اخبار 1023 روز پیش
بدون دیدگاه

طلا بخریم یا ارزان می‌ شود؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنان معتقد است از آنجا که نوسان قیمت طلا در روز‌های آینده بیش از هفت درصد نخواهد بود مردم می‌توانند معا‌ملات خود را شروع کنند.

سایت طلا: نادر بذر‌افشان با اشاره به تداوم روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: تنها عامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز رشد نرخ ارز بوده چرا که ارزش او‌نس جهانی در مقایسه با دیروز ۹دلار هم کاهش یافته و به ۱۷۷۰دلار رسیده است.
به گفته این عضو اتحادیه طلا، بازار ارز از ابتدای هفته تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی از جمله بلاتکلیفی بر‌جام و نگرانی از توافق وارد مدار صعودی شده و همین موضوع قیمت طلا و سکه را نیز تحت تاثیر قرار داده؛ بر همین اساس قیمت سکه امامی نسبت به دیروز ۱۳۰هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰هزار، ربع سکه ۸۰هزار، سکه یک گرمی ۵۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار حدود پنج هزار تومان گران‌تر شده است.

تقاضا برای طلا و سکه ۱۰درصد افزایش یافت
بذر‌افشان از خروج بازار طلا از شرایط رکودی خبر داد و گفت: با رشد قیمت‌ها از ابتدای هفته تا امروز، حجم معا‌ملات اندکی افزایش یافته و تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه در مقایسه با هفته‌های پیش بین ۵ تا ۱۰درصد بیشتر شده است اما با این وجود خبری از خرید‌های هیجانی نیست.
دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره آینده بازار پیش‌بینی کرد: با توجه به ثبات وضعیت بازار از ابتدای سال و نوسان قیمت‌ها بین سه تا هفت درصد، به نظر من در روز‌های آینده هم تغییرات قیمت طلا و سکه در همین حد خواهد بود که بر همین اساس مردم می‌توانند با اعتماد معا‌ملات خود را شروع کنند.
از فضای مجازی طلا و سکه نخرید
بذر‌افشان با اشاره به مسائل فنی پیش آمده در خرید‌های اینترنتی تاکید کرد: توصیه ما این است که مردم از خرید در فضای مجازی خود‌داری کرده و طلا و سکه را به صورت فیزیکی از واحد‌های مربوطه تهیه کنند؛ ضمن اینکه برای خرید مصنوعات طلا به واحد‌های دارای جواز کسب از اتحادیه طلا و برای سکه هم به واحد‌هایی که مجوز فروش سکه از همین اتحادیه دارند مراجعه کرده و به هولو‌گرام و و‌کیوم سکه نیز دقت کنند.
حباب سکه به ۳۸۰هزار تومان افزایش یافت
این عضو اتحادیه در پایان با تشریح قیمت‌های امروز ۸تیر ماه بیان کرد: در جریان معا‌ملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان رسیده، همچنین حباب سکه هم با رشد ۱۳۰هزار تومانی به ۳۸۰هزار تومان افزایش یافته است.
او با ارائه قیمت‌ طلا و انواع دیگر سکه گفت: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی هم دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار در بازار امروز چهار میلیون و ۶۳۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۶۹هزار تومان است.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *