اخبار 909 روز پیش
بدون دیدگاه

شاه میوه طبیعت را بشناسید / روزی دو عدد مصرف کنید

یکی دیگر از خواص سیب این است که اثر آرام بخشی دارد، دم کرده ی پوست سیب که با اندکی عسل شیرین شده باشد، نوشیدنی آرام بخشی است.

خوردن سیب خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد. علاوه بر ویتامین‌های گروه B، منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب اثر آرام بخشی بر اعصاب دارد. همچنین شیرینی سیب و جویدن آن باعث انبساط عضلات منقبض صورت می شود.

سیب همچنین با چندین فواید سلامتی دیگر مرتبط است که می‌تواند به دور نگه داشتن شما از پزشک کمک کند:

به کاهش وزن کمک می‌کند: به دلیل محتوای بالای فیبر نشان داده شده است که باعث افزایش احساس سیری، کاهش کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن می‌شود.
سلامت استخوان را بهبود ببخشید: مطالعات بر روی انسان و حیوان نشان داده است که خوردن مقدار بیش‌تری میوه می‌تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان همراه باشد.

عملکرد مغز را ارتقا می‌دهد: مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که خوردن سیب می‌تواند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند؛ همچنین از افت روانی و علائم کند پیری نیز جلوگیری می‌کند.
در برابر آسم محافظت می‌کند: مطالعات نشان می‌دهد که افزایش مصرف این میوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به آسم مرتبط همراه باشد.

خطر دیابت را کاهش می‌دهد: طبق یک بررسی خوردن یک عدد سیب در روز با ۲۸ ٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ در مقایسه با نخوردن آن همراه است.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *