تا تخصیص سهم ۲۰ درصدی تسهیلات مسکن را انجام دهند و ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به صورت سالیانه باید سهم مسکن را پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: چنانچه هر بانکی به این قانون عمل نکند مشمول جریمه مالیاتی می‌شود.

به گفته وی، سهم هر واحد مسکونی نبست به موقعیت پروژه‌ها مشخص شده است و از امروز که ابلاغ تخصیص وام به بانک‌ها داده می‌شود پروژه‌ها نیز وارد مرحله عملیات اجرایی می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برای برخی پروژه‌ها زمین برای اقشار کم درآمد ۹۹ ساله در اختیار قرار می‌گیرد و چنانچه زمین‌ها از سوی سازمان‌های دولتی برای اجرای طرح اختصاص داده نشود؛ یک طرفه اداره ثبت زمین‌ها را به وزارت راه می‌دهد.

قاسمی گفت: همه ابزار قانونی لازم برای اجرای طرح فراهم است و از امروز هر روز و هر هفته میزان پیشرفت کار را پیگیری می‌کنیم و ملاک انتظار ما برای پیشرفت طرح «امکانات موثر مدیران در در استانها» است.

وی خطاب به شهرداران گفت: شب گذشته تفاهمنامه‌ای با وزیر کشور امضا شد که شهردارها بنابر درخواست اداره راه و شهرسازی استانها اقدام به صدور پروانه کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر این اساس ظرف یک ماه باید پروانه‌های ساختمانی صادر شود و بر اساس قانون هزینه پروانه ساخت را وزارت راه و شهرسازی به جای متقاضی پرداخت می‌کند و هر ۶ ماه یکبار این مبالغ با شهرداری توسط وزارت راه و شهرسازی تسویه می شود.

وی ادامه داد: از امروز به کمک استاندارها که رئیس شورای عالی مسکن نیز هستند هر روز در هر استانی شروع عملیات اجرایی را خواهیم داشت.

منبع: ایرنا

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *