اخبار 981 روز پیش
بدون دیدگاه

شرایط استخدام مراکز دولتی در سال 1400

برای افراد جویای کار استخدام شدن در مراکز دولتی یکی از ایده‌آل‌ترین حالت‌های اشتغال محسوب می‌شود. برای این که بتوانید وارد مراکز دولتی شوید نیاز است که شرایط استخدام مراکز دولتی در سال 1400 را بدانید.

ساعدنیوز:برای افراد جویای کار استخدام شدن در مراکز دولتی یکی از ایده آل ترین حالت های اشتغال محسوب می شود. برای این که بتوانید وارد مراکز دولتی شوید نیاز است که شرایط استخدام مراکز دولتی در سال 1400 را بدانید. معمولا قوانین و مقررات استخدام در مراکز و نهادهای دولتی هرساله دچار تغییراتی می شود، به همین دلیل است که “استخدام دولتی 1400” ممکن است تفاوت هایی با استخدام دولتی در سال های گذشته داشته باشد. به طور مثال “استخدام بانک 1400” شامل شرایط استخدام تمامی بانک های دولتی و خصوصی در این سال می شود.

نگاهی به استخدام دولتی سال 1400
منظور از استخدام دولتی استخدام در نهادهای دولتی و وزارتخانه ها است که البته در میان عوام مردم هر گونه اشتغال در نهادهای غیر خصوصی دولتی تلقی می شود اما باید بدانید که استخدام در نیروهای مسلح، استخدام به عنوان مهماندار هواپیما و … استخدام دولتی محسوب نمی شود اما حاشیه امنیت شغلی بسیار بالایی دارند.

استخدام در سپاه پاسداران
استخدام در سپاه پاسداران یکی از پر متقاضی ترین مشاغل در سال های اخیر بوده است. بنابراین اطلاع یافتن از شرایط استخدام از جمله رشته های تحصیلی که شانس بیشتری دارند و یا “شرط معدل برای استخدام در سپاه” می تواند نقش موثری در افزایش امکان استخدام در این نهاد نظامی داشته باشد.

استخدام در بانک های دولتی و خصوصی
استخدام در بانک ها نیز از جمله مشاغلی است که به مشاغل دولتی شهرت داشته و علاقمندان زیادی دواطلب شرکت در آزمون های بانکی هستند. استخدام بانک در سال 1400 مطابق با روش سال های گذشته با برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه های گزینشی صورت می گیرد. برای این که شانس استخدام خود را در بانک افزایش دهید نیاز است که اطلاعات دقیقی از شرایط عمومی و اختصاصی بانک ها داشته باشید، همچنان اطلاع داشتن از زمان برگزاری آزمون و مدارکی که برای شرکت در آزمون نیاز است به شما کمک می کند تا در مسیر استخدام قدم های مطمئن تری بردارید.

استخدام در وزارتخانه ها
از جمله مشاغل دولتی دیگر می توان به استخدام در وزارتخانه ها اشاره کرد، استخدام معلم در وزارت آموزش و پرورش، استخدام پرستار در وزارت بهداشت، استخدام در وزارت دادگستری و سایر وزارتخانه ها و نهادهای مرتبط نیز از جمله مواردی است که می توان در این زمینه به آنها اشاره کرد.

استخدام در ارتش جمهوری اسلامی
از جمله مشاغل پر متقاضی دیگر استخدام به عنوان درجه دار یا کارمند در رسته های مختلف ارتش جمهوری اسلامی است که به صورت سالانه از میان متقاضیان واجد شرایط تعدادی را به عنوان نیروی کادری یا کارمند استخدام می کنند.

استخدام در نیروی انتظامی
یکی دیگر از مشاغلی که به شغل دولتی مشهور است استخدام به عنوان نیروی کادری یا کارمند دفتری در نیروی انتظامی است، بسیاری از داوطلبان واجد شرایط اختصاصی و عمومی این نهاد می توانند با شرکت در آزمون استخدامی سالانه در این نهاد انتظامی مشغول به کار شوند.

شرایط استخدام دولتی 1400
برای استخدام شدن در نهادهای دولتی دو راه وجود دارد، برخی از مراکز دولتی و وزارتخانه ها با برگزاری آزمون استخدامی و مصاحبه های گزینشی اقدام به استخدام نیرو در سال جدید می کنند، برخی دیگر از نهادها نیز از میان پذیرفته شدگان آزمون های ادواری از طریق مصاحبه های گزینشی اقدام به جذب نیرو می نمایند.

مراحل استخدام شدن در نهادهای دولتی
اصولا استخدام شدن در نهادهای دولتی مراحل مشخصی دارد، در اولین مرحله از استخدام داوطلبین باید در آزمون استخدامی نهاد مورد نظر شرکت کنند، برای شرکت در آزمون نیز شرایط عمومی و اختصاصی از جمله شرط معدل، مدرک تحصیلی مورد نظر، رشته تحصیلی مورد نظر، شرایط فیزیکی و بدنی و مهارت های مختلف دارا است که فقط واجدین شرایط می توانند برای شرکت در آزمون مدارک ارسال کرده و فرم استخدامی پر کنند.

مرحله بعدی دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در آزمون استخدامی است. این آزمون شامل تست های عمومی و تست های دروس اختصاصی است که بسته به رده های شغلی مورد نیاز متفاوت خواهد بود.

بعد از قبولی در آزمون ورودی نیز اکثر نهادهای دولتی برای استخدام متقاضیان مصاحبه گزینشی و گاها معاینات پزشکی (به ویژه در استخدام در نیروهای مسلح) را در نظر می گیرند.

در برخی از وزارتخانه ها بعد از عبور از مراحل یاد شده مصاحبه عقیدتی سیاسی برگزار می شود که شامل سوالات عقیدتی و گرایش های سیاسی است. همچنین ممکن است تحقیقات محلی از محل سکونت فرد متقاضی بخشی از این گزینش باشد.
در مرحله آخر بعد از قبول شدن و گزینش توسط نهاد مورد نظر ممکن است برای حضور در دوره های آموزشی و یا اشتغال در رده شغلی مورد نظر دعوت شوید.

بهترین منبع آگهی های استخدامی دولتی
برای این که در نهادهای دولتی مشغول به کار شوید نیاز است که در موعد مقرر برای شرکت در آزمون یا فراخوان استخدامی شرکت کنید، بنابراین باید به موقع از زمان استخدام باخبر شوید. عضویت در سایت های استخدامی می تواند بهترین راه برای دسترسی به آگهی های استخدامی به روز دولتی باشد.

سایت جاب یابی به نشانی jobyabi.com یکی از معتبرترین منابع استخدامی در بررسی آگهی های استخدامی دولتی است که می توانید با عضویت در آن از جدیدترین آگهی های استخدامی از جمله استخدام بانک 1400 و سایر آگهی های استخدام دولتی 1400 را مشاهده کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *