اخبار 1034 روز پیش
بدون دیدگاه

تصویر تکان دهنده از یکی از خیابان های تهران+عکس

روز گذشته ویدئویی در توئیتر دست به دست شد که صحنه زیبایی از دنیای کودکان را که فارغ از فاصله های طبقاتی در کنار هم مشغول بازی بودند، نشان می داد.

خراسان: روز گذشته ویدئویی در توئیتر دست به دست شد که صحنه زیبایی از دنیای کودکان را که فارغ از فاصله های طبقاتی در کنار هم مشغول بازی بودند، نشان می داد.

در این ویدئو که با عنوان «کاش چراغ قرمز یکم طولانی‌تر می شد!» در حال بازنشر است، می بینیم که کودک کاری قصد دارد با پارچه ای که در دست دارد یک خودروی لوکس را که در پشت چراغ قرمز ایستاده، تمیز کند تا شاید کمی پول از صاحب ماشین بگیرد اما تا پارچه را به خودرو می کشد، شیشه عقب خودرو پایین می آید و یک کودک همسن و سال خودش از او می خواهد با هم بازی کنند.

در حین بازی، کودک داخل خودرو یک ماشین کنترلی به کودک کار می دهد و کودک کار هم به او خوراکی می دهد و این دو با همه فاصله های طبقاتی که دارند بدون دغدغه شروع به بازی می کنند. وقتی چراغ سبز می شود دو نفر بازهم دوست دارند باهم بازی کنند اما فرصت آن ها اندک بود.

این ویدئو هرچند کوتاه است و فقط به اندازه ایستادن پشت یک چراغ قرمز طول کشید اما نشان داد دنیای بچه ها پر از انسانیت، بدون هیچ گونه غرور و تکبری است. در ادامه اما به آماری که از کودکان کار وجود دارد اشاره می کنیم. به امید روزی که دیگر در هیچ کوچه‌ای، هیچ خیابانی، هیچ شهری و هیچ کشوری شاهد کار کردن کودکان نباشیم وبه امید روزی که فقط جای کودک پشت نیمکت‌ها باشد نه در گوشه خیابان.

برچسب‌ها:, ,

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *