اخبار 829 روز پیش
بدون دیدگاه

چند توصیه کلیدی دانشمندان برای پیشگیری از ابتلا به امیکرون

این روزها بسیاری از مردم نگران ابتلا به سویه جدید کرونا هستند. در این میان متخصصان با یک سری توصیه های مهم در نظر دارند میزان مبتلایان به سویه جدید اومیکرون را کاهش داده و موج جدید کووید ۱۹ را کنترل کنند.

درحالی که در بسیاری از کشورها موج جدید در اثر افزیش ابتلا به سویه اومیکرون ایجاد شده و این سویه بسیار انتقال پذیر و واکسن گریز است، متخصصان به ارائه توصیه هایی مبنی بر پیشگیری از ابتلا به این سویه پرداختند که ممکن است با رعایت آنها میزان مبتلایان به کووید۱۹ را کاهش داد.

دکتر مایکل لین (Michael Lin)، متخصص بیماری‌ های عفونی و دانشیار مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو، در وهله اول توصیه می کند تا حتما نسبت به کووید ۱۹ واکسینه شوید و اگر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اید، نسبت به تزریق دوز سوم اقدام کنید. اما به طور کلی باید این مساله را در نظر بگیرید که واکسن ها ایمنی صد در صد ایجاد نمی کنند و سویه هایی مانند اومیکرون نیز به دلیل ماهیت واکسن گریزی خود، باعث ابتلای افراد واکسینه شده نیز می شود.

با این حال نکته مثبت این است که افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به کووید۱۹ به نوع خفیف آن مبتلا می شوند چرا که واکسن‌ ها برای پیشگیری از عفونت‌ های شدید و مرگ بسیار خوب عمل می‌ کنند.

در ادامه دکتر لین اظهار داشت: وقتی نوبت به فعالیت‌ های اجتماعی می‌ رسد، محتاط باشید و میزان خطری را که می‌ خواهید بپذیرید تا وقت خود را با دیگران بگذرانید، در نظر بگیرید. زمانی که مردم در داخل خانه جمع می ‌شوند، این خطر ذاتی وجود دارد که ویروس گسترش یابد. شما می توانید با محدود کردن خود به اجتماعات کوچک و اطمینان از اینکه همه افراد کاملاً واکسینه شده اند، خطر ابتلا به عفونت و بیماری جدی را کاهش دهید.

به گفته دکتر لین، در مجالس یا مهمانی داخل خانه، همه افراد دو سال یا بالاتر باید از ماسک مناسب استفاده کنند. استفاده از ماسک برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، حتی اگر واکسینه شده باشند، بسیار مهم است. در واقع نقص ایمنی ممکن است باعث شود فرد به طور کامل در برابر این بیماری محافظت نشود بنابراین رعایت نکات بهداشتی در کنار واکسینه شدن می تواند به وی کمک کند.

انجام تست خانگی پیش از مهمانی و رفتن به تجمعات زیاد نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ دارد. باید از معاشرت با افرادی که علائمی همچون سرفه یا آبریزش بینی دارند خودداری کنید. امن ترین راه برای ارتباط با دیگران، برگزاری یک گردهمایی مجازی است.

در صورتی که می خواهید برای صرف غذا بیرون بروید بهتر است رستورانی را انتخاب کنید که تهویه مناسب داشته و فاصله اجتماعی در آن به خوبی رعایت می شود و زمان هایی را انتخاب کنید که شلوغ نباشد. علاوه بر این، زمانی که در رستوران غذا نمی خورید از ماسک مناسب استفاده کنید. در صورت نبود این شرایط بهتر است غذا سفارش داده و در منزل سرو کنید.

دست های خود را مرتب شسته یا از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. به گزارش سیناپرس، افرادی که برای معاشرت انتخاب می کنید مطمئن شوید که واکسینه شده اند و نکات بهداشتی را رعایت می کنند.

با اینکه خرید و انجام کارهای دیگر نسبت به رستوران رفتن خطر کمتری برای ابتلا به کووید دارد اما بهتر است زمان انجام این کارها را در اوایل صبح که فروشگاه ها کمتر شلوغ هستند انجام دهید.

سفر چالش‌ های بسیاری ایجاد می ‌کند زیرا رعایت فاصله گیری اجتماعی در فرودگاه ‌ها، ایستگاه‌ های قطار، هواپیماها و قطارها دشوار است. بنابراین در حد امکان از سفر غیر ضروری خودداری کنید. پیش از سفر حتما مقصد خود را از شرایط آلودگی به کووید ۱۹ در نظر بگیرید.

منبع: سیناپرس

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *