اخبار 252 روز پیش
بدون دیدگاه

قیمت گیربکس اتوماتیک استوک

امروزه با پیشرفت‌های صورت‌گرفته درزمینهٔ خودروسازی، تعداد خودروهای دنده اتوماتیک به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته‌است.


از آنجایی که رانندگی با خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک بسیار ساده‌تر از خودروهای با دنده دستی است، اکثر رانندگان ترجیح می‌دهند از خودروهای دنده اتوماتیک استفاده کنند. گیربکس‌های اتوماتیک دارای انواع مختلفی بوده و براساس نوع اتومبیل تعبیه می‌شوند. در این مطلب قصد داریم دربارهٔ قیمت گیربکس اتوماتیک صحبت کنیم. همچنین درمورد گیربکس اتوماتیک استوک، اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

پیش از آن‌که دربارهٔ قیمت گیربکس اتوماتیک صحبت کنیم، خوب است توضیح دهیم که گیربکس اتوماتیک چیست. گیربکس یا همان جعبه‌دنده، یکی از مهم‌ترین قطعات در ساختمان اتومبیل است که به همراه چرخ‌دنده‌ها، وظیفهٔ کنترل سرعت موتور را برعهده دارد. با استفاده از گیربکس اتوماتیک، فرایند تنظیم قدرت و سرعت موتور به‌صورت خودکار انجام می‌شود و دیگر نیازی به تنظیم دستی نخواهد بود.

گیربکس اتوماتیک استوک

گیربکس اتوماتیک در سه گروه نو، استوک و دسته دوم طبقه‌بندی می‌شود. هرکدام از این گیربکس‌ها از قیمت‌های متفاوتی برخوردار بوده و خریداران می‌توانند براساس بودجهٔ خود، بهترین نوع را انتخاب کنند. استوک به اجناسی گفته می‌شود که مدت زمان زیادی در انبار فروشگاه باقی مانده باشند. بعضی افراد به اشتباه گمان می‌کنند که کالای استوک به معنی کالایی است که قبلاً استفاده شده‌ باشد، اما باید بگوییم که کالای استفاده‌شده در گروه اجناس دسته دوم قرار می‌‎گیرد. قطعات خودرو در شرایطی که خراب شده باشند یا به‌درستی کار نکنند، نیاز به تعویض دارند. به عبارت دیگر، ممکن است عمر مفید آن قطعه به پایان رسیده باشد و عملکرد اتومبیل شما با اختلال مواجه شود. در چنین شرایطی جایگزینی قطعهٔ معیوب با قطعهٔ سالم، موجب بهبود عملکرد اتومبیل خواهد شد.

قیمت گیربکس اتوماتیک استوک

گیربکس‌های اتوماتیک در ابتدا تنها در خودروهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما با پیشرفت‌های صورت‌گرفته در سال‌های اخیر، امکان بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک در خودروهای متوسط نیز به وجود آمده‌است. حالا که با گیربکس اتوماتیک آشنا شدید، قصد داریم دربارهٔ قیمت گیربکس اتوماتیک استوک اطلاعاتی به شما عزیزان ارائه دهیم. قیمت گیربکس اتوماتیک همچون تمام اجناس دیگر، براساس عوامل متعددی تعیین می‌شود. ما در این بخش، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت گیربکس اتوماتیک استوک را توضیح داده‌ایم:

میزان قدرت گیربکس

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت گیربکس‌های اتوماتیک، میزان انتقال قدرت آن‌هاست. امروزه با پیشرفت صنعت خودروسازی، خودروهایی با طراحی مدرن به بازار عرضه می‌شوند که از نظر طراحی و قدرت موتور، با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند. برای مثال، گیربکس چهاردنده که محدودیت سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است را نمی‌توان روی خودروهایی که محدودیت سرعت آن‌ها ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت است نصب کرد، زیرا در صورت انجام این کار، عملکرد اتومبیل با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین میزان قدرت گیربکس نقش بسیار مهمی در قیمت آن خواهد داشت.

برند گیربکس

پیشرفت‌های ایجادشده در صنعت خودروسازی، باعث شده‌است تا تنوع برندهای تولیدکنندهٔ گیربکس اتوماتیک به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند. همان‌طور که می‌دانید، برندهای گوناگون قیمت‌های مختلفی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. درنتیجه برند سازندهٔ گیربکس اتوماتیک می‌تواند یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن به‌شمار رود.

کیفیت گیربکس

یکی دیگر از عوامل مؤثر بر قیمت گیربکس اتوماتیک، کیفیت آن است. کیفیت یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام خرید هر محصولی بوده و از اهمیت بسیار بالایی نزد خریداران برخوردار است. به طوری که همهٔ افراد ترجیح می‌دهند کالاهای باکیفیت را خریداری کنند. اما امروزه با گسترش برندهای تولیدکنندهٔ گیربکس اتوماتیک، بر تعداد تولیدکنندگان سودجو که محصولات تقلبی و بی‌کیفیت را به بازار عرضه می‌کنند نیز افزوده شده‌است. این افراد محصولات تقلبی را به‌عنوان محصولات اصل و با قیمت بالا به فروش می‌رسانند. بنابراین قبل از خرید گیربکس اتوماتیک حتماً از تولیدکنندهٔ آن و درنتیجه از کیفیت محصول اطمینان کافی را حاصل کنید.

 

نکات مهم هنگام خرید گیربکس اتوماتیک

هنگام خرید گیربکس اتوماتیک مانند خرید هر محصول دیگری، باید چندین نکته را مدنظر قرار دهید. درواقع توجه به چنین نکاتی به شما کمک می‌کند تا خریدی مطمئن و اصولی را تجربه کنید. مهم‌ترین مواردی که باید هنگام خرید گیربکس اتوماتیک در نظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • با توجه به تعدد مراکز فروش گیربکس اتوماتیک، خریداران نمی‌توانند به‌راحتی به هر فروشنده‌ای اعتماد کنند، زیرا تنوع گیربکس‌های اتوماتیک بسیار بالا بوده و افراد سودجو با تعمیر قطعات معیوب، آن‌ها را به‌عنوان محصولات نو به فروش می‌رسانند. حتی برخی از این افراد کالاهای فیک و غیراصل را به‌عنوان کالای اورجینال و با قیمت بالا به بازار عرضه می‌کنند. درنتیجه قبل از خرید گیربکس اتوماتیک، اطلاعات لازم را دربارهٔ مرکز فروش آن کسب کنید.
  • وجود گارانتی یکی دیگر از نکات مهمی است که هنگام خرید گیربکس اتوماتیک باید به آن توجه داشته باشید. جعبه‌دندهٔ اصل باید به مدت ۶ ماه ضمانت داشته باشد. بنابراین در صورت خرید گیربکس اتوماتیک بدون گارانتی، مراکز فروش هیچ مسئولیتی در قبال خرابی محصول بر عهده نخواهند گرفت. درنتیجه صاحب خودرو بیشترین ضرر را متحمل خواهد شد. بنابراین قبل از خرید گیربکس اتوماتیک، نسبت‌به وجود ضمانت‌نامه اطمینان حاصل کنید.

خرید روغن گیربکس اتوماتیک

در اغلب خودروهای اتوماتیک، یک گیج مانند گیج کنترل روغن موتور وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید میزان روغن گیربکس خودروی خود را بررسی کنید. در نخستین مرحله، باید رنگ روغن را بررسی کنید. زمانی که رنگ روغن گیربکس اتومبیل شما مایل به قهوه‌ای شد، باید نسبت‌به تعویض آن اقدام کنید. همچنین برای خرید روغن گیربکس اتوماتیک، باید عواملی همچون نوع گیربکس، حجم روغن و شرکت سازندهٔ آن را مدنظر قرار دهید، زیرا قیمت این محصول براساس این عوامل تعیین می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب، دربارهٔ قیمت گیربکس اتوماتیک اطلاعات ارزشمندی ارائه دادیم. همچنین مهم‌ترین نکات در رابطه با خرید گیربکس اتوماتیک را بیان کردیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی درزمینه‌های گوناگون، صنعت خودروسازی نیز با تحولات زیادی روبه‌رو شده‌است. ازجمله این تحولات می‌توان به استفاده از گیربکس‌های اتوماتیک در انواع خودروها اشاره کرد. این گیربکس‌ها انواع گوناگونی داشته و توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *