اخبار 1149 روز پیش
بدون دیدگاه

برای حل مسائل حقوقی خانوادگی از چه کسی مشورت بگیریم؟

این یک موضوع طبیعی است که خانواده ها در طول زندگی با هم مشکلاتی داشته باشند.

ممکن است این مشکلات با یک گفت و گوی ساده و پادرمیانی چند بزرگتر حل شود اما گاهی اوقات هم آن قدر شرایط پیچیده است که خانواده ها را در شرایطی قرار می‌دهد که آنها تصور می کنند که امکان ادامه زندگی مشترک برایشان میسر نیست و بهتر است به سمت جدایی بروند. در این شرایط به جای آنکه تصمیم سریع گرفته شود که در آینده باعث حسرت افراد گردد بهتر است به یک مشاور حقوقی خانواده مراجعه شود تا مشکل با مشورت گرفتن از او در بهترین حالت ممکن رفع شود.

البته این نکته را هم باید بگویم که وظایف مشاور حقوقی خانواده با وظایف مشاور روانشناسی کاملاً متفاوت است. مشاور حقوقی خانواده سعی می کند از دانش خودش استفاده کند و راهنمایی های حقوقی کاربردی در اختیار افراد قرار دهد اما روانشناس سعی می کند مسائل روحی و روانی افراد را مورد بررسی قرار دهد و سعی کند با صحبت کردن مشکلات آنها را رفع نماید. البته بهتر است شخصی که مشاوره حقوقی خانواده ارائه می دهد هم کمی دانش روانشناسی داشته باشد چراکه او باید با افرادی صحبت کند که در زندگی از نظر روحی و روانی دچار مشکل شده‌اند و با سایر افرادی که دعوای حقوقی دارند وضعیتشان فرق می‌کند.

شخصی که مشاوره حقوقی خانواده ارائه می دهد باید تحصیلات آکادمیک داشته باشد و حتماً مدرک تحصیلی معتبر داشته باشد. مشاور حقوقی خانواده با توجه به تجربه و دانشی که دارد می تواند، مشکلات پیچیده زندگی را برای افراد حل کند و از ضررهای جبران ناپذیری که در آینده ممکن است بر اثر یک تصمیم غلط برای آنها ایجاد شود جلوگیری به عمل آورد. مشاوران حقوقی خانواده کمک می کنند تا شما بهترین تصمیم ممکن را بگیرید و تا جایی که می شود از تصمیمات بحران ساز مثل طلاق جلوگیری کنید.

در چه مواردی می توان از مشاور حقوقی در امور خانواده کمک گرفت؟

تمامی اعضای خانواده از یک کودک گرفته تا مرد و زن نسبت به هم حقوق و تکالیف مشخصی دارند که تمامی حقوق در قانون هم آمده است. اکثر مواردی که خانواده ها را مجبور به استفاده از مشاوره حقوقی خانواده می کند مربوط به حقوقی است که مرد و زن نسبت به هم دارند. از اولین حقوق و تکالیفی که مرد و زن نسبت به هم دارند رابطه زناشویی و حسن معاشرت متقابل بین آنها می باشد.

از دیگر مواردی که خانواده ها می توانند برای رفع مشکلات مربوط به آن برای مشاوره حقوقی خانواده اقدام کنند، مسائل مربوط به مدیریت خانواده است که بر عهده پدر می باشد و بر اساس آن، او باید نفقه همسر و فرزندانش را پرداخت کند. اگر با نفقه آشنایی ندارید باید بگوییم که نفقه در حقیقت همان هزینه خوراک و پوشاک و مایحتاج زندگی می باشد. از دیگر مواردی که در مورد حقوق و تکالیف متقابل زن و مرد نسبت به هم در قانون آمده و آنها در صورتی که درباره آن به مشکل خوردند می توانند از خدمات مشاوره حقوقی خانواده تخصصی استفاده کنند، موارد مربوط به شاغل بودن زن و محل سکونت خانواده می باشد.

طبق قانون در صورتی که اختیار انتخاب منزل به زوجه داده نشده باشد، حق انتخاب محل سکونت با زوج می باشد و زن در این مسئله دخالتی ندارد. برای شاغل بودن زن هم، در صورتی که مرد تشخیص دهد فعالیت او موجب آسیب رساندن به خانواده اش می شود، می تواند او را از این کار منع کند. البته زن هم این اختیار را دارد در مورد جهیزیه و دارایی های شخصی خودش هر تصمیمی بگیرد و مرد حق دخالت در این امور را ندارد. در مورد هر کدام از این مسائلی که گفتیم خانواده ها می توانند برای تعیین حقوق خودشان از مشاوره حقوقی خانواده تخصصی استفاده کنند و از او کمک بگیرند. استفاده از مشاوره حقوقی خانواده تلفنی و حضوری به شما کمک می کند تا بهترین مسیر قانونی را برای پیگیری مشکلات‌تان از جمله طلاق، مطالبه مهریه، نفقه و اجرت المثل، شرایط تمکین و عدم تمکین و … انتخاب کنید و با راهنمایی هایی که از مشاور حقوقی خانواده می گیرید بتوانید از حقوق قانونی خودتان دفاع کنید و آنها را به دست بیاورید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *