اخبار 129 روز پیش
بدون دیدگاه

تاوان سنگین خیانت زن متاهل / همکار مرد جای شوهرم را گرفت

زن جوان که پس از ۲۵سال زندگی زناشویی به همسرمعتادش خیانت کرده بود پس از اینکه متوجه می‌شود مرد غریبه نیز متاهل است دست ازخیانت برداشت اما مرد غریبه حالا با تهدید او را وادار به این رابطه شیطانی می‌کرد.


به گزارش رکنا، اوایل زندگی امان همه چیز خوب بود همسرم مغازه داشت 3 فرزندثمره زندگی مان بود اما این خوشبختی زیاد دوام نیاورد از وقتی همسرم پای بساط مواد مخدر نشست تمام دارایی امان به تاراج رفت او دیگر سرکار نمی رفت و من مجبور شدم برای تامین مخارج زندگی امان به سرکار بروم دریک تولیدی پوشاک کار میکردم ….
در این مدت که سرکار می‌رفتم با مرد غریبه ای آشنا شدم که دورا دور همکارم محسوب می شد با ابراز محبت های او بود که من وابسته اش شدم یکسال از دوستی ما گذشته بود رابطه ما دیگر فراتر از یک دوستی بود بارها باهم رابطه داشتیم و بیشتر اوقات باهم بودیم زمان گذشت تا اینکه متوجه شدم او متاهل است و زن و دو فرزند دارد این موضوع باعث شد که دیگر از این رابطه پنهانی پشیمان شوم او ۸ سال از من کوچک تر بود دیگر نمی توانستم با این شرایط به رابطه ام ادامه بدهم پشیمانی تمام وجودم را احاطه کرده بود ولی سیامک با تصمیم من مخالف بود و مرا تهدید می کرد که اگر ادامه ندهم آبرویم را خواهد برد دیگر نمی دانم چند بار با هم درگیر شدیم که همسرم فهمید و من مدعی شدم که به او بدهکارم تا ماجرا فاش نشود…

من دیگر پشیمان شده ام وقتی فهمیدم که سیامک زن و بچه دارد عذاب وجدان گرفتم متوجه شدم که چه گناه بزرگی مرتکب شدم و حالا من به مرکز شما پناه آوره ام تا کمکم کنید تا از این باتلاقی که گرفتارش شده ام نجات پیدا کنم.

نگاه روانشناسی
سهیلا فارجی کارشناس ارشد مشاورخانواده

کیس موردنظر به علت روابط سرد و خشک زوجین،عدم صمیمیت زناشویی ،ناتوانی در برخورد با تغییرات،تعارض های ارتباطی مزمن،عدم ارضاء روابط عاطفی از سوی همسر و دخالت های بی مورد خانواده همسر و برقراری روابط فرازناشویی و خیانت از سوی همسر دچار افسردگی و ناامیدی در زندگی شده و به علت عدم آگاهی به مهارت های زندگی از جمله تصمیم گیری و مدیریت بحران در زندگی و ضعف در اعتماد به نفس،قادر به تصمیم گیری صحیح نمی باشد و حالا به خاطر عذاب وجدان درخواست کمک کرده است.
چرا کسی خیانت می‌کند؟

هر مورد خیانت با دیگری متفاوت است و دلایل متفاوتی دارد. اگرچه دانستن اینکه چرا شریک زندگی‌تان به شما خیانت کرده است دردی از شما درمان نمی‌کند. اما اگر بتوانید علت آن را جویا شوید و موقعیت را بسنجید و رفتارها و اتفاقات را با استدلال‌های عقلانی توجیه کنید کمی از سردرگمی شما کم می‌کند. همچنین دانستن علت خیانت به شما کمک می‌کند تا از عملکرد خود نسبت به موقعیت اطمینان بیشتری پیدا کنید. حال چه قصد شما ماندن و بازسازی رابطه باشد، چه تصمیم شما جدایی یا طلاق باشد.

عوامل مؤثر در خیانت بسیارند. دلایل بی‌شماری ممکن است منجر به خیانت و برقراری ارتباط صمیمی و عاشقانه با فردی خارج از زندگی زناشویی بشود. اما برخی عوامل هستند که احتمال این امر را افزایش می‌دهند. این عوامل را به صورت کلی به دو دسته عوامل فردی و عوامل زناشویی تقسیم می‌کنیم:
۱. عوامل زناشویی

عواملی مانند مشکلات مالی، عدم احترام متقابل، عدم ارتباط‌گیری مناسب چه از نظر فیزیکی چه احساسی، کمبود سازش و از خودگذشتگی و غیره از جمله علل زناشویی مؤثر در خیانت هستند.
۲. عوامل فردی

طبق یک قاعده کلی برای ازبین‌رفتن یک رابطه، وجود دو نفر و دلایلی از سوی هر دو طرف نیاز است، اما در برخی موارد علل فردی می‌توانند احتمال خیانت را بالاتر ببرند. از جمله این دلایل می‌توان موارد زیر را نام برد.

اعتیاد: سوءمصرف و اعتیاد به الکل، مواد، قمار، یا هر چیز دیگری احتمال خیانت را بیشتر می‌کند. به‌خصوص مصرف الکل حس بازدارندگی را در افراد کاهش می‌دهد و فرد از مرز خیانت عبور می‌کند.

سبک دلبستگی: برخی از مسائل مرتبط با دلبستگی مانند دوری از دلبستگی، عدم اطمینان برای دلبستگی و حتی اختلال در ایجاد صمیمیت به‌عنوان عوامل مؤثر بر خیانت بررسی شده‌اند. عدم اعتمادبه‌نفس هم می‌تواند یک عامل محرک باشد.

آسیب‌ها و تجارب دوران کودکی: داشتن سابقه آسیب‌دیدگی در دوران کودکی (از جمله آسیب جسمی، تجاوز جنسی و آسیب روحی) احتمال خیانت را بالاتر می‌برد.

بیماری‌های روانی: برخی از بیماری‌های روانی مانند اختلال دوقطبی (از اختلالات شخصیتی) احتمال خیانت در ازدواج را افزایش می‌دهند.

سابقه خیانت در گذشته: در ضرب‌المثلی قدیمی می‌گوید کسی که یک‌بار خیانت کند، همیشه خیانت می‌کند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ برای تأیید میزان صحت این ضرب‌المثل انجام شد، مشاهده کردند که افرادی که به نحوی سابقه خیانت درگذشته دارند، سه برابر دیگر افراد احتمال دارد که در رابطه‌های بعدی هم این عمل را تکرار کنند.

اعتیاد به رابطه جنسی: اعتیاد به سکس وقتی در یکی از طرفین رابطه وجود داشته باشد، منجر به نارضایتی فرد شده و در نتیجه در جای دیگری به دنبال آن می‌گردد.

علل اولیه خیانت:

دلایل متنوعی برای خیانت زن و مرد وجود دارد. در این میان چند دلیل بیشتر مطرح می‌شوند.

۱. برطرف نکردن مناسب نیازهای همدیگر

ممکن است همسری نتواند نیازهای شریک زندگی خود را به‌خوبی برآورده کند. اما باید توجه داشت که در بیشتر موارد این نیازها بیان نمی‌شوند. به یاد داشته باشید که همسر شما ذهن‌خوانی بلد نیست، پس اگر نیازی دارید بهتر است در مورد آن با همرستان صحبت کنید. اگر نیاز شما منطقی و قابل برآورده شدن باشد، یقیناً همسر شما برای برآورده کردن آن تلاش خواهد کرد.

۲. ناراحتی و نارضایتی

نارضایتی از ازدواج از نظر احساسی یا جنسی امری شایع است. ازدواج مانند راه‌اندازی و مدیریت یک شغل به طور شراکتی است، اگر تلاش زوجین دوطرفه نباشد، ممکن است به جدایی و خیانت منجر شود. اهمیت ندادن به رابطه جنسی در ازدواج منجر به سردی روابط زن و شوهر می‌شود و ممکن است عاقبت خوشی نداشته باشد.

۳. دست‌کم گرفتن یا ارزش قائل نشدن

احساس کم‌ارزش بودن یا دست‌کم گرفته شدن می‌تواند علتی برای خیانت میان زوج‌ها باشد. در بحث ازدواج هر دو طرف رابطه یعنی هم مرد هم زن نقش و وظایف ارزشمندی به عهده دارند و با تلاش مقابل می‌خواهند یک خانواده خوب و زندگی ارزشمند را بسازند و حفظ کنند. پس نباید هیچ یک کم‌ارزش شمرده شود یا نادیده گرفته شوند.

۴. عدم پایبندی

همه دلایل و عوامل را هم که کنار بگذاریم، مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که افرادی که کمتر به رابطه خود پایبند هستند، بیشتر به همسر خود خیانت می‌کنند.

۵. خستگی (فکری و روحی)

زنان و مردانی که به دنبال هیجان عشق و علایق تازه شکل‌گرفته هستند، بیشتر احتمال دارد خیانت کنند. برخی این ادعا را دارند که به دنبال فردی جایگزین برای شریک زندگی خود نیستند بلکه با این کار می‌خواهند کمی پویایی و هیجان به زندگی خود اضافه کنند، درصورتی‌که این عمل عین خیانت است.

۶. انتقام

اگر یکی از طرفین با فردی غیر از همسر خود رابطه داشته است یا به طریقی به شریک زندگی خود آسیبی رسانده است، ممکن است زن یا شوهر آسیب‌دیده برای انتقام گرفتن دست به خیانت بزند.

۷. تنوع‌طلبی

برخی از افراد توان کنارآمدن با سیستم تک همسری را ندارند؛ چرا که نیاز به تنوع دارند. بعد از مدتی از بودن در رابطه یا یک فرد خاص و واحد خسته می‌شوند و ممکن است در مقابل جاذبه‌های جدیدی که در دیگر افراد می‌بینند تسلیم شوند. تنوع همچنین می‌تواند مربوط به رابطه جنسی شود، برای مثال فرد می‌خواهد انواع روش‌های رابطه جنسی را تجربه کند، درصورتی‌که همسر او چنین تمایلی ندارد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *