اخبار 982 روز پیش
بدون دیدگاه

حواشی دختر جنجالی المپیک ادامه دارد؛ همسرش فرار کرد!

کریستینا تیمانوسکایا دونده بلاروس که حاضر به بازگشت کشورش نشده بود همچنان سوژه رسانه‌های جهان است و حتی همسرش از ترس دستگیری به اوکراین گریخته است.

خبرورزشی:ریستینا تیمانوسکایا، دونده زن اهل بلاروس که از بازگشت به کشورش امتناع کرد و در توکیو ماند، ژاپن را با پروازی مقصد وین پایتخت اتریش ترک کرد.

تیمانوسکایا ۲۴ ساله مدعی شده بود که مقامات کمیته المپیک بلاروس او را مجبور کرده بودند که بدون شرکت در مسابقات باقیمانده به کشورش برگردد. دلیل این اقدام هم انتقادهایی بوده که او از مسئولان ورزشی و همچنین دولت بلاروس داشته است.

کریستینا قرار بود به ورشو پایتخت لهستان برود چرا که از سوی این کشور به او ویزای پناهندگی اجتماعی اعطا شده بود اما او ناگهان تغییر تصمیم داد و از فرودگاه ناریتا به سمت پرواز اتریش ایرلاین رفت و راهی وین شد. هنوز مشخص نیست که تیمانوسکایا می‌خواهد در اتریش بماند یا از آنجا به لهستان برود. گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن داشت که اعضای سفارت لهستان که همراه او بوده‌اند به عمد چنین پروازی را برای او در نظر گرفته‌اند چرا که از قبل می‌دانستند که تعدادی از خبرنگاران و عکاسان خارجی قصد دارند در پرواز به سمت ورشو حضور داشته باشند و از تیمانوسکایا گزارش بگیرند.

همه ماجراها از زمانی در مورد تیمانوسکایا شروع شد که او در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از مسئولان ورزش کشورش پرداخت و نارضایتی خود را از اینکه ناگهان مجبور شده بود در رقابت‌های رالی ۴ در ۴۰۰ متر شرکت کند ابراز کرد. او برای شرکت در مسابقات ۲۰۰ متر به توکیو آمده بود اما گفت به او دستور داده‌اند در دوی امدادی شرکت کند وگرنه حق شرکت در دوی ۲۰۰ متر را هم ندارد و باید به کشور برگردد.

مسئولان بلاروس حتی برای او بلیت برگشت را نیز یکشنبه شب گرفته بودند اما کریستینا نزد پلیس فرودگاه رفت و از آنها درخواست حمایت کرد و گفت که ترس این را دارد که در بازگشت به کشورش او را به زندان بیندازند.

بنیاد همبستگی ورزشکاران بلاروس که به ورزشکارانی که در اعتراضات آرام علیه دولت این کشور مشارکت داشته‌اند، کمک می‌کنند، درخواست جمع آوری کمک برای تامین هزینه‌های زندگی تیمانوسکایا در لهستان را کرده‌اند. از سوی دیگر همسر کریستینا نیز از نگرانی خود بابت امنیت و سلامت والدین همسر و خودش در کشور بلاروس را ابراز کرده است.

بنیاد بلاروس با انتشار بیانیه‌ای از این گفته که کریستینا واقعا نیاز به کمک برای سکونت و تامین هزینه‌های خود در لهستان دارد: «او همچنین نیاز به زمان دارد تا از نظر روانشناسی به شرایط نرمال خود برگردد و بتواند به ورزش ادامه دهد. همبستگی باعث قدرت ماست. می‌توانید هر مقداری را برای کمک به کریستینا و خانواده او هزینه کنید.»

ارسنی زدانویچ، همسر کریستینا که به اوکراین فرار کرده است در مورد نگرانی‌های خود گفت: «نمی‌توانم این موضوع را پنهان کنم. بابت سلامت و امنیت پدر و مادرهای‌مان نگران هستیم. من با آن‌ها در تماس هستم. آن‌ها هم خیلی نگران هستند اما هیچ چیز خطرناکی هنوز اتفاق نیفتاده است. تنها مورد این است که مادر کریستینا تماس‌هایی از دفتر رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو داشته است و سؤالاتی از او پرسیده‌اند.

جزئیات این مکالمه را نمی‌دانم اما چنین تماسی وجود داشته است. من قطعاً نگران این هستم که به سراغ آن‌ها بروند و مشکلی برای‌شان ایجاد کنند. این ترس در من وجود دارد. والدین ما جوان نیستند، من نمی‌خواهم آنها به خاطر ما به دردسر بیفتند.»

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *