حوادث
اخبار 234 روز پیش
بدون دیدگاه

درخواست شرم آور تازه داماد از عروس جوان / این زن به تباهی کشیده شد + جزییات و نظرکارشناسی

چه فکر می کردم و چه شد؛ یک درصد هم به ذهنم خطور نمی کرد این طوری بشود. ازدواج ما سنتی بود. پدر همسرم که از دوستان قدیمی پدرم بود پا پیش گذاشت و با برگزاری جلسه خواستگاری رسمی بعد از مشورت های لازم با بزرگتر های فامیل، سور و سات ازدواج مان فراهم شد.


رکنا:من و شوهرم قبل ازدواج هیچ گفتگویی برای شناخت بیشتر از هم نداشتیم و به قول معروف ریش و قیچی را دست بزرگترها سپرده بودیم؛ آنها هم برابر نظر خودشان بریدند و دوختند.

تصور من از شوهرم تا قبل از ازدواج این بود که او یک فرد معتقد و با وقار است. اما از همان روز اول دوران نامزدی مان اختلاف‌ نظرها شروع شد و تازه فهمیدم تصورم درباره او اشتباه بوده است.

او به لباس پوشیدن و نوع آرایش و رفتار و حرکاتم و حتی حرف زدنم گیر می داد، می گفت دوست ندارم با این ریخت و قیافه بیرون بیایی؛ جلوی دوستانم خجالت می کشم بگویم تو همسرم هستی.

در برابر نیش و کنایه هایش خیلی مقاومت کردم. فایده ای نداشت . شاید باور نکنید همنشینی با او و حرف هایش در من اثر کرد.

در مدت کوتاهی حجابم را کنار گذاشتم و آن قدر از نظر تیپ ظاهری و رفتار تغییر کرده بودم هر کس مرا می دید با تعجب نگاهم می کرد.

لباس های اجق وجق و جلف می پوشیدم و با آرایش غلیظ بیرون می رفتم. این رفتار باعث شد صدای خانواده‌ام در بیاید آن ها می گفتند در هر کاری افراط یا تفریط غلط است و این نوع پوشش و قیافه ظاهری زیبنده تو نیست.

من و همسرم سر خانه و زندگی خودمان رفتیم و بعد از آن دیگر با احساس آزادی، خودمان انتخاب می کردیم چه شکلی باشیم و با شکل و قیافه ای چطور راه برویم.

مدتی گذشت؛ دوستی خیلی اتفاقی من با زنی غریبه باعث شد پوشش و رفتارم بدتر بشود و حتی به خاطر این که با کلاس به نظر برسم سیگار هم می کشیدم.

سرتان را درد نیاورم چند ماهی است مواد مخدر مصرف می کنم. از این وضعیت خسته شده ام. انگار همه چیز دست به دست هم دادند تا من در اولین قدم حجاب و پوشش نامناسبی پیدا کنم و به این حال و روز دچار شوم.

متاسفانه متوجه شده ام شوهرم با زن دیگری در فضای مجازی ارتباط دارد. او حالا می گوید مرا نمی خواهد و باید از هم طلاق بگیریم.

به مرکز مشاوره آمده‌ام تا هم برای درمان و ترک اعتیادم راهی بیابم و هم زندگی ام را حفظ کنم.

گفتگو با کارشناس:

فرزانه پیرو احمدی مشاور خانواده و مدرس مهارت های زندگی در این باره می گوید: یکی از شیوه های آشنایی دختر خانم ها و آقا پسرهای جوان با یکدیگر روش سنتی است. اصل و پایه در آشنایی سنتی برای ازدواج این است که دو طرف، از قبل یکدیگر را نمی‌شناسند و از طریق شخصی که مورد اعتماد خانواده طرفین ازدواج هستند با یکدیگر ملاقات می گذارند و سعی می کنند در چند مرحله دیدار از یکدیگر شناختی نسبی پیدا کنند و با این شناخت تصمیم قطعی و نهایی می گیرند. این نوع ازدواج در خانواده های ایرانی مرسوم بوده و دیده می شود.

وی افزود: همان طور که گفتیم در ازدواج سنتی زوج همدیگر را نمی‌شناسند و صرفا برای آشنایی و شناخت طرف مقابل به چند مرحله دیدار اکتفا می‌کنند.

البته این مسئله می تواند به عنوان یک مشکل اساسی در نظر داشته شود چون در ازدواج سنتی همین نداشتن شناخت کافی طرفین از یکدیگر درصد بروز مشکل و اختلاف ها ی بعد از ازدواج را افزایش می دهد.

مسئولیت سنگین خانواده ها در ازدواج سنتی:

فرزانه پیرو احمدی گفت: خانواده ها از همان ابتدا که از طرف شخص مورد اعتماد به یکدیگر معرفی می شوند می بایست تحقیقات خود را درباره فرد مورد نظر شروع کنند چرا که مسئولیت تحقیق و بررسی به عهده بزرگترهاست.

اینجاست که اهمیت شناخت و تحقیقات نمایان می شود؛ اگر در زندگی مشترک، زوج به مشکلی برخورد کنند که ریشه در ضعف شناخت مناسب از یکدیگر داشته باشد، تمامی انگشت های اتهام به سمت بزرگان خانواده و مخصوصا پدران است.

انسان ها می‌توانند نقش بازی کنند:

اگر به برخوردهایی که در مراسم آشنایی بین خانواده ها و دختر و پسر شکل گیرد، به صورت خوشبینانه نگاه کنیم باز هم شکافی به اسم فاصله حرف تا عمل وجود دارد و ممکن است افراد گاهی به علت خجالتی بودن از واقعیت دور شوند و به سمت نمایشی شدن بروند. بنابراین برای شناخت کافی نیاز به فرصت زیادی است.

عشق بعد از ازدواج به وجود می آید:

این متداول نرین جمله ای است که شنیده می شودو تا حد قابل توجه ای ابهام، پیش بینی و احتمال را در خود جای می دهد وکه سئوالاتی در ذهن شکل می گیرد.

آیا عشق بعد از ازدواج امری قطعی است؟

جواب چنین سئوالاتی مبهم و ناشناخته است. مگر اینکه طرفین قبل ازدواج به شناخت خوبی از یکدیگر رسیده باشند.

و اما راه حل های طلایی برای برخورد با مشکلات احتمالی ازدواج سنتی:

1-مشاوره پیش از ازدواج:

یکی از بهترین راه حل ها در مواجه با چنین شرایطی مراجعه به مشاوران می‌باشد.

همانطور که گفته شد بزرگترین مشکل می تواند ضعف شناخت کافی زوجین پیش از ازدواج ‌باشد. در مشاوره قبل از ازدواج مشاوران و روانشناسان به سبب تجربه و علم خود می‌توانند در فرصت های هر چند کم ذهن طرف مقابل را با چند جلسه مشاوره بررسی کنند و با مقایسه با آرمان های ازدواج متوجه می شوند آیا این ازدواج می تواند در زندگی آینده موفق باشد یا خیر؟

وی تاکید کرد: مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند تا حدود زیادی از طلاق زوجین جلوگیری کند، اما بسیاری از زوجین موضوع را جدی نمی‌گیرندو با هیجانات عجولانه تصمیم به ازدواج می گیرند.

2-مسافرت خانواده ها با یکدیگر پیش از ازدواج:

سفر کردن با کسی به سبب وجود چالش هایی که ممکن در طول سفر با یکدیگر با آن ها برخورد کنید می‌تواند اطلاعات مفیدی راجع به ویژگی های شخصیتی فرد در اختیار شما بگذارد.

ازدواج یکی از مهمترین مراحل زندگی هر شخصی بوده و در این مسیر ممکن است گاهی به سبب نداشتن تجربه کافی مشکل و اختلاف های جدی به وجود آید. مشاوران می‌توانند افراد را تا حد قابل توجهی از سختی های موجود در این مسیر آگاه سازند و به آنها کمک کنند بهترین تصمیم را در مورد ازدواج بگیرند.

نکته پایانی دوستی زن جوان با فردی غریبه و استعمال سیگار و پس از آن اعتیاد به مواد مخدر بوده که این نیز هشداری برای افراد تا مراقبت هوشیارانه ای درباره خود و حفظ زندگی شان داشته باشند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *