اخبار 690 روز پیش
بدون دیدگاه

خبر فوری/ زمان اجرای طرح یارانه نان اعلام شد/ کدام استان یارانه نان می‌دهد؟

دولت قرار است یارانه گندم و آرد را حذف کند و به جای آن یارانه نان بپردازد. طرح یارانه نان از چه زمان اجرا می‌شود و آیا اجرای آن سراسری است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر اقتصاد در توییتی زمان پرداخت یارانه نان با کد ملی را اعلام کرده و گفته «طرح یارانه نان از این هفته در برخی استان‌ها آغاز می‌شود.» خاندوزی در این توییت تاکید کرده که قیمت نان گران نمی‌شود و به‌ازای فروش نان، یارانه به حساب نانوا واریز می‌شود.

توضیحات خاندوزی در خصوص اجرای طرح یارانه نان هم مانند توضیح دیگر مقامات مسئول است؛ توضیحی بسیار کلی و بدون پرداختن به جزئیات. وزیر اقتصاد حتی نام استان‌هایی را که طرح در آن به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، عنوان نکرده است.

خاندوزی گفته زمان اجرای طرح یارانه نان از طرف دولت به آنها سپرده شده و آنها تصمیم گرفته‌اند طرح را از این هفته کلید بزنند. اما مسئول نهاد صنفی نانوایان زنجان گفته طرح در وزارت صمت در حال بررسی است و منتظرند تا جزئیات آن توسط وزارت صمت و استانداری ابلاغ شود.

فروش نان یارانه‌ای از زنجان
اجرای طرح یارانه نان از کدام استان کلید می‌خورد؟ پیش از این اعلام شده بود که اجرای طرح یارانه نان به صورت پایلوت در استان زنجان آغاز می‌شود. حالا وزیر اقتصاد هم اعلام کرده که این طرح این هفته آغاز می‌شود.

بر اساس وعده احسان خاندوزی مردم زنجان از این هفته باید منتظر دریافت یارانه نان و خرید نان با کارت یارانه باشند.
اما اجرای طرح یارانه نان در حالی این هفته از زنجان کلید می‌خورد که مهدی بیات، مسئول نهاد صنفی نانوایان زنجان، گفته جزئیات این طرح را نمی‌داند، پیگیری و هماهنگی اجرای طرح با اداره صنعت، معدن و تجارت است و هنوز از طرف استانداری بخشنامه‌ای درباره پخت نان به نانوایان ابلاغ نشده است.

ماجرای کارت یارانه نان چیست؟
تنها اطلاعاتی که بیات اعلام کرده این است که احتمالا «نان دولتی فقط از طریق دستگاه کارتخوان فروخته می‌شود و دارندگان وجه نقد باید نان را به نرخ آزاد خریداری کنند.

یعنی تنها خرید نان با کارت بانکی مشمول یارانه می‌شود و اگر مردم بخواهند نان را نقدی بخرند، مشمول یارانه نمی‌شود و قیمت آن آزاد محاسبه می‌شود.

نانوایان هم باید بعد از این آرد را با قیمت آزاد بخرند و مابه‌التفاوت قیمت نان آزاد و دولتی را از دولت دریافت کنند. یعنی نانوایان به ازای تراکنش‌های مشتریان در نانوایی، یارانه نان دریافت می‌کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *