چگونه با قطار به استانبول برویم؟
اخبار 87 روز پیش
بدون دیدگاه

چگونه با قطار به استانبول برویم؟

قطار یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل‌ونقل بوده و امروزه بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند تا از طریق راه آهن سفر کنند.


سفر به‌وسیله خطوط ریلی، در کنار هزینه بسیار کم‌تر، دردسر کم‌تری را نیز نسبت به سایر روش‌های سفر زمینی در پی خواهد داشت؛ به همین خاطر گردشگرانی که قصد بازدید از جاهای گردشگری استانبول را دارند نیز ترجیح می‌دهند که از قطار استفاده کرده و سفری ریلی را آغار نمایند. اگر شما نیز می‌خواهید با استفاده از قطار به پایتخت تاریخی ترکیه سفر کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مسیر سفر به استانبول با قطار

متاسفانه قطار مستقیمی از تهران یا تبریز به سمت استانبول وجود نداشته و برای سفر ریلی به این شهر، نیاز است تا چندین بلیط را تهیه کرده و به‌نوبت قطارهای خود را تعویض کنید. همچنین لازم است تا در مرز ترکیه نسبت به دریافت مجوز ورود به این کشور اقدام نمایید. به‌طور کلی مسیرهای ریلی مختلفی هستند که می‌توانید آن‌ها را در پیش بگیرید اما بهترین مسیر موجود، به‌صورت زیر است:

رفتن از تهران به تبریز

ابتدا باید بلیط خود را از تهران به تبریز تهیه کنید. البته گاهی اوقات قطارهای مستقیمی نیز از تهران به سمت مرز در نظر گرفته می‌شوند اما برنامه مشخصی برای این موضوع وجود نداشته و تنها شهری که همیشه به سمت مرز ترکیه قطار دارد، تبریز است. طی کردن فاصله تهران تا تبریز به حدود ۱۰ ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

رفتن از تبریز به آنکارا

هنگامی که به تبریز رسیدید، باید قطار خود را تعویض کرده و از تبریز به آنکارا بروید. در این مسیر، برای دریافت مجوز ورود به کشور ترکیه، یک توقف نسبتا طولانی را پیش رو خواهید داشت. فاصله تبریز تا آنکارا حدود ۱۲۰۰ کیلومتر بوده و بدون احتساب معطلی در مرز، ۲۲ تا ۲۵ ساعت در مسیر خواهید بود.

رفتن از آنکارا به استانبول

بعد از رسیدن به آنکارا، مجددا باید قطار خود را تعویض کرده و به سمت استانبول حرکت کنید. نکته قابل توجهی که در این میان وجود دارد، این است که بلیط آنکارا استانبول را یا باید از آژانس‌های مسافرتی ترکیه و یا باید از کارگزاری‌های آژانس‌های ایران در ترکیه تهیه نمایید.

آنکارا و استانبول حدود ۵۰۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و پیمودن این فاصله به‌وسیله قطار، بین ۷ تا ۸ ساعت زمان نیاز خواهد داشت.

در نهایت با احتساب تمام معطلی‌ها، برای رفتن از تهران به استانبول از طریق خطوط ریلی، حدود ۷۰ تا ۸۰ ساعت در مسیر خواهید بود. البته با توجه به این که از بسیاری از شهرهای ترکیه عبور خواهید کرد و امکان مشاهده مناظر طبیعی این کشور برایتان وجود دارد، گذشتن این زمان به‌ هیچ عنوان خسته‌کننده نخواهد بود.

مسئله مهمی که در مورد سفر با قطار به استانبول وجود دارد، این است که دائما برنامه قطارهای مرزی دستخوش تغییر می‌شوند و به همین خاطر، پیشنهاد می‌کنیم تا اگر قصد چنین سفری را دارید، ابتدا با مراجعه به وبسایت فلای تودی جدیدترین برنامه قطارها را مورد بررسی قرار داده و سپس، برای سفر برنامه‌ریزی کنید.

نکات مهم در رابطه با سفر با قطار به استانبول

با توجه به این که سفری طولانی را در پیش دارید، باید همواره به یکسری از مسائل توجه داشته باشید. مهم‌ترین نکات در سفر ریلی به استانبول عبارت‌اند از:

تهیه بلیط‌ها از قبل

برای این که با مشکلاتی مانند کمبود ظرفیت مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم تا تمامی بلیط‌های خود را از قبل تهیه کنید. نکته‌ای که مستلزم به رعایت آن هستید، این است که باید بین ساعت پایان هر مسیر (برای مثال ساعت پایان مسیر تهران تبریز) و ساعت شروع حرکت مسیر بعدی (ساعت شروع حرکت مسیر تبریز آنکارا)، حداقل ۳ ساعت فاصله وجود داشته باشد؛ چرا که قطارها نیز گاهی اوقات ممکن است دچار تأخیر یا خرابی باشند و اگر فاصله مناسبی بین بلیط‌های متوالی در نظر نگرفته باشید، ممکن است از قطارهای بعدی جا بمانید.

چگونه با قطار به استانبول برویم؟

داشتن مدارک کامل

با توجه به این که مجوز ورود به ترکیه در مرز این کشور صادر می‌شود، باید دقت کنید که مدارک کامل هویتی را همراه خود داشته باشید. همچنین لازم است که پاسپورت‌تان حداقل ۶ ماه تاریخ داشته باشد تا دچار مشکل نشوید.

همراه داشتن مقداری پول نقد

نه‌تنها برای سفر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول، بلکه برای هر سفری پیشنهاد می‌کنیم تا همواره مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. گاهی اوقات دستگاه‌های خودپرداز در دسترس نیستند یا سامانه‌های اینترنتی بانک‌ها دچار اختلال می‌شوند.

بلیط قطار خود را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه آژانس‌های زیادی هستند که در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می‌کنند اما اگر قصد دارید تا بلیط خود را به‌صورت آنلاین تهیه کنید، فلای تودی بهترین گزینه است. فلای تودی بلیط‌های متنوعی را برای کاربران خود فراهم کرده و می‌توانید از بلیط پایتخت تاریخی ترکیه گرفته تا بلیط اقصی نقاط ایران را از طریق وبسایت این مجموعه تهیه نمایید.

علاوه بر این، با هر بار خرید از فلای تودی، میزانی امتیاز برایتان در نظر گرفته می‌شود و می‌توانید در خریدهای بعدی خود، از آن‌ها استفاده کرده و مبلغ کم‌تری را پرداخت نمایید. فلای تودی همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را با نازل‌ترین قیمت ممکن به کاربران خود ارائه داده و رضایت آن‌ها را بیش از پیش جلب نماید.

چگونه با قطار به استانبول برویم؟

سایر خدمات فلای تودی

فلای تودی یکی از بهترین و معتبرترین آژانس‌های مسافرتی کشور بوده و خدماتی که ارائه می‌دهد، به‌نحوی هستند که تمامی نیازهای گردشگران را پوشش خواهند داد. اگر شما نیز قصد دارید تا از جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید، می‌توانید به وبسایت این مجموعه مراجعه کرده و علاوه بر بلیط قطار یا هواپیما، هتل مورد نظرتان را نیز رزرو نمایید. همچنین قابلیت‌های دیگری مانند تهیه بیمه مسافرتی و دریافت ویزا نیز توسط فلای تودی فراهم شده‌اند و می‌توانید به‌صورت کاملا آنلاین و غیرحضوری، نسبت به دریافت این خدمات نیز اقدام کنید.

از دیگر خدمات فلای تودی، برگزاری تورهای گردشگری است. بزرگ‌ترین مزیتی که در رابطه با این تورها وجود دارد، این است که دیگر نیازی به درگیری مستقیم با مسائلی مانند تهیه بلیط، رزرو هتل، برنامه‌ریزی سفر و… وجود نداشته و تمامی این کارها تنها با یک کلیک در فلای تودی انجام می‌شود؛ به همین خاطر، این امکان وجود دارد که بتوانید سفری راحت‌تر را تجربه کرده و از تمامی لحظات لذت ببرید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *