اخبار 806 روز پیش
بدون دیدگاه

خطرناک‌ترین علائم اُمیکرون در کودکان | این علامت را در کودک دیدید حتما قبل از مراجعه به پزشک مهارش کنید

رئیس مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار نسبت به اینکه اُمیکرون قدرت سرایت بیشتری دارد و عمدتا کودکان را درگیر می‌کند گفت: بازبودن مهدها و مدارس در سرایت اُمیکرون کودکان موثر است.

ایسنا: محمد صادق رضایی گفت: موضوع اُمیکرون که در پیک ششم پاندمی کرونا با آن مواجه هستیم بیشتر از پیک‌های گذشته کودکان را درگیر کرده است ولی خوشبختانه عوارض شدیدی را نظیر سویه های قبلی در کودکان ایجاد نمی‌کند.

رضایی با بیان اینکه سرایت این سویه بیشتر است و با افزایش تعداد بیماران سرپایی، بیماران بستری نیز افزایش خواهند یافت تصریح کرد: در فضای مجازی، عوارض سویه اُمیکرون را نسبت به سویه های قبلی وخیم تر مطرح می‌کنند که این موضوع صحت ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: باز بودن مهدکودک‌ها و مدارس موجب سرایت بیشتر بیماری می‌شود که در نهایت افزایش مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خدماتی و افزایش بیماران بستری و سرپایی را در پی خواهد داشت.

وی درباره علائم این بیمار در کودکان تاکید کرد: اگر کودکی دچار تب طولانی مدت، نفس دشوار و یا تنگی تنفس، خواب‌آلودگی، تحریک‌پذیری و یا اسهال و استفراغ شدید شد به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رضایی به خانواده‌ها توصیه کرد: در زمانی که اعضای خانواده همزمان و یا پشت سرهم به کرونا دچار شدند، در صورت مشاهده تب در کودکان، حتماً تب را قبل از مراجعه به پزشک مهار کنند. مشاهده شده خانواده‌ها به دلیل اینکه بخواهند به پزشک نشان دهند کودک تب دارد، با وضعیت تب بالا کودکان را به مراکز درمانی می برند که این اشتباه است.

رئیس مرکز تحقیقات عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: چنانچه دمای زیربغل کودک 37 تا 38 درجه بود، حتماً داروهای تب‌بر مانند استامینوفن به کودک داده شود.

برچسب‌ها:, ,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *