اخبار 741 روز پیش
بدون دیدگاه

مبلغ واقعی یارانه نوروزی چقدر است؟/ یارانه‌ جدید به جاماندگان سهام عدالت نرسید

گلایه‌های مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به طرح یارانه‌ نوروزی نشان می‌دهد گروه قابل‌توجهی از شهروندان هم از طرح سهام عدالت جا مانده‌اند، هم از یارانه‌ نوروزی بی‌نصیب. آن‌هایی هم که یارانه گرفته‌اند، مبلغی کمتر از ۱۵۰ هزار تومان بوده است.

تجارت نیوز:گویا طرح اصلی دولت سیزدهم برای حمایت از خانوار، محدود به پرداخت یارانه نقدی می‌شود. اما این سیاست در زمان اجرا با مشکلات و خطاهای متعددی مواجه می‌شود. پرداخت یارانه نوروزی نیز با خطاهایی مواجه شده است.

پس از تجربه پرداخت یارانه نقدی ۲۲ بهمن، حالا پرداخت یارانه نوروزی نیز با مشکلات متعددی مواجه است. گرچه در ابتدا قرار بود چهار دهک اول به علاوه مشمولان بهزیستی و کمیته امداد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز را دریافت کنند، اما این طرح در زمان اجرا مشمول بند و تبصره شد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افرادی که سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند، یارانه نوروزی تعلق نمی‌گیرد. اما اعتراضات مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به اجرای این طرح، نشان می‌دهد حتی این غربال‌گری هم با خطا مواجه است.

در واقع مخاطبان تجارت‌نیوز عمدتا به چند مورد خاص اعتراض دارند. اول اینکه عده زیادی که هیچ نوع سهام عدالتی نداشته‌اند و جز اقشار کم‌درآمد هستند، نسبت به عدم دریافت یارانه نوروزی معترضند.

گروهی هم که این یارانه را گرفته‌اند نسبت به مبلغ آن گلایه دارند. طبق گفته آن‌ها گویا دولت به ازای هر فرد ۱۰۰ هزار تومان یارانه واریز کرده است.

دسته سوم نیز آن‌هایی هستند که همین چند روز پیش سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند. آن‌ها معتقدند که دریافت این سود حقشان بوده و دولت نباید آن را به حساب عیدی، یارانه، پاداش یا … بگذارد. آن‌ها نیز خود را مستحق دریافت یارانه جدید می‌دانند.

در دیگر سو، حجت‌الله عبدالملکی مشمولان یارانه جدید را ۲۶ میلیون نفر اعلام کرد؛ اما مشخص نیست چرا دولت ابتدا تعداد این افراد را ۶۰ میلیون نفر اعلام کرد و روی آن تاکید داشت. آیا سود سهام عدالت هم باید جزو یارانه‌های دولت به حساب آورد؟ آیا دولت از جیب خود مردم به آن‌ها یارانه می‌پردازد.

در ادامه بخشی از واکنش‌های مخاطبان تجارت‌نیوز به خبر پرداخت یارانه نوروزی را می‌خوانیم.
سهام عدالت یارانه است؟

برخی از مخاطبان نسبت به حذف خود از شمول یارانه نوروزی گلایه دارند.

«عجب! سهام عدالت دارایی خود مردمه! مگه مال دولته که منت می‌گذارید؟ که چون به یک عده‌ای سود سهام عدالت رسیده، بهشون عیدی تعلق نمی‌گیره؟ چرا می‌گید به ۶۰ میلیون نفر عیدی میدیم؟! صادقانه بگید به ۲۶ میلیون نفر عیدی می‌دیم. مشخص کنید با چه منطقی به سهامداران عدالت عیدی تعلق نمی‌گیره؟».

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *