اخبار 810 روز پیش
بدون دیدگاه

۳ اتفاق در روز دوشنبه / واریزی‌های دی ماه کدامند؟

در روز دوشنبه یعنی بیستم دی ماه سه اتفاق برای گروه‌های مختلف رخ می‌دهد، دو واریزی انجام می‌شود و سامانه ثبت‌نام مسکن دولتی برای گروهی فعال می‌شود.

واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در روز دوشنبه واریز می‌شود. ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی این ماه را در ساعت ۲۴ روز دهم دی ماه دریافت می‌کنند.

خانوارهایی که مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کرده‌اند نیز در این ماه یکی دیگر از اقساط این وام را پرداخت می‎کنند.

قرار بود در این ماه یارانه دیگری نیز واریز شود اما گفته شد این یارانه به یارانه معیشتی بنزین اضافه می‌شود ولی انجام نشد. به نظر هم نمی‌رسد که در هفته پیش‌رو و با یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی پرداخت شود.

واریز حقوق بازنشستگان

همزمان با واریز یارانه نقدی، پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز آغاز می‌شود.
سازمان تامین اجتماعی براساس حروف الفبا و ترتیب زمانی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود را واریز می‌کند که از روز بیستم هر ماه شروع می‌شود و تا پایان ماه ادامه می‌یابد.

ثبت‌نام مسکن دولتی

مردان مجرد که متقاضی طرح نهضت ملی مسکن هستند می‌توانند از روز دوشنبه هفته آینده یعنی بیستم دی ماه با مراجعه به سامانه ثمن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کنند.

دولت برای مجردان دو شرط در نظر گرفته است، اول این که بیش از ۲۳ سال سن داشته باشند، دوم این که در زمان تحویل واحدهای مسکونی خود متاهل باشند.

پیش‌بینی شده ساخت مسکن بین دو تا سه سال زمان ببرد، پس از این مدت اگر این گروه از متقاضیان همچنان مجرد باشند باید هزینه بیشتری بپردازند. در واقع در این طرح مسکن، دولت به متقاضیان زمین رایگان می‌دهد اما شامل مجردان نمی‌شوند و مجردان باید پول زمین را نیز پرداخت کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *