اخبار 244 روز پیش
بدون دیدگاه

آیا ارز دیجیتال مونرو برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است؟

مونرو با نماد XMR یکی از مرموز‌ترین رمز ارزهای موجود در بازار است که هم درباره آن زیاد شنیده‌اید و هم درباره آن کم می‌دانید.


این رمز ارز با وجود اینکه سابقه طولانی داشته و سال‌ها است که در لیست ارزهای دیجیتال، در رده بالاها در گردش است، اما هیچ‌وقت نمایش خیلی عجیبی از آن در اخبار رسانه‌ها شاهد نبوده‌ایم و از این رو تبدیل به یک راز برای سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال شده است. به نظر شما مونرو برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر باید سراغ رمز ارزهای دیگری برویم؟ اصلا مونرو را می‌شناسید؟ اگر پاسخ هر یک از این دو سوال را نمی‌دانید، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید تا مبادا سرمایه گذاری بر روی یک ارز دیجیتال جذاب و عالی را از دست داده و از پتانسیل بالای سودآوری آن از دست برود. درباره مونرو صحبت می‌کنیم.

سرمایه گذاری بلندمدت روی مونرو

سوال اول این است که آیا برای بلندمدت برای خرید مونرو اقدام کنیم یا خیر این رمز ارز ارزش کافی برای سرمایه گذاری بلندمدت را ندارد؟ قبل از هر چیزی ما باید بدانیم که یک ارز دیجیتال در چه شرایطی می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت شود. صرفا شناخته شده بودن آن می‌تواند چنین شرایطی را به وجود آورد؟ اگر این چنین است پس نیازی به تحلیل نیست و باید 10 ارز دیجیتال برتر جهان را بخریم. اگر همین روند را از چند سال پیش در پیش می‌گرفتید، اکنون درصد قابل توجهی از سرمایه‌های شما به دلیل سرمایه‌گذاری روی لونا (ترا) از بین می‌رفت. با این حساب معروف بودن مونرو نمی‌تواند دلیل کافی برای خرید و سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت روی آن باشد.

برای اینکه ارز دیجیتالی مانند مونرو گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری بلندمدت باشد، لازم است تا اولا از نظر کاربردها و اهداف در شرایط خوبی قرار گیرد. یعنی شما باید سرمایه‌های خود را روی رمز ارزهای هدفمند و کاربردی هدایت کنید تا خطر از بین رفتن آنها در آینده وجود نداشته باشد. این مهم باعث می‌شود تا ریسک سرمایه‌گذاری شما در بازار به حداقل میزان خود برسد. البته این موضوع فقط یکی از فاکتورهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت است و برای این منظور نکات دیگری هم باید مد نظر قرار بگیرد.

نوسان‌گیری روی مونرو

همان‌طور که می‌دانید، یکی از جذاب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی نوسان گیری ارز دیجیتال است. در این روش شما می‌توانید رمز ارزهای مستعد رشد را شناسایی و آنها را در قیمت‌های پایین خریداری نمایید. سپس در قیمت‌های بالاتر بفروشید و این سود نوسان‌گیری را به دست آورید. برای اینکه رمز ارزی شرایط لازم برای نوسان‌گیری را داشته باشد، لازم است تا برخی از فاکتورها را در پلتفرم آن مورد ارزیابی قرار دهید. داشتن حجم معاملات بالا و حاضر شدن تعداد کاربران زیاد برای خرید و فروش توکن مورد نظر، از اصلی‌ترین این ویژگی‌ها هستند. خوشبختانه مونرو از این جهت شرایط خوبی دارد.

ارز دیجیتال مونرو در گذشته هم ثابت کرده که گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بلندمدت و نوسان‌گیری است؛ زیرا کاربران با خرید و نگهداری از این رمز ارز چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت به سود خوبی رسیده‌اند. همین موضوع است که می‌تواند آن را برای آینده نیز تبدیل به توکنی جذاب برای سرمایه گذاری نماید.

تاریخچه قیمت مونرو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بررسی امکان سرمایه گذاری بلندمدت روی مونرو آنالیز کنیم، ارزیابی تغییرات قیمتی این رمز ارز در گذشته است. همان طور که می‌دانید بازار ارز دیجیتال تاکنون دو دوره صعود شدید و رکود را پشت سر گذاشته و رمز ارزهایی که قبل از این دو دوره تشکیل شده و در بازار معرفی شده باشند، تا حدی پتانسیل سودآوری خود را نشان داده و به اثبات رسانده‌اند. اگر یک ارز دیجیتال در سال 2017 با رشدهای قابل توجهی روبرو شده و در سال 2021 هم توانسته صعود خوبی داشته باشد، می‌توانیم امیدوار باشیم که این وضعیت دوباره برای آن تکرار شود. احتمالا همین سال 2024 دوباره این چنین دوره‌ای آغاز خواهد شد.

برای بررسی این موضوع لازم بود تا شرایط ارز مونرو را در گذشته ارزیابی کرده و قیمت آن را آنالیز کنیم. ارز دیجیتال XMR از سال 2014 در بازار کریپتوکارنسی حضور دارد. پس هم دوره صعود 2017 و هم دوره صعود 2021 را پشت سر گذاشته است. در اواخر سال 2017 این رمز ارز با صعود عالی قیمت خود را از حدود 7 دلار به 460 دلار رسانده است. در سال 2021 نیز دوباره همین روند برای آن رقم خورده و چنین صعودی را در آن شاهد بودیم. با این حساب مونرو استعداد زیادی برای رشد قیمتی دارد.

تعداد توکن‌های در گردش مونرو

نکته مهمی که آن را نیز باید به لیست فاکتورهای موثر در خرید مونرو برای سرمایه گذاری بلندمدت اضافه کنیم، تعداد توکن‌های در گردش این رمز ارز است. اتفاقا یکی از دلایلی که باعث شده تا مونرو روند صعودی خوبی داشته باشد و بارها و بارها با صعودهای قیمتی زیادی کاربران خود را شگفت زده کند، همین تعداد سکه‌های در گردش کم در نظر گرفته شده برای آن است. در مجموع 18,320,662 توکن برای مونرو در نظر گرفته شده که نشان از عرضه بسیار کم برای آن است.

این مقدار عرضه باعث شده تا قیمت مونرو از همان ابتدا با رشد خوبی روبرو شود و شاهد افزایش قیمت‌های قابل توجه برای آن باشیم. حتی انتظار می‌رود که در آینده مونرو بتواند قیمت‌های به مراتب بالاتری نسبت به گذشته نیز به ثبت برساند که این موضوع سرمایه گذاری بلندمدت روی آن را جذاب‌تر هم می‌نماید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *