به بهانه انتشار فیلم دختران اصفهانی قبل از خودکشی:قهقه وار به سوی مرگ...
اخبار 2336 روز پیش
بدون دیدگاه

به بهانه انتشار فیلم دختران اصفهانی قبل از خودکشی:قهقه وار به سوی مرگ…

به بهانه انتشار فیلم دختران اصفهانی قبل از خودکشی؛مگر می شود؟ نه امکان ندارد! نمی شود،با هر مترو معیار و هر واحد اندازه گیری نمی شود که نمی شود.

به بهانه انتشار فیلم دختران اصفهانی قبل از خودکشی:قهقه وار به سوی مرگ...
گروه اجتماعی گردشگرآنلاین:اصلا جور در نمی آید. نه با عقل و منطق. نه با هیچ چیز دیگری جور در نمی آید.
در سالهای نه خیلی دور کسی خودکشی می کرد که به آخر خط می رسید. خودکشی البته که کاملا مذموم است اما قدیم ها اگر کسی خودکشی می کرد لااقل برای همان خودکشی هم دلایلی داشت و در 99 درصد موارد با افسردگی و ناراحتی و عصبانیت و… به چنین کاری دست می زد.

*****

طبق اعلام بهزیستی، بیشترین علت های خودکشی در حوالی سال 82 این ها بوده است:”نا امیدی، بیکاری،فقدان فرزند،احساس گناه،، ازدواج های اجباری،اعتیاد،نامساعد بود شرایط زندگی،شکنجه های روحی و روانی در بعضی خانواده ها توسط والدینشان،بیماری های روانی و جنسیتی مانند ایدز، سرطان، هپاتیت و.. ناهنجاری های حاصل از طلاق، فقر و فحشا، حادثه های ناگوار و غیرقابل قبول،سوء استفاده های جنسی، فشارهای روز افزون اجتماعی و..”
در بین همه علت های ذکر شده طبق اعلام همان مرجع “فقر و افسردگی” یکی از عمده ترین دلایل خودکشی بیان شده است.
حالا اما جامعه ما به کجا رسیده؟ اینجا چه خبر است؟ چگونه می شود که دو دختر نوجوان چنین راحت، با شوخی و قهقه به استقبال مرگ می روند؟
مرگی که همه از آن فراری اند؛ مرگی که البته برای برخی، آغاز “هستی” و برای بعضی آغاز “نیستی” است.
به گفتن و به نوشتن یکی مثل من بیان این جمله راحت است که : جامعه ما به یک ریکاوری فکری و فطری احتیاج دارد.
اما واقعا احتیاج دارد.چرا احتیاج نداشته باشد. کافی است حوادث اخیر را مرور کنیم؛قتل و تجاوز به آتنای هفت ساله،ماجرای قاتلین بی‌رحم بنیتای ۸ ماهه،شکنجه و قتل تاسف بار اهورای دو ساله، قتل هولناک جوان مهابادی به وسیله نزدیک ترین دوستانش و…
حالا هم خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی در شرایطی که ویدیوی قبل از خودکشی اشان منتشر شده، با آن حالاتی که در بالا ذکرشان رفت.
جامعه فعلی ما یقینا گمشده ای دارد؛ آن گمشده اما چیست؟مساله بسیار مهمی که در هیاهو و حکمرانی شبکه های اجتماعی گم و گور شده است، متاسفانه.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *