اخبار 349 روز پیش
بدون دیدگاه

هاست ایمیل چیست؛ 4 مزیت آن کدام است؟

هاست ایمیل چیست؟ هاست ایمیل یک حساب  اختصاصی است  که ایمیل‌ها را در دامنه شخصی شما اجرا می کند.

هاست ایمیل برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​که ترافیک بالایی دارند و روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت و ارسال می‌کنند، مناسب است. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست ایمیل چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاست ایمیل چیست؟

هاست ایمیل یکی از انواع هاست است. در واقع هاست ایمیل سرویسی است که در آن یک ارائه دهنده هاست، سرورهای ایمیل را به کاربران خود اجاره می‌دهد.  در حالی که نسخه‌های رایگان بسیاری از شرکت‌های میزبان وجود دارد، بسیاری از کسب‌وکارها از انعطاف‌پذیری و قدرت خدمات ایمیل حرفه‌ای استفاده می‌کنند. در واقع هاست ایمیل حرفه‌ای زمانی انجام می‌شود که ایمیل‌های دریافتی و خروجی توسط یک سرور پست الکترونیکی مشترک یا اختصاصی مدیریت می‌شوند.  این خدمات پرمیوم در نظر گرفته می‌شوند و تفاوت قابل توجهی با سرویس‌های ایمیل رایگان دارند.

هاست ایمیل معمولاً یک سرویس اختیاری است که همراه با وب سایت شما ارائه می‌شود و می‌توانید هنگام ایجاد سایت خود یا بعداً آن را فعال کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از ارائه دهندگان متمایزی برای هاست وب و ایمیل استفاده کنید که این نیز رایج است.  بسیاری از ارائه دهندگان هاست ایمیل رایگان و مورد اعتماد، برنامه‌های ممتاز خود را دارند که به شما یک نام دامنه سفارشی و دسترسی به ویژگی‌های حرفه‌ای می دهد.  همه امروزه از ایمیل استفاده می‌کنند، اما اکثر افراد از ارائه دهندگان میزبانی ایمیل رایگان گوگل، یاهو و مایکروسافت استفاده می‌کنند، اما اینها به حرفه‌ای بودن شما کمک نمی‌کند. در حالی که اینها برای استفاده شخصی عالی هستند، اما یک سرویس هاست ایمیل رایگان با محدودیت‌های امنیتی همراه است که این ویژگی برای مشاغل کوچک نیز مناسب نیست.

نکته: اگر سایتتان وردپرسی است، هاست وردپرس بهترین انتخاب است.

هر سرویس هاست ایمیل رایگان به همین روش کار می‌کند.  با این حال، میزبانی ایمیل تجاری برخی از عناصر شخصی سازی، مانند نام دامنه سفارشی را به شما می‌دهد و این کار برای ارائه یک آدرس ایمیل حرفه‌ای مشابه با نام شرکت شما انجام می‌شود. یک ارائه دهنده هاست ایمیل به شما فضایی در سرور می‌دهد تا ایمیل‌های شما را ذخیره کند و به شما امکان دسترسی به نام دامنه دلخواهتان را می‌دهد.  در اصل بهترین ویژگی هاست ایمیل این است که می‌توانید از نام دامنه خود برای حساب هاست ایمیل خود استفاده کنید.

شما از طریق هاست ایمیل، با یک سرویس گیرنده ایمیل در سیستم خود به ایمیل‌های خود دسترسی پیدا می‌کنید.  برای دریافت و ارسال ایمیل‌ها به یک راه‌اندازی اولیه نیاز است و سرویس هاست ایمیل شما باید اسنادی برای راه ‌اندازی حساب شما داشته باشد. در راه حل‌های مبتنی بر وب، مانند خدمات ایمیل رایگان ارائه شده توسط Google، Microsoft و Yahoo، می‌توانید از تمام مرورگرهای وب رایانه خود به ایمیل خود دسترسی داشته باشید.

پس از راه اندازی و ثبت تنظیمات، هاست ایمیل شما مانند هر حساب ایمیل رایگان دیگری از مایکروسافت، گوگل و یاهو کار می‌کند. اما اگر نمی‌خواهید با راه اندازی سرویس گیرنده ایمیل خود سر و کار داشته باشید، می‌توانید از ارائه‌دهنده هاست ایمیل خود، تنها با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود، به برنامه آنلاین ایمیل وب دسترسی داشته باشید. با این فرآیند ساده، در عرض چند دقیقه یک حساب ایمیل فعال خواهید داشت و سپس می‌توانید شروع به ایجاد پوشه‌ها و قوانین سفارشی برای ایمیل‌های خود کنید.

یک مقایسه کاربردی: هاست ویندوز یا لینوکس

مزایای هاست ایمیل

اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب که خدمات هاست ایمیل ارائه می دهند، راه حل‌های ایمیل پیشرفته را در مقایسه با راه حل‌های ایمیل رایگان ارائه می دهند و آنها را در پلتفرم‌های ایمیل اختصاصی میزبانی می‌کنند. ارائه‌ دهنده هاست ایمیل، نام دامنه کاربر، طرح‌های احراز هویت ایمیل امنیتی مانند فیلتر کردن، تکرار و مسیریابی مجدد را مدیریت می‌کند. از جمله مزایای استفاده از هاست ایمیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- آرشیو آنلاین

دسترسی به آرشیو ایمیل‌های آنلاین به شما یک سابقه تاریخی از تمام ارتباطات تجاری شما می‌دهد.  برخی از خدمات هاست ایمیل 5 تا 10 سال پشتیبان گیری ارائه می‌دهند که می‌توانید مستقیماً از طریق پورتال ورود به سیستم،  به آنها دسترسی داشته باشید.

2- دسترسی به صندوق‌های پستی متعدد

اگر کسب‌وکار در حال رشدی دارید، به توانایی ایجاد صندوق‌های پستی متعدد نیاز دارید. بنابراین مطمئن شوید که هاست ایمیل شما تمام صندوق‌های پستی را که برای پشتیبانی از عملیات خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران معمولاً از صندوق‌های پست جداگانه برای دسته بندی ایمیل‌ها بر اساس عملکردهای تجاری استفاده می‌کنند.

شما می‌توانید یک صندوق پستی مدیریتی برای درخواست‌های وب‌سایت و خدمات، یک صندوق پستی صورت‌حساب برای پرداخت‌ها و حساب‌ها، یک صندوق پستی اطلاعات برای ارتباطات عمومی، و یک آدرس پستی انبوه برای تبلیغات و کمپین‌ها داشته باشید.

3- فضای ذخیره ‌سازی صندوق پستی

یک هاست ایمیل مناسب امکان دسترسی به یک صندوق پستی با فضای ذخیره سازی بالا را برای شما فراهم می‌کند. یک کسب و کار معمولی باید بتواند فایل‌های بزرگ و مقادیر زیادی ایمیل را ذخیره کند، بنابراین مطمئن شوید که ذخیره سازی صندوق پستی شما برای نیازهای شما مناسب است.

4- افزایش فضای ذخیره سازی و دسته بندی ایمیل‌ها

شما هرگز نمی‌دانید دقیقاً چه مقدار فضای ذخیره ایمیل یا چه تعداد صندوق پستی برای بیزینس آنلاین خود نیاز دارید.  چندین آدرس ایمیل می‌توانند عملیات کسب و کار شما را ساده کرده و تصویر آن را بهبود بخشند. لینک‌ها و پیوست‌های ایمیل با حجم بالا، فضای ذخیره ‌سازی اختصاص داده شده شما را سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌کنید، پر می‌کنند.

انتخاب یک ارائه دهنده هاست ایمیل که بتواند نیازهای شما را با رشد کسب و کار شما برآورده کند، ضروری است. یک هاست ایمیل مناسب علاوه بر اینکه فضای ذخیره سازی را افزایش می‌دهد، امکان دسته بندی ایمیل‌ها بر اساس موضوع و کاربرد را نیز برای شما فراهم می‌کند. اگر

شما نیز می‌خواهید به مزایای استفاده و راه اندازی هاست ایمیل دسترسی داشته باشید، برای خرید هاست دانلود و ایمیل می‌توانید به وب سایت‌های فروشگاهی ارائه دهنده این خدمات مراجعه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم، هاست ایمیل یک سرویس میزبانی وب یا اینترنت است که سرورهای ایمیل را اجاره و راه اندازی می‌کند.  سرویس‌های هاست ایمیل معمولاً خدمات برتری هستند که با سایت‌های ایمیل رایگان معمولی مانند یاهو و گوگل متفاوت هستند.

ارائه دهندگان هاست به کاربرانی مانند مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB) با ترافیک ایمیل بالا پاسخ می‌دهند که برای متمایز کردن بیشتر آنها به نام دامنه خود نیاز دارند.

منابع

https://www.hostpapa.com/blog/email/what-is-email-hosting

https://www.namecheap.com/guru-guides/what-is-email-hosting

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *