اخبار 635 روز پیش
بدون دیدگاه

کرونا غیر از ریه به این قسمت بدنتان حمله می کند

یک متخصص بیماری های قلب و عروق گفت: کرونا علاوه بر درگیری های سیستم ریوی، سیستم قلبی عروقی را نیز درگیر می کند و می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر الهام فراهانی بیان کرد: بیماری کرونا علاوه بر درگیری سیستم ریوی، درگیری سیستم قلبی و عروقی را نیز به همراه دارد و این درگیری عوارض کشنده و جبران ناپذیر بسیار بیشتری نسبت به درگیری سایر سیستم ها به وجود می آورد که متاسفانه درگیری های قلبی حتی در افرادی که علائم خفیفی دارند و یا حتی علائم ندارند نیز دیده می شود و بعد از بررسی علائم قلبی به وجود بیماری کرونا شک و تست درخواست داده می شود.

وی افزود: این عوارض از درگیری عروق کرونر، درگیری ماهیچه های قلب، به هم خوردگی ریتم قلب متفاوت و متغیر است و در بسیاری از بیماران بعد از ابتلا به کرونا حملات تپش قلب تا مدت ها طولانی دیده میشود. هم چنین افت کارکرد قلب به خصوص اگر دیر تشخیص داده و درمان نشود ممکن است دیده شود لذا این عوارض میتواند با شدت بیماری فرد از علائم خفیف و گذرا تا علائم طولانی و چندماهه متفاوت باشد.

دکتر فراهانی توصیه کرد: تمامی افرادی که علائمی از قبیل تپش قلب، تغییر سطح فشار خون چه به صورت حملات افت فشار خون و چه به صورت حملات افزایش فشار خون، درد قفسه سینه، تنگی نفسی که در بررسی ریوی توجیهی برایش پیدا نمی شود، احساس بی نظمی و ضربانات اضافه در قلب را، به خصوص در دوره اوج کرونا، دارند حتما بررسی های قلبی ریوی را انجام دهند.

وی تاکید کرد: بیماری کرونا می تواند عوارض عروقی نیز به همراه داشته است و می تواند باعث ایجاد لخته در عروق قلب، ریه و در موارد با شیوع کمتر در عروق اندام ها و حتی احشا شکمی شود که اگر که به زودی مشخص و درمان شود می شود از عوارض کشنده آن جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران قلبی با توجه به اینکه پیش زمینه ای از بیماری های قلبی را دارا هستند مستعد ابتلا به انواع شدیدتر کرونا می شوند و نکته مهم در این باب این است که امکان دارد در صورت ابتلا به کرونا میزان داروهای آنها نیاز به تغییر داشته باشد و به میزانی افزایش و کاهش داده شود به خصوص در بیماران مبتلا به فشار خونی که به علت بیماری کرونا میزان فشارخون شان از کنترل خارج شده است.

گفتنی است در فرم های گوارشی اخیر حملات افت فشارخون دیده شده در نتیجه توصیه می شود که بیماران فشارخونی در این دوران کنترل منظم فشارخون داشته باشند و در صورت نیاز میزان مصرفی داروهای آنها تحت نظر پزشک متخصص تغییر کند.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *