اخبار 149 روز پیش
بدون دیدگاه

سرنوشت تلخ بوگاتی خاصی که روزی در ایران حضور داشت! /عکس

بوگاتی ویرون بدون شک یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین خودروهایی است که روزی خاک ایران را برای لحظاتی لمس کرد. حواشی و سر و صدایی که این خودرو در زمان ورودش ایجاد کرد، در نوع خود جالب و کم نظیر بود!


امیرمسعود عابدین: بوگاتی داستان ما سال ۹۱ از مبدا خود یعنی دبی، امارات متحده به سمت ایران حرکت کرد. مقصد اول این بوگاتی در ایران ابتدا بندرعباس بود که پس از چند ساعت، به صورت زمینی به بندرانزلی منتقل شد.

این خودرو مجددا مدت بسیار کمی را در انزلی گذراند و سپس ایران را به مقصد خود یعنی مسکو روسیه ترک کرد. رنگ جذاب Light Red و تودوزی‌ موکا به همراه رینگ‌های ۱۲ پره کرومی، از جذابیت‌های فوق العاده این خودرو محسوب می‌شدند.

بوگاتی ویرون به قدری قدرتمند، سریع و گران بود که حتی لامبورگینی مورسیه لاگو را نیز مانند یک خودروی پایه جلوه می‌داد! ویرون از یک موتور ۱۶ سیلندر ۴ توربوشارژ ۸ لیتری بهره می‌برد که ۱۰۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. با این مقدار قدرت، ویرون در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت آن به ۴۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این بوگاتی، تایرهای میشلن پایلوت اسپرت پکس ps۲ با سایز ۳۶۵ است که چهار حلقه آن به همراه رینگ، قیمتی معادل ۱۰۰ هزار دلار دارند.

متاسفانه این بوگاتی پس از رسیدن به روسیه، در یکی از مکان‌های خصوصی در این کشور رها شده و وضعیت خوبی ندارد. این خودرو یکی از ۳۰۰ دستگاه بوگاتی ویرونی بود که در جهان به تولید رسید.

قیمت ویرون در حال حاضر چیزی فراتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *