اخبار 1153 روز پیش
بدون دیدگاه

کرونا در روزی که گذشت /خبرهای خوب و بد از واکسن کرونا

در میان این خبرهای نگران‌کننده از اوج‌گیری کرونا، امروز خبرهایی امیدوار کننده از واکسن ایرانی کرونا هم منتشر و نشست خبری ستاد اجرایی فرمان امام برای فاز یک مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا برگزار شد.

خبرآنلاین:مینو محرز، عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا، در این نشست خبری گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی خط تولید واکسن کرونا دیگر محتاج هیچ کشوری نیستیم و این واکسن بر روی نمونه‌های جهش یافته می‌تواند موثر باشد. باور نمی‌کنید در چه شرایط تحریمی سخت و دشواری توانستیم مراحل تولید واکسن کرونای ایرانی را پیش ببریم. شرایط ایران در این تحریم‌های ظالمانه برای تولید واکسن بسیار سخت است اما خوشبختانه با بهترین سیستم‌های ممکن جوانان ایرانی به این تکنولوژی دست یافتند.

او افزود: ‌با وجود اینکه سه ماه گذشته درگیر ابتلا به ویروس کرونا بودم اما به محض اینکه اجازه تزریق واکسن ایرانی داده شود با ۷۵ سال سن تزریق را انجام می‌دهم.

از سوی دیگر اما نگرانی‌هایی نسبت به سرعت کم واکسیناسیون در ایران وجود دارد. به طوری که محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی، در پیامی توییتری گفت: «اولویت تعلق واکسن به کادر شریف درمان و اقشار آسیب‌پذیر؛ غیرقابل تردید است. تا امروز ۲۰ هزار ‎#واکسن_روسی برای جمعیت ۸۰ میلیونی ایران تهیه و توزیع شده‌ است. خوب بود نقادان منصف پی‌گیر علل و عوامل اصلی این عقب‌ماندگی در تهیه ‎#واکسن_کووید بودند.»

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *