اخبار 52 روز پیش
بدون دیدگاه

اکسی اینفینیتی چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

توکن AXS چیست؟

Axie Infinity در قالب یک بازی با قابلیت جمع‌آوری دارایی‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر اتریوم طراحی شد و از سال ۲۰۱۸ به روند رشد خود ادامه می‌دهد. این بازی بر اساس ایده خام اولیه یکی از استارت‌آپ‌های ویتنامی به نام Sky Mavis ساخته شده و شیوه کاری ابتدایی خود را به عنوان یک پروژه انگیزشی آغاز کرد و در ادامه به یک بازی محبوب متعلق به حوزه اتریوم تبدیل شد.

 

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از راه‌های آسان برای درک بهتر این پلتفرم تصور کردن یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که قابلیت ترکیب کردن Pokemon و CryptoKitties را دارد. اکسی اینفینیتی در حقیقت یک بازی مبتنی بر NFT و اکوسیستمی است که بر روی بلاک چین اتریوم بنا شده است. رمز ارز بومی آن نیز یک توکن ERC20 بوده که (Axie Infinity Shard (AXS نام دارد.

 

پلتفرم اکسی اینفینیتی چیست؟

در ادامه ایده پیشگامانه و طرحی که CryptoKitties آن را آغاز کرد، Axie Infinity نیز در قالب یک بازی با قابلیت جمع‌آوری دارایی‌های درون برنامه‌ای مبتنی بر اتریوم طراحی شد و از سال ۲۰۱۸ به روند رشد خود ادامه می‌دهد. این بازی بر اساس ایده خام اولیه یکی از استارت‌آپ‌های ویتنامی به نام Sky Mavis ساخته شده و شیوه کاری ابتدایی خود را به عنوان یک پروژه انگیزشی آغاز کرد و در ادامه به یک بازی محبوب متعلق به حوزه اتریوم تبدیل شد.

(Axie Infinity Shard (AXS در حقیقت توکن متعلق به اکوسیستم Axie Infinity است. AXS یک توکن حاکمیت ERC20 بوده که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ راه اندازی و منتشر شد. توکن‌‌های AXS را از طریق بازی کردن می‌توان به دست آورد و یا حتی می‌توانیم آنها را خریداری و مبادله کنیم.

بیشتر بدانید>> فرصت استثنایی خرید بیت کوین قبل از تایید ETF ها

سایر توکن‌های مرتبط با Axie Infinity ، دارایی‌های درون بازی (مثل کاراکتر یا شخصیت درون بازی شما) در قالب توکن‌های ERC-721 و SLPها که همان معجون‌های کوچک عشق (Small Love Potion) که یک توکن ERC-20 است را شامل می‌شوند.

تیم سازنده اکسی اینفینیتی

این پروژه توسط Sky Mavis توسعه داده شده، که یک استودیوی بازی سازی مبتنی بر تکنولوژی است و در اوایل سال ۲۰۱۸ بنیانگذاری شده است. این تیم شامل ۲۵ نیروی تمام وقت است و دفتر اصلی آن در شهر هو چی مین (Ho Chi Minh) ویتنام قرار دارد.

مدیرعامل اکسیTrung Thanh Nguyen تمام تصمیمات کلیدی درباره محصولات، بازاریابی و هدایت شرکت را بر عهده دارد. این شخص در سن ۱۹ سالگی، شرکت Lozi که یک استارتاپ E-Commerce بود را بنیانگذاری کرد و حدود ۱۰ میلیون دلار برای استارتاپ جذب سرمایه کرد. ترونگ زمانی که این استارتاپ به یک کسب و کار ثابت تبدیل شد، آن را ترک کرد تا بر روی پروژه‌های سکویا (Sequoia) و Anduin Transactions کار کند. پس از این دو پروژه نیز Trung تمرکزش را بر روی پلتفرم اکسی گذاشت.

مدیر ارشد عملیاتی Aleksander Leonard Larsen مسئول تمام موارد مرتبط با بیزینس در اکسی اینفینیتی است. او همچنین عضو هیئت مدیره اتحادیه بازی‌های بلاک چینی است. لارسن همچنین تا سال ۲۰۱۸ در Asia Pacific Region فعالیت داشته و آشنایی و ارتباطات بسیار خوبی با صنایع بلاکچین و بازی در ویتنام، هنگ کنگ، کره جنوبی و ژاپن دارد.

مدیر هنری و طراح بازی Tu Doan رهبری تیم هنری در ویتنام را بر عهده دارد و طراحی اصلی Anxieها کار اوست. او همچنین در گذشته به عنوان مدیر طراحی در Lozi.vn فعالیت کرده است.

مدیر ارشد تکنولوژی Andy Hoمدیریت تیم مهندسی را بر عهده دارد و مسئول استراتژی فنی و عملکردهای مهندسی است. او قبلا به عنوان مهندس نرم افزار در Anduin Transactions کار کرده و دوره‌های کارآموزی خود را در گوگل و پی پال گذرانده است.

همچنین بخوانید : قیمت بیت کوین چگونه محاسبه می شود و چه پارامترهایی در آن دخیل است؟

مدیر توسعه Jeffrey Zirlinمسئول رشد و توسعه این پلتفرم است. او همچنین به طراحی محصول و بخش کسب و کار Axie Infinity نیز کمک می‌کند.

 

Axie Infinity چگونه کار می‌کند؟

در اکوسیستم Axie Infinity کاراکترها و یا شخصیت‌های بازی تحت عنوان اَکسی‌ها (Axies) نامیده می‌شوند. این‌ها در حقیقت توکن‌های غیر قابل تعویض یا همان NFT هستند، که شما می‌توانید مالکیت آنها را به دست بیاورید و آنها را کنترل کنید. همه اشخاص می‌توانند این توکن‌ها را درون کیف پول‌های شخصی خود ذخیره‌سازی کرده و به سایر آدرس‌های اتریوم ارسال کنند و آنها را با سایر بازیکنان از طریق یک بازار مبتنی بر بلاک چین مبادله کنند. جدا از مقوله Axies ، خود این بازی از خصوصیت‌هایی مثل یک سرزمین و آیتم‌های مجازی برخوردار است که این خصوصیت‌ها نیز در حقیقت همان ماهیت توکن‌های ERC721 را دارا هستند.

درون این اکوسیستم، بازیکنان می‌توانند با استفاده از تیم‌ها و ترکیب‌های متفاوت در مُد ماجراجویی که حالت PvE (بازیکن در مقابله با محیط بازی) دارد، در امپراطوری Lunacia (امپراطوری متعلق به Axie Infinity)، به جنگیدن با هیولاها بپردازند. همچنین بازیکنان می‌توانند از مُد آرِنا یا صحنه نبرد نیز در راستای استفاده از مکانیزم PvP (بازیکن در تقابل با بازیکن دیگر) استفاده کنند و با اشخاص حقیقی که در حال یادگیری محیط Axie هستند مبارزه کنند. در صورت پیروزی در نبرد، SLP یا همان معجون کوچک عشق دریافت می‌کنید که برای به دنیا آوردن و تولید اَکسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که SLP یک توکن ERC20 بوده و قابلیت معامله در صرافی‌هایی مثل بایننس (Binance) را دارد.

می‌توان موانع و مشکلات پیش روی بازیکنان جدید برای ورود به این حوزه و آغاز کردن روند یادگیری را بالا بودن قیمت Axie و هزینه یا کارمزد گَس بالا در شبکه اتریوم دانست. تولید اَکسی جدید نیاز به گس دارد که می‌تواند به مقادیر زیادی از اتر ختم شود. زنجیره جانبی Ronin Ethereum به صورت خاص برای Axie Infinity طراحی شده و به صورت انحصاری برای رسیدگی کردن به این مشکل ساخته شده است.

در این رابطه بخوانید: آموزش خرید اتریوم از نیپوتو

توکن AXS چیست؟

کوین AXS یا همان Axie Infinity Shard در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. هولدرهای AXS قادر خواهند بود تا این توکن را استیک کنند و از طریق رای‌دهی و بازی کردن AXS دریافت کنند. این پاداش‌ها از جانب خزانه‌داری جامعه Axie Infinity تامین می‌شوند و توسط خریدهایی که در داخل بازی به انجام می‌رسند، پشتیبانی می‌شوند. با وجود تمام این تفاسیر باز هم در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، خزانه‌داری جامعه مورد بحث ما و خصوصیت‌های استیکینگ آن به مرحله اجرا نرسیدند.

ذخایر عرضه AXS به میزان ۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن خواهد بود و برخی از این رمز ارزها به فروش عمومی تخصیص داده شده‌اند؛ برخی دیگر از آنها به بخش خصوصیت‌های دریافتی در ازای بازی کردن و بعضی دیگر نیز به مشاوران Sky Mavis که در پروژه AXS فعالیت دارند اختصاص یافته است. عرضه اولیه در نخستین فروش عمومی کمی کمتر از ۶۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن بود. انتظار می‌رود تعداد توکن‌هایی که در طول هر سال منتشر می‌شوند تا سال ۲۰۲۶ رشد داشته باشند.

بیشتر بخوانید>> تاثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در قیمت ارزهای دیجیتال

کاربردهای AXS

هدف Axie Infinity این است که بتواند به یک بازی کامل و بالغ تبدیل شود تا بازیکنان را مجذوب خود کرده، جامعه هدف قدرتمندی داشته باشد و اکوسیستم جذابی را نیز فراهم کرده باشد. Axie Infinity برای طرفداران پوکمون (Pokemon) و فاینال فَنتِزی (Final Fantasy) نیز تدبیری اندیشیده و تجربه بازی سرگرم‌کننده‌ای را برای غرق شدن در فضای آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ شاهد فعالیت بیش از ۲۷۰۰۰ بازیکن در بستر Axie Infinity هستیم. اگر این بازی موفق به جذب پایگاه گسترده‌‌تری از بازیکنان شود، بدون شک میزان ارزش بیشتری را نیز به این اکوسیستم خواهد افزود. همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم، زنجیره جانبی Ronin در کنار نسخه رایگان که برای بازی کردن ارائه شده است، همگی در راستای پیشبرد هرچه بیشتر فرایند رشد کل مجموعه مهیا شده‌اند.

بازیکنان می‌توانند با بازی کردن و بهره گرفتن از ابزارهای مختلف، هر دو مورد از توکن‌های AXS و SLP را به دست بیاورند. این ارزها قابلیت تبدیل شدن و معاوضه با سایر ارزهای دیجیتال را نیز دارند. در حال حاضر نیز بازیکنانی وجود دارند که با بازی کردن Axie Infinity در حال کسب درآمد هستند.

منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-axie-infinity/

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *