اخبار 1096 روز پیش
1 دیدگاه

قرعه کشی حذف می شود؛طرح جدید خرید خودرو+جزئیات

با اجرای طرح جدید مجلس ،خودرو به دست مشتری واقعی می رسد و خریدار تا ۳ سال حق فروش ندارند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

روح الله ایزدخواه با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون متبوع خود گفت: هفته گذشته این طرح برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار مجلس بود که برای رفع اشکالات به کمیسیون ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: این ایرادات را باید در کمیسیون برطرف و بار دیگر این طرح را برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع دهیم.

نماینده تهران با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری متعادل نمی‌رسند شاهد التهابات در آن هستیم، اضافه کرد: امروز قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شیوه پیشنهادی نمایندگان در طرح ساماندهی خودرو برای فروش آن،گفت: طرحی که مجلس دنبال می‌کند این است که قیمت تمام شده خودرو بر اساس اسناد حسابرسی شده مشخص و به عنوان قیمت کف در بازار بورس کالا عرضه شود و رقابت واقعی ایجاد شود و در نتیجه خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

ایزدخواه تصریح کرد: در طرح مجلس ذکر شده است که خریدار خودرو تا ۳ سال حق فروش ندارند و اگر قصد فروش داشت باید مالیات سنگینی را پرداخت کند.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. جواد گفت:

    میگم اینا مثلا بنز یا پورشه تولید میکردن چی کار می‌کردند. بابا پراید و سمند ای همه بساط نداره .واردات خوردو خارجی رو آزاد کنید همه این مشکلات حل میشه