اخبار 1741 روز پیش
بدون دیدگاه

فیفا برای حضور زنان ایرانی در ورزشگاه ها زمان مشخص کرد

«جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال در نامه ای به «مهدی تاج» رئیس فدراسیون کشورمان برای حضور زنان در ورزشگاه ها زمان مشخص کرد.

اینفانتینو به منظور حصول اطمینان از صدور جواز ورود زنان ایران به ورزشگاه‌ها برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که اواخر سال جاری برگزار می‌شود، نکاتی را مطرح کرد.

وی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از این نهاد خواست تا جدول زمانبندی را که زنان ایرانی را قادر می‌سازد بلیت این بازی‌ها را خریداری کنند، در اختیار فیفا قرار دهد.
اینفانتینو در این نامه خطاب به مهدی تاج، می‌نویسد: اگرچه نسبت به حساسیت‌ها و چالش‌های فرهنگی واقف هستیم اما باید در این زمینه پیشرفت کنیم نه تنها به این دلیل که این کار را به تمام زنان سرتاسر جهان بدهکاریم بلکه این اقدام در راستای اصول بنیادی اساسنامه فیفا، وظیفه ما است.

در ادامه این نامه آمده است: بسیار سپاسگزار خواهیم بود اگر در سریع‌ترین زمان مقدور البته نه فراتر از ۱۵ جولای ۲۰۱۹، فیفا را در جریان قرار دهید که چه اقدامات قاطع و مشخصی از سوی فدراسیون فوتبال و دولت ایران در جهت حصول اطمینان از فراهم آمدن شرایط برای زنان ایرانی و خارجی خواهان حضور در ورزشگاه‌ها به منظور خرید بلیت و حضور برای بازی‌ها، انجام خواهد شد.
اینفانتینو در ادامه نامه می‌نویسد: این حقیقت که این اقدامات اولیه و مهم انجام شد و من نیز به شخصه شاهد آن بودم.

در پایان نیز اینفانتینو تاکید کرد: می‌خواهم بار دیگر تصریح کنم که فیفا برای رسیدن به این هدف به طور تمام و کمال همکاری و حمایت خواهد کرد و بگذارید دوباره تاکید کنم که پیشرفت در این حیطه و انجام آن با همکاری یکدیگر تا چه اندازه ضروری است.
ایرنا

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *