اخبار 251 روز پیش
بدون دیدگاه

تروریست حادثه شاهچراغ تحصیلکرده کدام کشور است؟ /از زمان تیراندازی تا دستگیری مهاجم، 24 ثانیه طول کشیده است

خانه ملت نوشت:نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر هیاتی از کمیسیون به شیراز برای بررسی حادثه شاهچراغ، گفت:قصد فرد مهاجم تنها کُشتن یک یا دو نفر نبوده است.


شهریار حیدری، با اشاره به سفر هیاتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شیراز برای بررسی حادثه شاهچراغ، گفت: این هیات برای بررسی این موضوع به شیراز اعزام شده و بازدید میدانی از حادثه شاهچراغ و نحوه عملکرد یگان های حفاظتی، حراستی و امنیتی در قبال این حادثه صورت گرفت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، ادامه داد: جلساتی با مدیران اطلاعاتی، امنیتی و نظامی از جمله فرمانده سپاه فجر استان فارس، استاندار و مدیرکل اطلاعات استان و اعضای شورای تامین برگزار شد واِشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر فرد دستگیر شده که از پشتیبانی بسیاری برخوردار بود، صورت گرفت و مشخص شد که این فرد اهل تاجیکستان بوده و در روسیه تحصیل کرده است البته در افغانستان آموزش های عقیدتی و عملیاتی دیده و از طریق مرز غیرمجاز وارد ایران شده بود و نهایتا با پشتیبانی و حمایت افرادی در استان فارس که عمدتا افغانستانی و تاجیکستانی بودند، دست به انجام چنین عملیاتی زده است.

قصد فرد مهاجم تنها کُشتن یک یا دو نفر نبود

وی افزود: قصد فرد مهاجم تنها کُشتن یک یا دو نفر نبود؛ این فرد تروریست با مهمات فراوانی که همراه داشت به قصد کُشتن افراد بی‌گناه بیشتری وارد حرم شده بود که خوشبختانه با توجه به اِشراف مسئولان امنیتی و اطلاعاتی استان فارس بر روی این موضوع و اِشراف عملیاتی سپاه به عنوان متولی امر حفاظت از حرم و با توجه به واکنش سریع این نیروها، از ورود این فرد تروریست به داخل حرم و کشتن نمازگزارن جلوگیری بعمل آمد.

فرد تروریست تمام جوانب ورود به حرم را طراحی و شناسایی کرده بود

این نماینده مجلس در دوره یازدهم، بیان کرد: فرد تروریست از قبل چندین بار به داخل حرم آمده و تمام جوانب از جمله نحوه ورود به حرم را طراحی و شناسایی کرده همچنین از زمان برگزاری نماز جماعت و حضور نمازگزاران اطلاعاتی کسب کرده بود که خوشبختانه با تیراندازی نیروهای حفاظت، این فرد مهاجم منحرف به سمت محوطه حیاط حرم شده و یک فرد خدماتی شجاع و نترس به سمت این تروریست حمله ور شده و بلافاصله بعد از چند ثانیه نیروهای حفاظت حرم، این فرد مهاجم را دستگیر می کنند.

حیدری اظهار داشت: این عملیات از زمان تیراندازی فرد مهاجم تا دستگیری نزدیک به ۲۴ ثانیه طول کشیده است و این بیانگر اِشراف اطلاعاتی، عملیاتی و آمادگی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی است. همچنین از تمام دوربین‌ها و صحنه های این حادثه بازدید و بازنگری صورت گرفت و چندین مرتبه این حادثه توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیت بازتعریف و با واقعیت ها تطبیق داده شده است.

ایثار و از خود گذشتگی فرد خدماتی در حرم مانع از بروز فاجعه شد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: آنچه مشهود است، ایثار و از جان گذشتگی نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، حفاظتی و حراستی به ویژه نیروهای خدماتی است. همه تلاش کردند تا فرد تروریست دستگیر شود، تروریستی که با مهمات کامل و آموزش های لازم قصد انجام قتل عام داشت، خوشبختانه با شجاعت مثال زدنی یک فرد خدماتی زمین گیر شد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *