اخبار 153 روز پیش
بدون دیدگاه

نصب بزرگترین توربین بادی جهان در ۲۴ ساعت/ غول ۲۵۲ متری

ایسنا نوشت: یک شرکت چینی بزرگترین توربین بادی جهان را در عرض تنها ۲۴ ساعت نصب کرد.


فرآیند سریع‌تر نصب، می‌تواند هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش دهد و مزارع بادی را سریع‌تر فعال کند که هر دو پیروزی بزرگی برای صنعت انرژی باد به حساب می‌آید.

این شرکت چینی در رسانه‌های اجتماعی خود نوشته است که بزرگترین توربین بادی تجاری موجود در جهان توسط سازنده آن گلدویند(Goldwind)، تنها در عرض ۲۴ ساعت نصب شده است.

این توربین بادی دارای توانی معادل ۱۶ مگاوات است و در حال حاضر اولین‌های زیادی را در جهان از آن خود کرده است که یکی از آنها چند ماه پیش رخ داد.

توربین‌های بادی ابزاری حیاتی برای تولید برق با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر هستند. ظهور تاسیسات دریایی امکان ساخت توربین‌های بزرگ‌تر را به وجود آورده است که می‌توانند انرژی بیشتری را از باد به دست آورد.

شرکت‌های چینی خود را درگیر رقابتی برای ساخت توربین‌های بزرگ‌تر کرده‌اند، به طوری که توربین «GWH۲۵۲-۱۶MW» شرکت گلدویند به بزرگترین توربین موجود در بازار تبدیل شده است.

در اوایل سال جاری، شرکت چینی «CSSC Haizhuang» ادعا کرد که یک توربین ۱۸ مگاواتی ساخته است. اما ترفند بعدی گلدویند تکمیل سریع‌تر نصب‌ توربین‌ها بود که باعث می‌شود آنها از نظر مالی مقرون به صرفه‌تر باشند.

نصب در عرض تنها ۲۴ ساعت

همانطور که توربین‌ها گسترش پیدا می‌کنند، باید در اعماق بیشتری در داخل دریا نصب شوند و این موضوع، کار را چالش برانگیزتر می‌کند. ادعاهای شرکت گلدویند خبر خوبی برای صنعت بادی فراساحلی است زیرا نشان می‌دهد که نصب سریع این توربین‌ها اکنون امکان‌پذیر است و این راه را برای فعال شدن هر چه سریع‌تر پروژه‌های بادی هموار می‌کند.

اوایل ماه سپتامبر، این شرکت دستاورد مشابهی را با توربین ۱۴.۳ مگاواتی خود اعلام کرده بود.

بیانیه اخیر با جزئیات زیادی همراه نبوده است. به عنوان مثال، مکان نصب و همچنین جزئیات چگونگی دستیابی به این نقطه فاش نشده است.

سبز شدن فراتر از انرژی

توربین بادی ۱۶ مگاواتی گلدویند در اوایل ماه سپتامبر با تولید ۳۸۴.۱ مگاوات ساعت انرژی در عرض ۲۴ ساعت، ‌رکورد دیگری را به نام خود ثبت کرد. این انرژی برای تامین انرژی ۱۷۰ هزار خانه کافی است و این خروجی متعلق به تنها یک توربین است.

یک توربین ۱۶ مگاواتی دارای چرخانه‌ای با قطر ۸۲۷ فوت(۲۵۲ متر) است و پره‌های آن مساحتی معادل ۵۳۸ هزار و ۱۹۵ فوت مربع(۵۰ هزار متر مربع) دارند.

این رکوردشکنی در مزرعه بادی فراساحلی ژانگپو لیواو(Zhangpu Liuao) فاز ۲ در جنوب شرقی استان فوجیان در جریان طوفان هایکو به دست آمد. سرعت باد در طول طوفان به ۷۷ فوت در ثانیه(۸۵ کیلومتر در ساعت) رسیده بود. توربین ۱۶ مگاواتی در این شرایط برای ثبت رکورد جهانی و نشان دادن پتانسیل این فناوری در حال فعالیت بود.

گلدویند با توربین‌های خود، چشم‌اندازی فراتر از تقاضا برای انرژی سبز دارد. به گفته وب سایت این شرکت، توربین‌های گلدویند در یک کارخانه هوشمند با تولید صفر کربن ساخته می‌شوند که در آن کارخانه، انرژی با استفاده از ترکیبی از سلول‌های باد و فتوولتائیک و مدیریت انتشار کربن تامین می‌شود.

این شرکت ادعا می‌کند که محصولاتش سازگار با محیط زیست هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وزن سبکی داشته باشند و به راحتی جدا شوند و بازیافت شوند.

این شرکت در تلاش است تا انرژی سبز را قابل اطمینان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کند و در برنامه‌ریزی و طراحی راه‌حل‌های تولید انرژی، ساخت و مدیریت آنها برای کسب حداکثر بازده از تخصص استفاده می‌کند.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *