اخبار 844 روز پیش
بدون دیدگاه

احیای مو چیست؟ روشی معجزه آسا برای پرپشت شدن مو + عوارض احیای مو

روش های زیادی برای تقویت مو وجود دارد از روش های خانگی و طب سنتی جهت احیای مو بگیرید تا ویتامینه ی مو، بوتاکس مو، کراتین مو و روش های پزشکی نوین یک روش سریع و غیر جراحی برای ریزش مو احیای مو است، این روش مو هایی را که در حال رشد نیستند مجدداً فعال و تقویت کرده و طول عمر مو های نازک را طولانی تر می کند.

در عملیات احیای مو پلاسمای غنی از پلاکتو به پوست سر تزریق شده که منجر به تحریک رشد سریع مو و بهبود کیفیت و طول عمر مو می ‌شود.
برای درمان نزد متخصصی بروید که مدرک آموزش احیای مو را داشته باشد.
کراتین احیا ی مو چیست؟

کراتین یک جزء طبیعی است که در ماهیچه ها و مغز به شکل اسید آمینه وجود دارد. و یکی از اجزای اصلی مو می باشد. کراتین احیای مو موجب نرمی و صافی مو می شود و درمان بسیار خوبی است.
بوتاکس مو

برای جوان سازی مو و کم کردن آسیب های وارده به مو مثل خشکی و شکنندگی مو ها از روش احیای مو با بوتاکس استفاده می شود.
انواع احیای مو

• پلاسمای غنی از پلاکت:

یک درمان بسیار موثر و بی خطر است که به شما در افزایش رشد طبیعی مو کمک می کند.

این روش شامل خونگیری از خود شخص و جدا کردن پلاکت ‌های خون و قرار دادن آنها در دستگاه سانتریفیوژ (روش احیای مو با دستگاه) و تزریق به پوست سر است، که موجب تحریک فولیکول های مو می شود.

کاشت مو: یک راه حل دائمی برای ریزش مو است که باعث رشد مو در مناطق کم مو می شود.

ماینوکسیدیل: 2 یا 5 درصد از این محلول قادر است فاز آناژن را طولانی کرده و خون رسانی به فولیکول های مو را افزایش دهد. این درمان تنها پس از چهار ماه از اولین استفاده، نتیجه را نشان می دهد.

فیناستراید: برای درمان ریزش مو فقط در مردان تایید شده است و آزمایشات ثابت می کند که علائم آلوپسی آندروژنتیک را به شدت کاهش می دهد و رشد مجدد مو را تحریک می کند.

بیوتین، اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و آنتی اکسیدان ها:

مسئول سلامت مو، پوست و ناخن هستند. و جز بهترین مسدود کننده های DHT برای رشد مجدد مو هستند.
روش های بسیار موثر و کارساز جهت احیای مو در منزل

اگر می خواهید یاد بگیرید به تنهایی با خوراکی هایی که در هر آشپزخانه وجود دارد کار خود را پیش ببرید در زیر بخشی از مواد لازم برای احیای مو را آورده ایم که می توانید استفاده کنید:
تخم مرغ

اگر مو های خشکی دارید، از سفیده تخم مرغ برای مرطوب کردن مو های خود استفاده کنید.

کدو

آب کدو را روی مو های خود مالیده و به مدت نیم ساعت نگه دارید، برای مو معجزه می کند.

عسل

3 قاشق غذا خوری عسل را آماده کنید. این مخلوط را به طور یکنواخت روی مو های خیس خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. این مخلوط کوتیکول مو های شما را می بندد و به مو های شما درخشندگی شگفت انگیزی می دهد.

جوش شیرین

3 قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری آب را به مو های خود بمالید. این درمان به حذف باقی مانده شامپو از مو های شما کمک می کند.

سرکه سیب

میزان یک به یک آب گرم و سرکه سیب را به مو های خود بمالید. بعد از 5 دقیقه آن را کاملا بشویید تا بوی سرکه سیب از بین برود.

نرم کننده خود را درست کنید

تخم مرغ و ماست را مخلوط کرده و به پوست سر خود بمالید. بگذارید پنج یا 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

عوارض احیای مو

اگر برای احیا مو از کراتین به صورت خوراکی استفاده شود باعث می شود آنزیم 5 آلفا ردوکتاز تستوسترون به DHT تبدیل شود و وجود هورمون های آندروژنی بیش از حد در بدن منجر به ریزش موی شدید می شود که جز عوارض احیای مو می باشد.

همچنین برخی از مواد موجود در کراتینه مو ممکن است سرطان زا باشند. و حتی ممکن است بدن شما نسبت به مواد موجود در کراتین و بوتاکس حساسیت نشان دهد.

باید مراقب این موارد باشید.

کلام آخر

مقدار زیادی آب بنوشید و از یک رژیم غذایی سالم غنی از میوه ها و سبزیجات خام استفاده کنید. احیای مو با مواد طبیعی زمانی موثر است که به رژیم غذایی خود پایبند بمانید.

شما همان چیزی هستید که می خورید و آنچه به بدن خود وارد می کنید را می توانید در بیرون ببینید.

مرجع:اقتصادآنلاین

برچسب‌ها:,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *