اخبار 84 روز پیش
بدون دیدگاه

کتاب «شفافیت نظام رسانه‌ای» رونمایی شد

در حاشیه  نشست خبری کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی کشور از کتاب «شفافیت نظام رسانه‌ای» اثر دکتر عباس زمانی و دکتر فائزه تقی‌پور رونمایی شد.


دکتر هادی زمانی رئیس کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی کشور در این نشست خبری که در مجتمع مطبوعات اصفهان برگزار شد اظهار داشت: طبق قانون باید ۳ درصد بودجه سازمان‌ها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط عمومی‌های ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد قانون رعایت نمی‌شود.
وی افزود: هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و روابط عمومی نیست و ما از این دو دانش به عنوان علوم ارتباطات یاد می‌کنیم.
رئیس دپارتمان اطلاعات و ارتباطات اصفهان در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: جامعه ما سرشار از مسائل اجتماعی و بحران‌هاست و یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئله ای اتفاق بیافتد آن را پیش بینی کنیم.
دکتر زمانی خطاب به رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها اظهار داشت: هر کدام از ما در هر جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی به حل موضوعات جامعه کمک کنیم.
این استاد علوم ارتباطات اضافه کرد: بهترین اقدامی که روابط عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند، حل مسائل اجتماعی است زیرا به مهم ترین موهبت الهی یعنی شناخت رسیده‌اند.
کوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه کنگره نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز دولت و ملت‌هایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع رسانی اهمیت می‌دهندگفت: روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت مدیریت است و آنچه سازمان‌ها و دولت‌ها را حفظ می‌کند، روابط عمومی پرقدرت می‌باشد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، مسئولیت پذیری را بهترین نتیجه و اثر کنگره رویکردهای نوین روابط عمومی دانست و با اشاره به این نکته که برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط عمومی نوین نیاز داریم افزود: مهمترین گمشده جوامع امروز ما مسئولیت اجتماعی است و ما به شدت به سمت فردگرایی رفته و از حرکت به سوی جمع و ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی فاصله گرفته‌ایم.
دبیر علمی کنگره نیز در این نشست، مدل‌های آینده رسانه را محتمل، ممکن و دلخواه برشمرد و اظهار داشت: در آینده کاربری منابع انسانی حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد.
دکتر فائزه تقی‌پور اضافه کرد: نیاز است تا یک آمادگی در خصوص تولید محتوای رسانه‌ای و افرادی که در معرض رسانه هستند به وجود آید.
دکتر عباس زمانی هم در این مراسم با تشریح روند برگزاری کنگره، این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی کشور دانست.
دبیرکل کنگره گفت: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریع‌تر و جامع‌تر انجام شده و منشأ اثر در سازمان‌ها و جامعه باشد.
دوم اسفند ماه امسال چهارمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ایده‌های خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد.
گفتنی است در حاشیه این نشست از کتاب «شفافیت نظام رسانه‌ای» اثر دکتر عباس زمانی و دکتر فائزه تقی‌پور رونمایی شد.

دکتر فائزه تقی‌پور عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، مدیر گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، نویسنده کتاب های:مسائل سازمان های رسانه ای،بازنگری روزنامه نگاری معاصر،تئاتر و سینما در ایران و جهان و… هستند

 دکتر عباس زمانی عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه،عضو انجمن سواد رسانه ای ایران،عضو هیات موسس خانه ارتباطات استان اصفهان و مدیر گروه گروه علوم ارتباطات اجتماعی موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو اصفهان در کارنامه دارند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *