اخبار 370 روز پیش
بدون دیدگاه

معرفی بهترین کتاب های کمک درسی که پیشنهاد می شوند

استفاده از کتب کمک درسی تبدیل به یکی از مهم­ترین گام های دانش آموزان شده است و بدون استفاده از این کتاب‌ها چه در مدارس دولتی و چه در مدارس غیردولتی نمی­توانیم در مسیر درس خودم و مسیر مهمی چون کنکور قدم برداریم.

 

همانطور که خبر دارید امروزه تعداد ناشران کتب کمک درسی و نام کتاب­ها از تعداد مدارس پیشی گرفته و انتخاب از بین آن­ها تبدیل به کار خیلی دشواری شده است؛ آشنایی با انتشارات­ و محصولاتی که ارائه می‌­دهند باعث می­‌شود تا در خرید کتاب کمک درسی انتخاب عاقلانه‌­تری داشته باشید و با وضعیت قیمت کتاب­ها پول زیادی برای این کار از دست ندهید.

در ادامه برخی از معروف­‌ترین ناشران کتاب و سری کتاب­های مختلف هر کدام را مورد بررسی قرار خواهیم داد، امیدواریم این توضیحات در انتخاب کتاب مناسب به شما کمک کند؛ علاوه بر اینکه هر انتشارات چه کتاب هایی دارد برای شما پراستفاده‌­ترین کتب کمک درسی برای کنکور سراسری را نیز معرفی خواهیم کرد.

انتشارات خیلی سبز

خیلی سبز در این چند سال گذشته تبدیل به صدرنشنین جدول ناشران شده است و علاوه بر کتاب های باکیفیتی که برای کنکور سراسری (متوسطه دوم) ارائه می­دهد توانسته است برای دبستان و متوسطه اول عملکرد درخشانی را از خود نشان دهد؛ برویم تا با برخی از سری کتاب های خیلی سبز آشنا شویم و بفهمیم که هر کتاب چه خاصیتی دارد؟ البته سری کتاب­های خیلی سبز گسترده­تر از این موارد بوده و ما فقط برخی از معروف­ترین های آن را معرفی خواهیم کرد.

کتاب تست خیلی سبز

معمولا زمانیکه کتابی برای متوسطه دوم و کنکور سراسری به شما معرفی می­شود منظور این سری کتاب ها می­باشد. همانطور که از نام این کتاب مشخص است این کتاب ها بصورت تست محور ارائه شده و مناسب طول سال می­باشد چون معمولا حجم تست­های آن زیاد است.

کتاب های تست خیلی سبز به سه صورت ارائه می­شود و شما می­بایست با توجه به بازه­ی زمانی که در آن اختیار دارید باید انتخاب مناسب انجام دهید؛ این سه نوع کتاب بصورت تک پایه، پایه (دهم و یازدهم) و جامع ارائه شده است و همانطور که گفتیم شما باید با توجه به بازه­ی زمانی انتخاب کنید و به عنوان مثال نمی­توانید در سال دهم کتاب جامع خریداری کنید چون منابع شما در سال آینده تغییر می­کند.

کتاب شب امتحان خیلی سبز

این سری کتاب­ها بصورت کم حجم و ارزان ارائه شده­اند و انتخاب آن فقط برای امتحانات مناسب است چون حجم کم کتاب نشان از آن است که صرفا یک سری مطالب مهم گفته شده است و مناسب استفاده در طول سال به هیچ عنوان نمی­باشد.

کتاب ماجراهای من و درسام خیلی سبز

برای دانش آموزان متوسطه اول و هم چنین افرادی که قصد دارن در امتحانات تشریحی مدارس نمره­ی خوبی کسب کنند کتاب ماجراهای من و درسام انتخاب مناسبی است؛ با توجه به حذف دروسی عمومی و تاثیر قطعی معدل در کنکور سراسری ارزش این سری از کتاب های خیلی سبز بیشتر شده و شما می­بایست بر روی دروس خودتان بصورت تشریحی تمرین کنید و نمونه سوالات امتحانات تشریحی را حل کنید، این سری کتاب نیاز شما را کاملا برطرف کرده است.

کتاب نردبام خیلی سبز

کتابی که نسبت به سری های معرفی شده در قبل جدیدتر محسوب می­شود و در همین چند سال گذشته معرفی شده است؛ سری کتاب های نردبام بصورت تک پایه و جامع منتشر شده اند و معروفیت این سری کتاب برای سطح سوالات آن بوده است.

کتاب های نردبام با استفاده از تست های دشوار و سخت فقط برای دانش آموزان قوی مناسب بوده و اگر شما بر روی درسی تسلط دارید و می­خواهید نسبت به امتحانات و کنکور سراسری یک گام جلوتر باشید می­توانید از این کتاب استفاده کنید.

انتشارات گاج

انتشارات گاج جزو اولین های این حوزه بوده و اعتبار زیادی برای خودش در این مسیر کسب کرده است؛ انتشارات گروه آموزشی گاج در نظام جدید شاید نتوانسته باشد مثل گذشته فعالیت چشم گیری داشته باشد اما باز هم در میان بهترین­های این زمینه قرار دارد.

 

کتاب آیکیو IQ گاج

این کتاب را به گونه­ای می­توانیم به کتاب­های نردبام خیلی سبز شبیه کنیم و دلیل آن سطح بالای سوالات نسبت به دیگر سری کتاب های گاج می­باشد. کتاب­های آیکیو گاج دارای تست­های فراوانی هستن و بصورت تک پایه و جامع برای دروس مختلف از سمت این ناشر منتشر شده است.

کتاب سیر تا پیاز گاج

هر ناشری می­بایست در لیست کتاب­های خودش کتابی را معرفی کند که برای امتحانات تشریحی مناسب باشد و دارای سوالات تشریحی باشد. کتاب سیر تا پیاز انتشارات گاج بصورت 3 جلد در یک کتاب منتشر شده است و هر جلد آن دارای خصوصیات متفاوتی است. البته گفتنی است که در برخی از جلد­های جدید این کتاب ما شاهد 4 بخش هستیم و گاج با ادغام خدمات خودش و فیلم­های آموزشی وبسایت DRIQ کارایی آن را بیشتر از قبل کرده است.

کتاب میکرو طبقه بندی گاج

کتابی که اغلب کنکوری­ها با آن برخورد داشته­اند و خصوصا دانش آموزانی که نظام قدیم تحصیل کرده­اند اکثر کتب کمک درسی خود را از همین کتاب ها استفاده می­کردند. کتاب­های میکرو طبقه بندی گاج با طبقه بندی ریز مطالب موضوعات را بصورت کامل از یکدیگر جدا کرده و شما پارت پارت می­توانید درس را جلو ببرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که کتب کمک درسی گاج معمولا یک بانک سوال و تست دارند و تفاوت آن ها در تعداد تست و نوع چینش سوالات در کتاب است. کتاب های میکروطبقه بندی درسنامه ی لازم را دارد و تعداد تست­های آن به اندازه­ای است که می­تواند اغلب تیپ تست هارا پوشش دهد.

کتاب مینی میکرو طلایی

این سری از کتاب­ها بیشتر برای دوران جمع بندی و یا زمان­‌های بیکاری دانش‌­آموزان می‌­باشد؛ کتاب های میکروطبقه بندی با هدف پوشش کامل درسنامه‌­ای ارائه شدند و از ظاهر کوچک آن­ها مشخص است که تعداد تست و تمرین بسیار کمی دارند. این سری از کتاب­‌ها اغلب بصورت موضوعی ارائه شدن (به عنوان مثال حفظیات شیمی) و اگر به دنبال یک منبع و کتاب کوچک برای ایام جمع­بندی می­گردین این کتاب می‌­تواند به کمک شما بیاید.

کتاب دور دنیا در چهار ساعت گاج

کتب دور دنیا در 4 ساعت از قدیمی‌­ترین سری های گاج بوده است و مخاطب آن داوطبین کنکور سراسری می‌­باشد. داوطلبینی که قصد دادن کنکور در سال پیش رو را دارند می­‌بایست حتما با استفاده از آزمون­های جامع زمانبندی خود را مدیریت کنند و علاوه بر آن با استفاده از این آزمون­ها باید دروسی که خواندند را مرور کنند.

این کتاب برای هر رشته بصورت جداگانه منتشر شده است و شما مطابق با رشته­ی خود باید کتاب مد نظر را خریداری کنید؛ کتاب برای دانش آموزان در دو جلد جداگانه یعنی سوال در جلد اول و پاسخنامه در جلد دوم تالیف شده است.

البته نکته­ی قابل توجه این است که تا سال گذشته انتشارات گاج این کتاب را برای دوره­های عمومی نیز منتشر می­کرد و یک کتاب را صرفا برای دروس عمومی کنکور در اختیار داوطلبین قرار می­داد؛ با توجه به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری پیش­بینی می­شود که این کتاب به چاپ خود پایان بدهد، اما ممکن است تغییراتی رخ بدهد و دروس عمومی به کنکور باز گردند…

 

کتاب 6420 گاج

کتابی که شاید در مقایسه با دیگر کتاب­های گاج کمتر برای شما آشنا باشد؛ این کتاب با هدف گرفتن نمره­ی 20 امتحانات به چاپ رسیده است و یجورایی نقطه قوت آن حجم کم صفحات است که فقط در 64 صفحه این کتاب عرضه شده است.

همانطور که می­دانید دروس دبیرستان معمولا حجم زیادی دارند و بعضی دروس نیاز به تمرین بسیاری دارند، این کتاب صرفا برای مرور در روز های امتحان است و پیشنهاد می­شود برای طول سال خود و امتحانات کلاسی حتما از منبعی چون سیر تا پیاز استفاده کنید.

انتشارات قلم چی

قلم چی را معمولا به واسطه­‌ی آزمون­هایش می­‌شناسیم و زیاد به سراغ کتاب های آن نمی‌­رویم؛ اما برخی از کتاب­های قلم­چی کیفیت مطلوبی دارند و می‌بایست با آن­ها آشنایی نسبی داشته باشیم.

کتاب سه سطحی قلم چی

این کتاب در سه سطح متفاوت برای دانش آموزان ارائه شده است و منبع اصلی سوالاتش خود آزمون­های قلم چی بوده است. وجود سه سطح متفاوت و آمار پاسخگویی به هر سوالات باعث شده است تا دانش آموز در صورتی که نتواند به سوال پاسخ بدهد از سطح آن و وضعیت دیگر داوطلبین خبردار شود و به گونه ای امید خودش را از دست ندهد.

این کتاب معمولا تست های نسبتا کمتری نسبت به بقیه­‌ی کتاب ها دارد و پیشنهاد می­‌شود آن را برای منبع دوم و یا سوم خود در نظر بگیرید و به هیچ عنوان به عنوان منبع اول از آن تست نزنید.

برای خرید کتاب کمک درسی می‌توانید به سایت تلکتاب  مراجعه کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *