رفیقدوست: سردار سلیمانی نبود باید در زعفرانیه با داعش مقابله می‌کردیم/یک گلوله از اسرائیل نخریدیم
اخبار 2342 روز پیش
بدون دیدگاه

رفیقدوست: سردار سلیمانی نبود باید در زعفرانیه با داعش مقابله می‌کردیم

ایسنا نوشت: وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس، گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی نبود امروز باید در خاک کشورمان با دشمن می جنگیدیم.

رفیقدوست: سردار سلیمانی نبود باید در زعفرانیه با داعش مقابله می‌کردیم/یک گلوله از اسرائیل نخریدیم

«نشست خبرنگاران پایداری، امروز ، اهداف و رویکردها» با حضور جمعی از پیشکسوتان رسانه ای دوران دفاع مقدس در تالار گفت‌وگوی شماره دو بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری برگزار شد.

در بخشی از این نشست، محسن رفیق دوست از فرماندهان و وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی برگ جدیدی در تاریخ بشریت رقم خورد و استقلال به معنی حقیقی خود در جهان مشاهده شد. در پی این استقلال خواهی بود که غرب و شرق به مقابله با ایران پرداختند. اما این استقلال خواهی در این 40 سال نتیجه استقامت، تحمل و اطاعت از رهبری بوده است.

رفیق دوست با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در رابطه با نفوذ ایران در منطقه یادآور شد: بنا به گفته روسای جمهور آمریکا، نظامیان این کشور افغانستان و عراق را از چنگ طالبان و صدام بیرون آوردند و به ایران تقدیم کردند. پس از این بود که آنها به این نتیجه رسیدند که علیه ایران باید جنگ نیابتی را راه‌اندازی کنند. در همین راستا نیز چهار میلیارد دلار هزینه کردند تا داعش ایجاد شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: اگر تدبیر مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی نبود اکنون باید در زعفرانیه تهران با دشمن مقابله می‌کردیم. اما تدابیر این دو عزیز موجب شد تا داعش در 40 کیلومتری بغداد زمینگیر شوند و پس از آن به موصل هدایت شدند تا در آنجا خفه شوند.

رفیق دوست اظهار کرد: هرکجا که جمهوری اسلامی ایران حضور دارد در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و کیان اسلامی است. آنها که روزی نگران هلال شیعی بودند اکنون با ماه شیعی مواجه هستند. تمامی مدافعان حرم ما داوطلبانه در منطقه حضور می‌یابند و اکنون نیز ده ها هزار نفر خواستار این حضور هستند.

وی خاطرنشان کرد: جریانی که امروز دیده می‌شود نتیجه ادامه 6 سال جنگ بعد از خرمشهر است. این تداوم کشور ما را بیمه کرد تا هیچ کشوری هوس جنگ نظامی را با ما نکند. ما باید اکنون دفاع از کیان خود را یک تکلیف شرعی بدانیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در رابطه با برقراری رابطه با آمریکا، توضیح داد: رابطه ما با آمریکا از نظر سیاست مانند شب و روز است. هرگاه آمریکا دست از استعمارگری کشید و فعالیت‌های خودش را محدود به کشور خودش کرد شاید با آنها ارتباط برقرار کنیم ولی تا زمانیکه استعمارگر باشد و ما سلطه ناپذیر، چنین چیزی رقم نخواهد خورد.

رفیق دوست در رابطه با وجود برخی اظهارنظرها مبنی بر کمک‌های رژیم صهیونیستی به ایران در دوران دفاع مقدس توضیح داد: چنین چیزی اصلا وجود نداشته است. ما حتی یک گلوله هم از رژیم صهیونیستی نگرفتیم این در حالی بود که ما از 11 ملیت در دوران دفاع مقدس اسیر داشتیم و 34 کشور نیز به عراق کمک می کردند. آن زمان که ما می‌جنگیدیم امنیت امروز را تامین می کردیم و چشم فتنه از ایران دور شد. از طرف دیگر، ما از سوی امام محدودیت داشتیم از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به تصمیم امام در رابطه با حضور نظامی در خاک عراق اشاره کنم که ایشان شرط کردند که نباید به مردم عراق آسیبی برسد. این در حالی است که ما در رابطه با صدام و در افغانستان در رابطه با طالبان به آمریکا کمک‌هایی کردیم.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *