اخبار 2082 روز پیش
بدون دیدگاه

هدیه فراموش نشدنی داور به فرانسه!/کرواسی شایسته قهرمانی بود!

تیم خوش ترکیب و با انگیزه کرواسی در دیدار نهایی با ارائه بازی هجومی و محکم و نسبتا روان در برابر فرانسه شایسته پیروزی بود .

عبدالکاظم دریساوی

در این دیدار ان هنگام که کرواتها در اثر یک حادثه و گل به خودی ناباورانه از حریف خود عقب افتادند خیلی سریع حملات خود را سازمان داده و ضمن از دست دادن یکی دوفرصت گلزنی با ضربه ای تماشایی گل خورده را جبران کردند اما در ادامه داور مسابقه با تقدیم یک پنالتی کاملا مشکوک هدیه ای فراموش نشدنی به فرانسه اهدا کرد تا فرانسه شرایط بازی را در جهت تاکتیک های خود تغییر دهد.

با این پیش افتادن فرانسه سرنوشت مسابقه تغییر کرد . وقتی کرواتها برای بار دوم عقب افتادند باز هم برتلاش خود افزودند اما در اثر جای گیریهای اشتباه دروازه بان خود دوبار دیگر غافگیرشدند و ناباورانه نتیجه چهار بریک را بر تابلو نظاره کردند. اما این نتیجه باعث آن نشد که بازیکنان کرواسی نومید شوند و دست از تلاش بردارند .

کرواتها از اشتباه مهلک دروازه بان فرانسه نهایت بهره را برده بازهم یکی از گلهای خورده را جبران کرده و بر تلاشهای خود افزودنداما این فرانسه بود که با اندوخته مطلوب سعی در حفظ نتیجه کرد و در نهایت جام رابا هدیه داور تصاحب نمود . فرانسه چهار کرواسی دو. لوکا مودریچ بهترین بازیکن جام جهانی درپایان بازی حق داشت که بگوید:” دردناک و غیر قابل باور است که در دیدار فینال از تصاحب جام جهانی بازماندیم “!! جام جهانی روسیه با همه خاطرات تلخ و شیرین و با همه اشکها و لبخندهایش به پایان رسید ویکی از بهترین میزبانیها وبرگزاریها رقم خورد . روسیه این بار با فوتبال و به همراه مردمان مهربانش علیرغم برخی تبلیغات منفی باز مانده دوران جنگ سرد چهره ای دیگر را از خود نشان داد و معرفی کرد. روسیه به قول اینفانتینو( رییس فیفا )با میزبانی فوق العاده لبخند رضایت را بر چهره میهمانان و هواداران فوتبال جهان نشاند .

جادوی فوتبال همراه با دلبری های رسانه ، جهان را به مدت یک ماه به حاشیه هایی چشم نواز و انگیزاننده و نشاط آور برد تا کمی و قسمتی از احساسات و نیازهای مشترک انسانی به خوبی دیده شوند. آیا سیاستمداران و برنامه ریزان و مدیران اجرایی ایران از این رویداد ورزشی پرطرفدار و اثر گذار درسهای لازم را برای برخی اصلاحات موجودخواهند گرفت ؟! باید منتظر ماند و دید!

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *