اخبار 820 روز پیش
بدون دیدگاه

این دانه پادشاه ؛ رگ های قلب شما را آنژیوی طبیعی می کند

مصرف بادام باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

به گزارش کارگر آنلاین ، فاطمه نوری پور کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز اظهار کرد: بادام یک منبع غنی ویتامین E، منیزیم، مس، فسفر، فیبر، ویتامین ب ۲ (ریبوفلاوین)، بیوتین، کلسیم، اسیدهای چرب تک غیر اشباع، استرول گیاهی و پروتئین است. بادام غنی از مواد مغذی‌ای است که در سلامت استخوان نقش دارند.
او ادامه داد: بادام حاوی فیتیک اسید بالایی بوده و با وجود این که فیتیک اسید یک ترکیب آنتی اکسیدان است، اما تا حدی جذب آهن، روی و کلسیم موجود در بادام را کاهش می‌دهد.

فاطمه نوری پور تصریح کرد: یک واحد بادام معادل یک اونس (۲۸ گرم) یا حدود ۲۳ عدد یا یک چهارم لیوان بادام است که ۱۶۵ کیلوکالری انرژی، ۶ گرم پروتئین، ۱۴ گرم چربی، ۶ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر را شامل می‌شود.
او اضافه کرد: حدود نیمی از وزن بادام چربی است که عمده آن اسیدهای چرب تک غیراشباع و برای بدن مفید است. مصرف روزانه بادام باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز بیان کرد: استرول‌های گیاهی موجود در بادام باعث کاهش جذب کلسترول و اسیدهای صفراوی می‌شود. ویتامین E و ترکیبات پلی فنولی موجود در بادام خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان‌ها در پیشگیری از التهاب و بیماری‌هایی مانند سرطان نقش دارند. البته قسمت عمده آنتی اکسیدان‌های بادام در پوسته نازک قهوه‌ای رنگ اطراف آن تجمع یافته اند.

او با بیان اینکه بادام خاصیت ضدالتهابی نیز دارد، گفت: در نتیجه مصرف بادام باعث کاهش بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
فاطمه نوری پور ادامه داد: در مطالعات دیده شده است که مصرف مغزها به طور کلی باعث کاهش التهاب، بهبود عملکرد عروق و کاهش مقاومت به انسولین می‌شود. بادام می‌تواند یک میان وعده خوب برای کاهش خطر بیماری قلبی برای افرادی باشد که چربی خون بالایی دارند. مغزها اگر در حد متعادل مصرف شوند با وجود این که کالری بالایی دارند، اما به دلیل احساس سیری که ایجاد می‌کنند باعث اضافه وزن نمی‌شوند.
کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با بیان اینکه بادام ممکن است خاصیت ضدسرطانی نیز داشته باشد و در پیشگیری از دیابت مفید باشد، افزود: البته در این مورد، نیاز به تحقیقات بیشتر وجود دارد. در چند مطالعه دیده شده است که مصرف بادام در پیشگیری از سنگ کیسه صفرا نیز تاثیرگذار است.

او تصریح کرد: بادام دارای ترکیباتیست که باعث رشد باکتری‌های مفید روده می‌شود. همچنین پروتئین بادام هضم پذیری خوبی دارد. با این حال، بعضی افراد نسبت به بادام آلرژی دارند.

فاطمه نوری پور اظهار کرد: بادام گلوتن ندارد و می‌توان از آن محصولاتی بدون گلوتن مانند آرد بادام، شیر بادام و کره بادام برای افراد دچار عدم تحمل گلوتن تولید کرد.

او اضافه کرد: شیر بادام بدون کلسترول و لاکتوز است و افرادی که قادر به تحمل لاکتوز نیستند، می‌توانند از شیر بادام استفاده کنند.

کارشناس ارشد تغذیه بالینی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: همچنین افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند می‌توانند به جای کره بادام زمینی از کره بادام استفاده کنند.

او ادامه داد: بادام مستعد آلودگی با سم آفلاتوکسین است و بنابراین توصیه می‌شود پوست بادام در زمان مصرف شکسته شود.

برچسب‌ها:, ,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *