اخبار 1088 روز پیش
بدون دیدگاه

آیا هنرمند مشهور ایرانی اعدام می شود؟/عکس

وکیل مدافع حمید صفت، خواننده مشهور رپ به حکم صادره علیه موکلش مبنی بر قصاص اعتراض کرد. او گفت، پرونده موکلش را جهت فرجام‌خواهی به دیوان عالی ارسال خواهد کرد. این رپر ایرانی به “قتل ناپدری‌اش” متهم است.

عسگر قاسمی آقباش، وکیل مدافع حمید صفت، خواننده مشهور موسیقی رپ روز شنبه ۱۴ فروردین (۳ آوریل) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا از اعتراض به صدور حکم قصاص علیه موکلش سخن گفت.

او در این باره ضمن اشاره به این که حکم قصاص موکلش ابلاغ شده، تصریح کرد، او و عزیز محمدی، دیگر وکیل پرونده ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ حکم فرصت دارند، نسبت به حکم صادره فرجام‌خواهی کنند.

وکیل مدافع حمید صفت به خبرگزاری ایسنا گفت: «به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد و پرونده با فرجام‌خواهی ما به دیوان عالی کشور ارسال می‌شود.»

دادگاه حمید صفت روز دوشنبه ۱۸ اسفند (۸ مارس) در شعبه دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده بود. قاضی پرونده پس از دادگاه دستور دستگیری حمید صفت را صادر کرد و پس از زدن دستبند به او، این هنرمند به زندان منتقل شد.

ماجرای پرونده حمید صفت اما به مردادماه ۱۳۹۶ برمی‌گردد. در آن زمان بود که مشاجره‌خشونت‌بار به خاطر مادر، به مرگ ناپدری ۶۶ ساله و بازداشت این رپر ایرانی انجامید.

حمید صفت در آن زمان گفته بود که قصدش از کتک‌‌کاری با متوفی، ترساندنش بوده است. او گفت: «من عمدی ناپدریم را کتک نزدم فقط می‌خواستم او را بترسانم تا فکر نکند مادرم بی‌کس و کار است.»

حمید صفت سپس با پای خود به کلانتری رفته و رویداد و جزییات درگیری را شرح داده بود. او در آخرین تحقیقات گفت که قصد جنایت نداشته و کاری که کرده درست نبوده است. او در عین حال گفت، «وقتی پدرخوانده‌ام در برابر اعتراضم گفت زدم که زدم عصبانی‌تر شدم.»

حمید صفت در ششم خرداد ماه سال ۱۳۹۷ با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد. در اواخر سال ۹۹ اما در پی اعتراض اولیای دم به آزادی او، این بار پرونده به کمیسیون ۱۱ نفره پزشکی قانونی فرستاده شد. بازپرس رسیدگی‌کننده به پرونده در دادسرای جنایی تهران نیز برای رفع ابهامات دستور تشکیل هیأت ۱۱ نفر متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد.

هیأت پزشکی مزبور در جریان تحقیقات خود همچنین در دادسرای جنایی تهران حاضر شده و در جلسه تحقیق از حمید صفت دفاعیات او را شنیدند تا تحقیقات تکمیل شود.

با توجه به نظریه کمیسیون پزشکی و طبق ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی مبنی بر این که اگر کسی آگاهی داشته باشد که فرد بیمار است، با او درگیر شود، گرچه عمل نوعاً کشنده نباشد، او مرتکب قتل عمد شده است، به همین دلیل کیفرخواست حمید صفت به اتهام قتل عمد صادر شده است.

در پی رسیدگی به پرونده این رپر ایرانی بود که حمید صفت در اسفندماه گذشته بازداشت شد و دادگاه روز شنبه ۱۴ فروردین امسال به اتهام “قتل عمد” حکم قصاص علیه او را صادر کرد؛ حکمی که وکیل مدافع صفت اکنون خبر از فرجام‌خواهی آن داده است.

حمید صفت در شبکه اینستاگرام بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار فالوئر دارد. مرگ ناپدری او موجی از حمایت و قضاوت‌های احساساتی در شبکه‌های اجتماعی را هم به راه انداخته بود.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *