اخبار 686 روز پیش
بدون دیدگاه

برای اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چه کنیم؟

۹ دهک درآمدی جامعه مشمول یارانه جدید دولت رئیسی شده‌اند. برخی از مردم در دهک یک تا سه قرار گرفته و یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند و برخی دیگر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. اما نحوه اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست و به کجا باید مراجعه کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سه دهک اول درآمدی جامعه مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانثی شده‌اند و دهک‌های چهارم تا نهم مشمول یارانه ۳۰۰ هزار تومانی. دهک درآمدی دهم هم از لیست یارانه‌ها خط خورده‌اند.

حالا برخی از مردمی که در یکی از این سه گروه قرار دارند به نحوه دهک‌بندی دولت معترضند. اما برای اعتراض باید چه کرد و به کدام سایت مراجعه کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.
نحوه ثبت اعتراض به دهک‌بندی یارانه
مراحل ثبت اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست؟

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

شماره تماس و پیامک اعتراض به یارانه
جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند. این شماره تماس، برای اعتراض به دهک‌‌بندی و همچنین آگاهی از این است که افراد در کدام دهک درآمدی قرار دارند.

علاوه بر این، شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به سوالات مردم پاسخ می‌دهد.

جز شماره تماس اعتراض به یارانه، شماره پیامکی هم وجود دارد که افراد با آن می‌توانند دهک درآمدی خود را مشخص کنند. آنگونه که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند افراد می‌توانند کد ملی سرپرست خانوار را به شماره، ۳۰۰۰۰۰ پیامک کنند. با این کار اطلاعات دهک درآمدی اخانوار مشخص می‌شود.

اگرچه برخی از رسانه‌ها شماره پیامک اعتراض به یارانه را اعلام کرده‌اند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد تاکنون تنها یک سایت و شماره تلفن برای اعتراض به یارانه‌ها اعلام شده و شمارعه پیامک هنوز اعلام نشده است.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *