اخبار 900 روز پیش
بدون دیدگاه

۲ واریزی هفته پیش‌رو کدامند؟

طی چند روز آینده باید دو واریزی انجام شود، این دو واریزی به طور همزمان پرداخت می‌شود، اولی یارانه نقدی مهر است و دیگری حقوق بازنشستگان. زمان پرداخت این دو مورد سه‌شنبه این هفته یعنی ۲۰ مهر است.

تجارت نیوز:اولین واریزی یارانه نقدی است که از اواخر دهه ۸۰ شروع شد. مبلغ آن نیز طی بیش از ۱۰ سال هیچ تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر است.

صد و بیست و هشتمین مرحله یارانه نقدی باید سه روز آینده به حساب سرپرستان واریز شود. تعداد کسانی که یارانه دریافت می‌کنند حدود ۷۸ میلیون نفر هستند.

از بین این تعداد تقریبا اکثر یارانه‌بگیران که حدود ۲۱ میلیون خانوار می‌شود مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را در بهار پارسال دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه ماهانه‌شان بپردازند. مبلغ هر قسط این وام ۳۵ هزار تومان است که شانزدهمین قسط آن از یارانه مهر آنها برداشت می‌شود.
طی این سال‌ها مبلغ تغییر نکرده اما از تعداد یارانه‌بگیران کم شده، در سال ۹۸ حدود یک میلیون نفر از لیست یارانه‌بگیران حذف شدند. در حال حاضر نیز موضوع حذف یارانه‌بگیران برای کمک به کسری بودجه دولت مطرح است. البته موضوع حذف یارانه‌بگیران چند سالی هست که مطرح شده اما دولت روحانی دست به چنین کاری نزد و باید دید دولت رئیسی چه تصمیمی می‌گیرد.

دومین واریزی که باید انجام شود، حقوق بازنشستگان است. این واریزی مختص بازنشستگان تامین اجتماعی است که حقوق خود را از این سازمان دریافت می‌کنند.

بازنشستگان براساس جدول زمان‌بندی حروف الفبا حقوق خود را دریافت می‌کنند، بنابراین واریز حقوق هر ماه این گروه از بازنشستگان در روز بیستم هر ماه آغاز و تا پایان سال انجام می‌شود.

احتمالا در این ماه برای گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی وام ضروری نیز واریز شود. وامی که مبلغ آن هفت میلیون تومان است و با سود چهار درصد پرداخت می‌شود، بازنشستگان اقساط آن را از حقوق خود پرداخت می‌کنند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *