اخبار 640 روز پیش
بدون دیدگاه

یارانه‌ تیرماه واریز شد؟/ ماجرای پیامک واریز یارانه چیست؟

کسانی که برای دریافت یارانه، ثبت‌نام یا اعتراض خود را ثبت و یا هنوز اقدامی انجام نداده‌اند، توجه داشته باشند سازمان هدفمندی یارانه‌ها هنوز پیامکی در این خصوص ارسال نکرده است.

آخرین اخبار از واریز یارانه‌های تیرماه چیست؟

به نقل از ایسنا، ارسال پیامک با شماره‌های ناآشنا و البته مربوط به اشخاص، در مدت گذشته از شروع ثبت‌نام و اعتراض برای یارانه، ادامه دارد و همان‌طور که پلیس اعلام کرده، اقدام به کلاهبرداری است.

به هر حال پیش از این جریان هم شاهد بودیم که برخی با سوءاستفاده از حساسیت موضوع یارانه‌ها و بی‌اطلاعی مخاطبان، دست به ارسال پیامک برای مردم زده و آنها را به سمت ورود به لینک سایتی، سوق داده و سوءاستفاده مالی می‌کردند.

محتوای پیام جعلی ارسال شده به این صورت است: «با توجه به اینکه خانوار شما مشمول دریافت یـارانه معیشتی نشده است، جهت ثبت نام به این سـامانه مراجعه کنید؛ https://refahliiee. “.»

این در حالی است که حتی صاحبان این شماره‌ها از ارسال چنین پیامک‌هایی از سمت آنها مطلع نیستند، از سویی دیگر، اصلا سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون پیامکی برای مخاطبان، جهت ورود به ثبت‌نام ارسال نکرده و آنچه اتفاق افتاده در قالب اطلاع‌رسانی عمومی بوده است.
موضوع دیگر این است که چنین آدرس‌هایی برای ثبت‌نام و یا ثبت اعتراض از سوی سازمان‌های مربوطه اعلام نشده است؛ کسانی که تا فروردین امسال یارانه دریافت کرده و در اردیبهشت در جریان واریز یارانه جدید ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی، از لیست یارانه بگیران حذف شده بودند این امکان را دارند که به سامانه اعلامی وزارت رفاه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

در همین جریان برای کسانی که اعتراض ثبت کرده‌اند یک مرحله یارانه واریز شده ولی تا زمان انجام بررسی‌ها و تائید مشمولیت دریافت، قابل برداشت نیست.

همچنین از اواخر اردیبهشت ماه، امکان ثبت‌نام برای جاماندگان از یارانه در سال‌های قبل، از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها فراهم شد و می‌توانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir اقدام کنند. بعد از پایش اولیه توسط سازمان هدفمندی، لیست مربوطه برای بررسی نهایی و دهک‌بندی در اختیار وزارت رفاه قرار خواهد گرفت.

آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد که هنوز بررسی درخواست‌ها شروع نشده و از این جهت پیامکی هم برای متقاضیان درباره تعیین‌تکلیف یارانه آنها ارسال نشده است، هرگونه اقدامی در این رابطه حتما در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان‌های مربوطه و البته در رسانه‌ها درج خواهد شد.

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *