اخبار 309 روز پیش
بدون دیدگاه

شارژ کالابرگ آغاز شد/ حدود ۸ میلیون ایرانی در دهک دهم درآمدی

معاون رفاهی وزارت تعاون امروز در مصاحبه‌ای درباره دهک‌های درآمدی جامعه گفت: بسیاری از مردم مشمول دریافت یارانه هستند و در حال حاضر حدود ۸ میلیون ایرانی در دهک‌های دهم درآمدی هستند.


به گزارش تجارت‌نیوز، کالابرگ الکترونیک از امروز ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ برای تمام مشمولان شارژ می‌شود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه از امروز کالابرگ‌های الکترونیکی برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم شارژ می‌شود گفت: این طرح که قرار است تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها را پوشش دهد و به اسم کالابرگ به سفره مردم برود.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: درباره «فقر تغذیه‌ای» شاهد تناقضاتی هستیم و به دلیل اینکه یک مرکز رسمی در این زمینه نمی‌تواند به طور دقیق صحبت کند، در وزارت رفاه به دنبال دریافت مجوز هستیم تا برآوردی از «خط فقر» داشته باشیم.
علیرضا عسگریان درخصوص آخرین تغییر و تحولات خانوارهای ایرانی از نظر اقتصادی و با بیان اینکه خط فقر در ایران توسط ۱۲ دستگاه رصد می‌شود، اظهار کرد: خط فقر به چند صورت مطرح می‌شود؛ به طور مثال در خط فقر تغذیه‌ای امکان دارد خانواده‌ای در وضعیت بدی قرار نداشته باشد اما دچار سوء تغذیه باشد. در برخی مدارس شهرهای بزرگ نیز برخی دانش‌آموزان به دلیل خوردن تنقلات می توانند دچار سوء تغذیه شوند.
وی ادامه داد: از همین رو رصد خط فقر اعداد مختلفی را بیان می‌دارد که بعضا به دنبال آن اختلاف نظراتی را ایجاد می کند. بعضی خط فقر را بالاتر در نظر می گیرند، چرا که عوامل متعددی در تعریف خط فقر تاثیر دارد. به هرحال اعلام رسمی خط فقر نیازمند دستگاهی رسمی است که همه مجوزهای لازم را برای اعلام این موضوع داشته باشد.
وی ضمن ارائه آماری از میزان خانوارهای تحت پوشش برای دریافت یارانه اعلام کرد که ۹۱ درصد مردم مشمول دریافت یارانه هستند، در این میان جمعیت دهک ۱۰ حدود ۸ میلیون نفر است که به دنبال اعتراضات سال گذشته، یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش دریافت یارانه قرار گرفتند.

تاثیر کالابرگ بر تورم قیمت‌ کالا

وی ادامه داد: به واسطه پویا بودن این طرح که قرار است تورم ناشی از افزایش قیمت کالاها را پوشش دهد، یک سبد غذایی در نظر گرفته شد؛ در مرحله اول اجرای طرح حدود ۱۰۰ هزار نفر از این طرح استقبال کردند که در طول یک ماه یا کل سبد(مشمول ۱۱ قلم کالا) را کامل خریداری کردند و یا نسبتی از آن را اما توقع ما از استقبال طرح بیشتر بود؛ اما بدلیل واقعیات زندگی در حدفاصل سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ که در خانوارها شکل گرفت و خانوارها مدلی را برای زندگی انتخاب کرده بودند، نمی‌شد استقبالی که مدنظر ما بود از طرح به عمل آید لذا به سوی اجرای مرحله دوم طرح حرکت کردیم.

معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه از مجموع ۸.۵ میلیون نفر مشمول طرح افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه، تنها ۱۰۰ هزار خانوار از طرح استقبال کردند افزود: می‌توان گفت که از مجموع مشمولان، ۶۰ هزار خانوار از این تسهیلات توانستند استفاده کنند.
عسگریان افزود: این در حالیست که علاوه بر سبد، ما بسته‌های یارانه‌ای مختلف نیز پرداخت می‌کنیم بسته‌ای نیز در خصوص « دارو» دارد تعریف می‌شود و همینطور برای انرژی و آب و برق هم بسته‌های جداگانه تعریف می‌شود؛ یک بسته جدید هم تعریف شده به اسم کالابرگ تا به سفره مردم برود.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *