اخبار 1044 روز پیش
1 دیدگاه

خبر مهم درباره مصوبه اجاره مسکن

محمودزاده گفت: کارگروه‌ها تمامی تصمیمات لازم را در رابطه با بازار اجاره بررسی کرده و هفته آینده هم ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبات بازار اجاره را ابلاغ می‌کند.

باشگاه خبرنگاران:محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پیشنهاداتی را در رابطه با بازار اجاره به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده است، گفت: تاکنون چندین جلسه و کارگروه علمی و تخصصی در رابطه با بحث بازار اجاره برگزار شده و صحبت‌های لازم هم در این خصوص انجام شده است.

او ادامه داد: در این هفته تصمیمات لازم در کارگروه‌ها گرفته می‌شود و حداکثر تا دو هفته آینده هم ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه تعیین سقف بازار اجاره و همچنین ودیعه مسکن را ارائه خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این هفته کارگروه‌ها تمامی بخش‌ها و تصمیمات لازم در رابطه با بازار اجاره را بررسی و هفته آینده هم ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات و جزئیات بازار اجاره از جمله تعیین سقف اجاره و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن را بررسی خواهند کرد.

محمود زاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی و همچنین معاونت مسکن و ساختمان تمامی جوانب بازار اجاره را بررسی و پیشنهادات خود را هم در رابطه با سقف اجاره و همچنین وام ودیعه مسکن ارائه کرده است.

براساس این گزارش در اوایل تیرماه سال گذشته مصوبه افزایش ۲۵ درصدی سقف اجاره و همچنین پرداخت وام ودیعه مسکن به کلان شهرها و شهرهای کوچک اعلام شد. همچنین در ابتدای امسال هم مصوبه تمدید قراردادهای اجاره را هم وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

گزارش‌های میدانی هم حاکی از آن است که بازار اجاره امسال نسبت به سال گذشته از آرامش بیشتری برخوردار بوده و هنوز اجاره‌ها با افزایش چشمگیری روبرو نشده است و با وجود آنکه به تازگی فعالیت مشاوران املاک آغاز شده هنوز فایل‌های اجاره چندانی به مشاوران املاک ارائه نشده است و از سوی دیگر تمدید مجدد قراردادهای اجاره باعث شده که فایل‌های زیادی ارائه نشود.

از سوی دیگر بسیاری از مشاوران املاک اعتقاد دارند که بسیاری از موجران منتظر تعیین سقف اجاره هستند تا بتوانند واحدهای خود را به بازار ارائه کنند.

البته به نظر می‌رسد امسال با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، به طوری که با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و ثبت نام سرپرستان خانوار در این سامانه شاید عرضه واحدهای مسکونی در این بخش افزایش یابد اما بعید به نظر می‌رسد که این طرح به عمر بازار اجاره امسال برسد، بنابراین باید از ابتدای آغاز فصل نقل و انتقالات منتظر اتفاقات تازه و افزایش‌های چشمگیر اجاره در بازار باشیم.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. قنبری گفت:

    سلام،،آخه هیچ صاحب خانه ای به مصوبات عمل نمیکنه،،گناه ما مستاجرها چیه که هرسال هم اجاره وهم مقداری رهن رادوبرابرمیکنند،
    لااقل اتحادیه ها بخشنامه کنندکه اگر قولنامه ای خارج از مصوبات اعلامی نوشته شود،با ان واحدبرخوردمیشود،
    تشکر