اخبار 1061 روز پیش
بدون دیدگاه

ببینید:پرواز عجیب ترین هواپیمای جهان بزرگتر از یک زمین فوتبال/تصاویر

مهندسان هواپیمایی را تولید کرده‌اند که لقب بزرگ‌ترین هواپیمای جهان را با طول بالی بزرگ‌تر از زمین فوتبال به خود اختصاص داده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان به گونه‌ای طراحی شده که قادر به پرتاب موشک به فضاست. این هواپیما به نام Stratolaunch بعد از آزمایش‌های متعددی که روی آن انجام شده، یک گام دیگر به زمان اولین پرواز نزدیک می‌شود.

طول بال‌های آن بزرگ‌تر از زمین فوتبال است و در آخرین آزمایشی که روی آن صورت گرفته، با فعال بودن تمام 6 موتور آن که وزنی معادل 4000 کیلوگرم را شامل می‌شود، تا 74 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند. با کامل شدن آزمایش‌ها، این هواپیما در پرتاب ماهواره‌ها و فضاپیماها و اعزام فضانوردان به فضا کمک می‌کند.

هواپیمای Stratolaunch آنقدر بزرگ است که به دو بدنه نیاز دارد که هر کدام از آنها مجهز به کابین خلبان جداگانه است و انتظار می‌رود برای اولین بار در سال 2019 به بهره‌برداری برسد.

هدف اصلی از آخرین آزمایش این هواپیما که در بندر هوا و فضای «مجاوه» کالیفرنیا به اتمام رسید، استفاده از توانمندی هواپیما برای هدایت و توقف آن از طریق سرعت آن بود. گروهی از محققان سیستم‌های مختلف آن را شامل سیستم‌های فرمان، ترمز، ترمز ضد قفل و مسافت‌سنج را بررسی کرده‌اند.

این پروژه ایده «پل آلن»، بنیانگذار مایکروسافت است که در نظر دارد این هواپیما را در قالب هواپیمایی غول‌پیکر در آسمان به پرواز درآورد و از این طریق، محموله‌های فضایی با سرعت بالاتر و هزینه کمتری نسبت به فناوری‌های موجود به فضا برسند.

با اتمام آزمایش‌های این هواپیما، سه نفر خدمه متشکل از خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز در بدنه سمت راست می‌نشینند و مسیر هواپیما را به سمت راست مرکز خط حرکت می‌کنند. بدنه سمت چپ هم شبیه کابین خلبان است و مجهز به پنجره است اما در واقع خالی باقی می‌ماند.

هواپیمای Stratolaunch بدون احتساب قسمت بار حدود 226 هزار و 796 کیلوگرم وزن دارد و به گونه‌ای طراحی شده که بتواند تا 680 هزار و 388 کیلوگرم بار را جابه‌جا کند. برای این هواپیما 28 چرخ در نظر گرفته شده و نیروی حرکت آن از طریق 6 موتور 747 تأمین می‌شود.

ابعاد بزرگ هواپیما طوری طراحی شده که قدرت لازم برای پرتاب موشک را داشته باشد. این هواپیما به حدی بزرگ است که اگر در مرکز یک زمین فوتبال بنشیند، به اندازه‌ کافی گسترده خواهد بود که بال‌های آن تا طول 3.8 متر از هر دروازه برسد.

انتظار می‌رفت که این هواپیما بین سال‌های 2016 تا 2017 آماده پرواز شود اما زمان آن به تأخیر افتاد و قرار است سال 2019 به پرواز درآید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *