اخبار 884 روز پیش
بدون دیدگاه

جزئیات جدید بکارگیری ۷ هزار سرباز معلم ، معلمان بازنشسته و معلمان خرید خدمت

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش از به کارگیری ۷ هزار سرباز معلم در مدارس خبر داد و افزود: این معلمان به مدت دو سال در مدارس مناطق محروم تدریس خواهند کرد.

ناصر سلیمان زاده با اعلام این مطلب به صدا و سیما گفت: معلمان بازنشسته امسال ۱۴ ساعت در هفته می‌توانند تدریس داشته باشند، همچنین معلمانی که مدرک تحصیلی بالای کارشناسی دارند و در آستانه بازنشستگی هستند می‌توانند تا ۳۵ سال خدمت کنند.

وی از به کارگیری ۲۰ هزار معلم خرید خدماتی در مدارس خبر داد و افزود: این معلمان به صورت آزاد تدریس می‌کنند و آموزش و پرورش هیچ تعهدی برای استخدام آن‌ها ندارد.

سلیمان زاده تأکید کرد: این افراد می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و در صورت پذیرش به تعداد سال‌های تدریس از سن ورود آن‌ها به آموزش و پروش کسر شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش گفت: ۹۵ هزار معلم در آستانه بازنشستگی هستند و می‌توانند امسال بازنشسته شوند که برای جبران این معلمان از اضافه کاری معلمان رسمی و سرباز معلمان و معلمان خرید خدماتی استفاده خواهیم کرد.

وی به افزایش دانش آموزان در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: تعداد دانش آموزان در سال ۱۴۰۴ به ۱۷ میلیون نفر می‌رسد و بعد از آن با سیر نزولی به ۱۲ میلیون خواهد رسید و ۵ میلیون کاهش خواهیم داشت.

سلیمان زاده یادآور شد: به دلیل نوساناتی که هر ساله در تعداد دانش آموز داریم نمی‌توانیم همه کمبود معلم را با استخدام معلمان رسمی جبران کنیم در آن صورت با کاهش تعداد دانش آموزان معلمان مازاد خواهیم داشت.

وی به استخدام معلمان مدارس غیر دولتی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش هیچ برنامه‌ای برای استخدام این معلمان ندارد مگر این که مجلس با مصوبه‌ای آموزش و پرورش را متعهد به استخدام این معلمان کند.

سلیمان زاده گفت: آموزش و پرورش هم اکنون تنها از دو طریق آزمون سراسری دانشگاه‌ها و آزمون‌های استخدامی معلم جذب می‌کند و روش دیگری برای استخدام معلم ندارد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *