اخبار 1156 روز پیش
بدون دیدگاه

ببینید | عجیب اما واقعی؛ کرونای ایرانی در راه است!

مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا گفت: کرونای ایرانی در راه است. اما آیا واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر این نوع ویروس مقاوم‌اند؟ پاسخ این سوال را در ویدئوی زیر ببینید.

او همچنین ضمن ابراز نگرانی از سفرهای نوروزی، گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی که در راستای مقابله با کرونا تعیین شده، در شرایط اپیدمی بیماری رفتن به سفر غیر ضروری ممنوع است و تحت هیچ شرایطی جایز نیست و افراد نباید در چنین شرایطی به سفرهای غیرضروری بروند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، افزود: در صورتی که سفر ضروری باشد، می‌توان فکری به حال آن کرد، ولی در صورتی که غیرضروری باشد، نباید صورت گیرد.

مردانی همچنین در پاسخ به این سوال که در صورت ابتلا به کرونا چگونه بفهمیم ریه‌هایمان درگیر شده است؟ گفت: چنانچه بیمار مبتلا به کرونا احساس تنگی نفس داشته باشد و روی قفسه سینه احساس فشار کند و همچنین هنگام راه رفتن دچار مشکل شود، احتمالا دچار درگیری ریوی شده است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا ضمن اشاره به اینکه در صورتی که بیماری با این علائم رو به رو بود حتما باید مراکز درمانی مراجعه کند تا اکسیژن خون او گرفته شود، افزود: چنانچه سطح اکسیژن خون بیمار کمتر از ۹۳ باشد، پزشک معالج در خواست سی‌تی اسکن و عکس ریه می‌دهد و مشخص می‌شود، میزان درگیری ریوی بیمار به کرونا چه قدر است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بدون نشانه خاصی ریه افراد درگیر کرونا شود؟ گفت: به طور معمول درگیری ریه همراه علامت است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *